SAVJETI

6 lažnih mitova o uštedi goriva

Foto: Thinkstock
6 lažnih mitova o uštedi goriva
14.11.2016.
u 16:48
Treba li gorivo točiti rano ujutro, raste li potrošnja drastično kada vozimo iznad 90 km/h i jesu li automatici puno veći potrošaći od automobila s ručnim mjenjačem?
Pogledaj originalni članak

S obzirom na kolebanje cijena energenata, za istu količinu novca ne dobijete uvijek i istu količinu goriva. No, osim tog faktora, na potrošnju energenata koji pokreću vaš automobil ipak možete utjecati. Ipak, na umu treba imati i do da je u opticaju i nekoliko široko rasprostranjenih mitova o uštedi koje bi svakako trebalo suzbiti.

1. Ako uz vaše vozilo dolazi uputa da se pokreće ne premium goriva, a vi koristite standardno – uništit ćete ga
Stvarnost: Osim ako ne vozite Formulu 1 i ako se radi tek o preporuci a ne strogom uvjetu, vaš će automobil sasvim savršeno ići i na standardno gorivo. Također, oglušite li se na ovaj mit istovremeno ćete prosječno uštedjeti oko 50 kuna na jednom rezervoaru, a sustav za upravljanje vašeg motora sasvim je spreman raditi i na nižeoktanskim gorivima. S druge strane, prebacivanje na standardno gorivo u automobilima koji se izričito pokreću na premium vrste može uzrokovati nešto očitije promjene i dovesti do bržeg trošenja motora.

2. U ljetnim biste mjesecima gorivo trebali kupovati u jutarnjim satima kada su temperature niže.
Zbog hladnoće gorivo je zapravo gušće što znači da ćete za svoj novac dobiti više goriva Stvarnost: Kupnja hladnijeg goriva bitno je teža nego što zvuči, a potencijalne se uštede jedva isplate. Istraživanja su pokazala da je iznenađujuće teško predvidjeti hoćete li utankati hladno ili toplo gorivo. Za početak, gorivo temperaturu postignutu u transportu može zadržati neko vrijeme čak i nakon premještanja. Odnosno, da preformuliramo, sve i da ste bili prvi kupac tog jutra to ne znači i da ćete dobiti "hladno" gorivo po koje ste došli. Čak recimo i da jeste uspješno obavili svoje tankanje, razlika u gustoći toliko je neznatna, tek jedan posto te su ovakve uštede zaista marginalne.

3. Potraga za jeftinijim gorivom vrijedi goriva koje potrošite tražeći benzinsku stanicu s najnižim cijenama
Neke aplikacije i alati mogu vam pomoći u potrazi za jeftinijim gorivom. One funkcioniraju na principu da vi prije polaska na put označite benzinske postaje duž rute prema čemu onda one ažuriraju cijene goriva i dostavlja vam podatke. Posebno je zgodno što se cijene goriva mogu razlikovati od države do države, a ukoliko se nalazite na dužem i kompleksnijem putovanju, svaka ušteda vam je značajna.

4. Za postizanje optimalne uštede goriva, ne biste trebali premašivati brzinu od 90 kilometara na sat
Stvarnost: Na visinu vaše uštede goriva zapravo više utječe način vaše vožnje nego sama brzina. Istina je da će vožnja pri većim brzinama poput one na autocestama generirati više uštede nego da ste neprekidno vozite na nižim brzinama. Također, agresivna i nervozna vožnja koja uključuje nagle pokrete te učestala zaustavljanja i pokretanja troše više goriva nego vožnja pri višim brzinama kako se obično misli.

5. Automobili s ručnim mjenjačem postižu bolje uštede od modela s automatskim mjenjačem
Stvarnost: Noviji automatski mjenjači mogu postići istu kilometražu kao i oni s ručnim, a možda čak i bolju. Stariji modeli automatikabitno su teže vozili autocestama od današnjih modela s više brzina automatike. Također, u posljednjih nekoliko godina proizvode se modeli čija oprema smanjuje broj okretaja motora pri većim brzinama. Pri gradskoj ili kombinaciji gradske i vožnje po autocesti, automobili s ručnim mjenjačem imaju tendenciju postizanja više kilometara za manje goriva.

6. Kako biste uštedjeli, otvorite prozore vašeg automobila i isključite klimu
Stvarnost: Pri višim brzinama, ostavljajući vaše prozore otvorenima povećavate otpor zraka toliko da svaka ideja o uštedi pada u vodu. Klima doista povećava potrošnju goriva, što je jedan od razloga zašto neki preporučuju smanjenje korištenja klime, odnosno prilagođeno korištenje što može generirati između deset i 15 posto uštede na gorivu. Ipak, pri brzinama većima od 80 kilometara na sat spuštanje prozorskih stakala povećava otpor zbog čega automobili troše više goriva tako da ovaj mit ne drži vodu baš u svakoj situaciji.

Pogledajte na vecernji.hr