Podaci

Big Data rješenje je ‘must have’ za moderno poslovanje

Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Big Data rješenje je ‘must have’ za moderno poslovanje
31.10.2017.
u 10:02
Da bi tvrtke bile inovativne, moraju pratiti navike, želje i zadovoljstvo svojih kupaca, percepciju brenda, lojalnost, vrijednosti, reputaciju...
Pogledaj originalni članak

U današnje vrijeme okruženi smo enormnim količinama podataka. Osim strukturiranih podataka, moderno poslovanje uvjetuje nam i prikupljanje sve veće količine nestrukturiranih podataka te njihovo međusobno uparivanje u jednu smislenu cjelinu što otvara put novim poslovnim modelima. To se danas naziva znanošću o podacima (Data Science), a analitičari podataka postaju podatkovni znanstvenici. Današnji kompleksni poslovi analitičara uistinu postaju svojevrsna znanost i “data scientisti” postaju tražen i dobro plaćen profil zaposlenika, ističe Marko Kornfeld, direktor Alfateca.

DWEM Big Data rješenje

Velik broj tvrtki već koristi IT rješenja za prikupljanje, obradu i prezentaciju informacija tzv. BI (business intelligence) rješenja. No, danas BI rješenja više nisu dovoljna tvrtkama i sve više tvrtki odlučuje se na investiciju u Big Data rješenje.

– Unazad nekoliko godina primijetili smo da tvrtkama treba neko “jače” rješenje od BI sustava i počeli smo vlastiti razvoj našeg DWEM Big Data rješenja. Iako smo s razvojem počeli usred globalne krize koja je tada bila na vrhuncu, nekoliko činjenica dodatno nas je ohrabrilo da se odvažimo ući u jednu takvu investiciju. Te su činjenice postojanje iskusnog i stručnog razvojnog tima naših djelatnika, 18 godina iskustva u izgradnji BI rješenja i više od 70 uspješno implementiranih BI projekata u raznim poslovnim vertikalama – naglašava M. Kornfeld te dodaje: – Današnje poslovanje ne dopušta tromost i stagnaciju, već konstantno unapređenje i inovativnost, i to u svim segmentima poslovanja, neovisno o industriji u kojoj se tvrtka nalazi. Da bi tvrtke bile inovativne, moraju pratiti navike i želje svojih kupaca, zadovoljstvo kupaca postojećim proizvodima/uslugama koje koriste, percepciju brenda, lojalnost kupaca, vrijednost koju im proizvod, tj. usluga pružaju, praćenje marketinških kampanja, reputaciju, usporedbu cijena s konkurencijom i mnoge druge važne informacije.

Kontinuirano prikupljanje takvih informacija otvara tvrtkama priliku za agilniju prilagodbu novim i postojećim kupcima, što omogućuje bolju tržišnu poziciju tvrtki u odnosu na konkurenciju. Većina takvih informacija nalazi se u digitalnom obliku negdje na društvenim mrežama, portalima, forumima, blogovima itd.

Pomoću našeg DWEM Big Data rješenja klijentima možemo dostaviti sve navedene informacije. Uz to klijentima osiguravamo mogućnost da za njima ključne indikatore postavimo mehanizme rane dojave, tako da ih sustav automatski upozori već pri najmanjim odstupanjima od zadanih parametara. Naše rješenje analizira i sentiment prikupljenih članaka, tekstova, komentara, tvitova i slično, pretvara govor u tekst (npr. YouTube), projicira prikupljene rezultate na karti, analizira odnose među entitetima kroz SNA analizatore, projicira trendove i omogućuje još mnogo korisnih funkcionalnosti. U pozadini rješenja nalazi se moćni modul za strojno učenje koji korisnicima dodatno osigurava mogućnost potpune prilagodbe rješenja vlastitim potrebama, napominje Marko Kornfeld.

Za sve industrije

– Naše rješenje primjenjivo je u apsolutno svim industrijama, od banaka, osiguranja, telekoma, hotelijerstva, maloprodaje, eCommerce, distribucije, logistike, proizvođačkih tvrtki, PR i marketinških agencija itd. Razgovaramo trenutačno s većim brojem tržišnih lidera u svojim industrijama, s obzirom na to da su to tvrtke koje će vjerojatno prve ići u implementaciju ovakvih rješenja. Njihova konkurencija vjerojatno će vrlo brzo krenuti istim putem, inače će u konkurentskom smislu zaostati – zaključuje M. Kornfeld.

