OBLJETNICA Večernji list na velikoj proslavi najpoželjnijeg automobilskog branda

60 godina Ferrarija

Foto: Foto: Marijan Malčević
60 godina Ferrarija
25.06.2007.
u 15:19
Pogledaj originalni članak

Ferrari je najpoželjniji automobilski brand u cijelom svijetu, a kad takva marka slavi 60. rođendan, onda je logično da obljetnički model automobila, a to je ovog puta 612 Scaglietti Sessanta, bude unaprijed rasprodan. Objavio je to u četvrtak predsjednik Ferrarija Luca Cordero de Montezemolo, skidajući crvenu plahtu s obljetničkog modela pred novinarima pozvanima na četverodnevni finale rođendanske proslave.

Finale proslave 60. rođendana Ferrarija održan je na slavnoj pisti u Fioranu, neposredno do Maranella, središta tvrtke koju je utemeljio legendarni Enzo Ferrari.

U Fioranu bio je cilj obljetničke štafete koja je još u siječnju startala iz Dubaija, održana je i izložba Concours d Elegance s najljepšim povijesnim primjercima ove marke, a inženjeri su dobili prigodu brojnim novinarima održati seminar o 60 godina tehnoloških inovacija i čvrstoj vezi Ferrarijeva trkaćeg i cestovnog programa.

Obljetnička štafetna palica, koja je obišla cijeli svijet, ima ugrađenih 60 simbola koji predstavljaju 60 Ferrarijevih godina. Ista stvar karakterizira i obljetnički Scaglietti, ali svaki od 60 primjeraka imat će samo jedan od simbola, dakle svaki će biti jedinstven. Od serijskog se Scagliettija obljetnički model razlikuje po još nekim detaljima, poput elektrokromatskog krova, novog interijera od najkvalitetnije kože i gumba za startanje motora smještenog na upravljaču.

Ferrari je u 60 godina postojanja iz pogona u Maranellu i Modeni na ceste širom svijeta poslao više slavnih modela nego neki drugi proizvođači za sto godina proizvodnje pa bi nabrajanje zauzelo previše mjesta. Aktualna proizvodnja iznosi oko 5700 automobila na godinu, a u ponudi su dva modela iz klase 8 cilindara (F430 i F430 Spyder) te dva modela s 12 cilindara (612 Scaglietti i 599 GTB Fiorano). Iako se slavila prošlost Ferrarija, bilo je govora i o budućnosti. Direktor Ferrarija Amedeo Felisa najavio je tijekom tehničkog seminara da će Ferrarijeva strategija u gradnji budućih modela ići prema smanjivanju mase automobila, radije nego prema podizanju snage.

Cilj im je napraviti automobil težak samo tonu s motorom od 550 KS. Na kraju izvršni direktor Jean Todt podsjetio je na izreku Enza Ferrarija "Najljepši je automobil onaj koji tek moramo sagraditi", povezavši tako slavnu prošlost i očekivano sjajnu budućnost.


125 S – prvi model 1947.

Šezdesetom obljetnicom slavi se pojava prvog automobila s Ferrarijevim imenom i simbolom propetog konjića, a bio je to model 125 S u proljeće 1947. godine. Tvrtka je osnovana 1939. pod nazivom Auto Avio Contruzioni. Svoju prvu tvrtku, Scuderiu Ferrari, Enzo Ferrari osnovao je 1929. godine, a namjera mu je bila samo sudjelovanje na utrkama, ne i proizvodnja automobila.


85 posto Fiat, 10 posto obitelj

Većinski je vlasnik Ferrarija, sa 85 posto udjela, Fiat. Enzo Ferrari je vezu s Fiatom uspostavio 1969. godine, prodavši 50 posto vlasništva. Enzo je umro 1988. godine, u dobi od devedeset godina. Fiatov udio tada je bio 90 posto, a ostalih deset posto ima obitelj Ferrari, konkretno Enzov sin Piero. Nedavno je pet posto vlasništva od Fiata kupila tvrtka Mubadala Development Company iz Abu Dabija.


Ista tehnologija za utrke i cestu

Ferrari je 14 puta osvojio konstruktorski naslov prvaka Formule 1 pa je logično da prijenos tehnologije iz više nego uspješnog trkaćeg programa na cestovne automobile ima iznimno značenje za taj brand. Upravo je na tome bio naglasak tehničkog seminara u Fioranu, koji su držali Ferrarijevi inženjeri i direktori pojedinih tehničkih sektora. Predavanja su podijeljena na pet područja – aerodinamiku, komponente vozila, prijenos i mjenjače, motore i elektroniku. U svakom od tih područja bezbrojni su primjeri tehnologije uspješno prenesene iz F1 bolida u cestovne automobile. Spomenimo samo neke – aerodinamičnu podnicu, keramičke kočnice, uporabu aluminija i karbonskih vlakana u gradnji, pričvršćena sjedala i namjestive pedale, brže mijenjanje stupnja prijenosa, ručice za promjenu stupnja prijenosa, upravljač s komandama (Manettino), Traction Control i elektronski diferencijal...

Pogledajte na vecernji.hr