Svoju inovativnu uzdanicu nosive tehnologije Google Glass tehnodiv je odlučio ugasiti, barem kada se radi o trenutačnoj verziji. Proteklog tjedna odlučili su prestati primati predbilježbe za kupnju tih eksperimentalnih pametnih naočala.
Google Glass je trebao postati uspješan komercijalni i inovativni proizvod, no dogodio se neuspjeh. Taj je gadget najlakše opisati kao smartphone koji se, umjesto u džepu, nosi na glavi, poput pravog para naočala. Razlika u odnosu na obične naočale jest u tome što Glass mijenja vidno polje samo ispred jednog oka, i to tako da uz pomoć sićušnog ekrana ispred oka naš vid obogaćuje informacijama. Google Glass je opremljen procesorom, kamerom, zvučnicima, mikrofonom, GPS-om te Wi-Fi i Bluetooth radijem, a najvažniji mu je dio sitna staklena prizma unutar koje je smješten minijaturni projektor koji stvara sliku.
U Googleu tvrde da neće odustati od izrade pametnih naočala, samo što više neće na tržište pustiti eksperimentalan prototip koji se mora kupiti, već puno savršeniji proizvod koji neće ugledati svjetlo dana dok ne bude kako treba obavljao zadane funkcije. A što je pošlo ukrivo, objasnio je BBC u pet točaka.
1. Cijena naočala
Iako je bila riječ o nedovršenu proizvodu, i za takve je naočale valjalo platiti čak 900 funti kada su prije sedam mjeseci puštene na britansko tržište. U SAD-u su koštale 500 dolara. Navodno su ciljana publika bili developeri odnosno razvojni inženjeri koji su trebali pridonijeti razvoju i zapravo utvrditi prednosti i pravu namjenu pametnih naočala. Nažalost, Google je ovim potezom razočarao, istina, malobrojne entuzijaste koji su kupili njihov proizvod.
2. Baterija
Premda je Google reklamirao naočale kao uređaj kojem baterija traje jedan dan uz normalnu upotrebu, ispostavilo se da uz snimanje fotografija i videa, što bi svakako trebalo spadati u uobičajenu upotrebu, ipak nije tako. Dakle, napredak ni tu nije ostvaren. Dapače, razočarao je one koji su testirali proizvod, piše BBC.
3. Mobitel je i dalje prvi
Unatoč svim opcijama koje na prvu olakšavaju komunikaciju ili nam dopuštaju da se javimo, snimamo, pretražujemo glasom ne dodirujući mobitel, takav uređaj u obliku naočala korisnici jednostavno nisu prigrlili. Mobitel je i dalje prvi uređaj i korisnici ga žele držati u rukama, alternative još nisu dovoljno dobre.
4. Samo eksperiment
Google je pri lansiranju svojih pametnih naočala neprestano naglašavao da se radi o eksperimentu i da nije nužno da će one postati sljedeća velika stvar. Možda je jednostavno bilo prerano za takav proizvod koji su mnogi voljeli zvati pogledom u budućnost. U Googleu obećavaju da će se i dalje baviti razvojem pametnih naočala, no zasad je ovaj eksperiment ipak samo promašaj.
5. Čudan izgled
Već prošla godina trebala je biti prava pista za uzlet nosive tehnologije, no to se nije dogodilo. Ova je godina također proglašena novom godinom takozvanih wearablesa. No zasigurno neće uspjeti svi. Pametne naočale jednostavno nisu baš najbolje legle kada se radi o dizajnu ili pak izgledu ljudi koji ih nose. Pomalo su čudne, možda i tu leži uzrok neprihvaćanja.
"U SAD-u su koštale 500 dolara." e nisu nego $1500, sto odgovara 900 funti. Molim ispraviti.