Ručni su mjenjači još apsolutni vladari prijenosa snage u novim automobilima na našem tržištu, ali polako se sve više kupaca odlučuje za automobile s automatskim mjenjačima. Kupci imaju predrasudu da su automobili s automatskim mjenjačima skuplji od onih s manualnim. To je u načelu točno, ali mnogi uzimaju i skuplje doplate s lista dodatne opreme od automatskog mjenjača.
Zbog toga smo istražili koji su najjeftiniji automobili na našem tržištu koji se nude s automatskim mjenjačem. Jer mnogi vozači, ali još više vozačice, žele automatski mjenjač, koji nesumnjivo pruža lagodniju vožnju, pogotovo u gradskoj vožnji koja zahtijeva česte promjene stupnjeva prijenosa. Automatike traže i stariji ljudi, kao i oni vozači kojima je zbog raznoraznih zdravstvenih problema lakše voziti ako ne trebaju konstantno sami mijenjati brzine.
Kad kažemo automatski mjenjač, mislimo na automatike u širem smislu riječi, među koje spadaju klasični automatski mjenjači, automatizirani ručni mjenjači, bezstupanjski kontinuirani CVT mjenjači i mjenjači s dvostrukom spojkom.
Najjeftiniji auto s automatskim mjenjačem koji se može kupiti na našem tržištu je Peugeot 107. Za 71.900 kuna nudi se mali okretni mališan s 1-litrenim motorom sa 68 KS i automatiziranim ručnim mjenjačem. Peugeotov 2-Tronic mjenjač koristi zapravo klasičnu ručnu mjenjačku kutiju, a za izmjenu stupnjeva prijenosa vozač ne mora pritiskati papučicu spojke, sve se ostalo automatski izvodi.
Najpovoljniji CVT mjenjač na tržištu nudi Nissan Micra. Za 93.500 dobivate Nissanov predstavnik B segmenta s 1,2-litrenim motorom od 80 KS i jednim od najučinkovitijih bezstupanjskih kontinuiranih automatskih mjenjača na tržištu. Najpovoljniji klasični automatski mjenjač nudi se u upravo redizajniranom Hyundaiju i20. Za 94.975 kuna možete kupiti model i20 s 1,4-litrenim benzincem sa 100 KS i klasičnim automatikom s četiri stupnja prijenosa.
Najjeftiniji automatski mjenjač s dvije spojke može se na našem tržištu kupiti u VW Polu. Model s 1,4-litrenim benzincem sa 86 KS i 7-stupanjskim DSG mjenjačem stoji 115.155 kuna. Bratska Seat Ibiza s 1,2-litrenim TSI motorom od 105 KS i istim mjenjačem stoji 118.385 kuna.
To se na standardnom hrvatskom jeziku zove spojka, a u slangu kuplung. Što bi to kvačilo trebalo kvačiti? Molim novinara da provjeri u rječniku.