Vrlo je bitno aktivno pratiti razinu kvalitete svojih proizvoda/usluga te moći brzo reagirati u slučaju neke negativne reakcije. Tako je na primjer praćenje reputacije tvrtke ili proizvoda/usluge izuzetno bitna informacija svakom menadžeru. Recimo, u hotelijerstvu vrlo je bitno ažurno pratiti i detaljno analizirati komentare gostiju koje ostavljaju na društvenim mrežama, forumima, OTA stranicama (booking.com, TripAdvisor i sl.) itd., kako bi na vrijeme uočili pad rejtinga hotela, neke hotelske usluge ili ponude, a što direktno može imati vrlo negativan utjecaj na buduće rezervacije smještaja u hotelu. Tako je korisnicima naše DWEM Reputation Management usluge u hotelima, koja se temelji na DWEM Big Data platformi, omogućena ne samo izuzetno detaljna analitika komentara na svim jezicima kroz tekstualne, sentiment, GIS i SNA analize, već im je omogućena i direktna komunikacija s gostom poluautomatiziranim ili potpuno automatiziranim sustavom odgovaranja na korisničke komentare. Kao drugi primjer mogu navesti praćenje konkurentskih cijena u eCommerce tvrtkama. Neka tvrtka koja se bavi online prodajom pomoću našeg DWEM Price Comparison rješenja može prikupiti informacije o stotinama tisuća konkurentskih proizvoda (cijena, opis, slika, naziv proizvoda i sl.) u svega nekoliko sati. Na temelju prikupljenih informacija mogu se direktno usporediti vlastite cijene s konkurencijom i to u svakom trenutku, prepoznati uzorci u vremenu kada i zašto konkurencija mijenja cijene i sl. te tako imati mogućnost daleko boljeg upravljanja cjenovnom politikom u realnim tržišnim uvjetima.

Na nekoliko kontinenata

Treći primjer može biti, recimo, praćenje marketinške kampanje određenog proizvoda/usluge. Na društvenim mrežama, forumima ili npr. news portalima moguće je direktno pratiti uspješnost i doseg kampanje širokim obujmom analiza poput: broja jedinstvenih pogleda, lajkova i dislajkova, Social ROI-ja, broja shareova, sentimenta komentara, najutjecajnijih digitalnih kanala, indeksa rasta/pada popularnosti kroz vrijeme i sl. Takve informacije, uz naravno niz drugih dostupnih, direktno mogu pokazati uspješnost neke kampanje, ali i pružiti kvalitetne informacije za buduće kampanje i njihovo planiranje.

Ambiciozni smo kako u prodaji tako i u smislu novih funkcionalnosti rješenja. Trenutačno vodimo razgovore s potencijalnim klijentima na nekoliko kontinenata. Kontinuirano se uspoređujemo s vodećim svjetskim Big Data rješenjima i s ponosom mogu reći da smo u smislu funkcionalnosti apsolutno ravnopravni, a cjenovno konkurentniji, naglašava M. Kornfeld.     

Adris grupa

Rast svih ključnih pokazatelja poslovanja, sve tvrtke uspješne

Maistra je ostvarila deset posto više noćenja gostiju, što je dovelo do rasta poslovnih prihoda od 12 posto. Dobit prije amortizacije, kamata i poreza iznosi 463 milijuna kuna i 12 posto je veća od prošlogodišnje. Dobit prije kamata i poreza rasla je 12 posto i iznosi 351 milijun kuna. Ostvarena neto dobit od 301 milijun kuna veća je za 14 posto.* Cromaris je u prvih devet mjeseci 2017. godine ostvario prodaju od 5.619 tona, što je za četiri posto više. Tri četvrtine prihoda od prodaje Cromaris ostvaruje na inozemnim tržištima. * CO grupa ostvarila dobit prije poreza u iznosu od 275 milijuna kuna, što predstavlja rast od 18 posto. Neto dobit iznosi 219 milijuna kuna ili 17 posto više

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.