Inovacije

BMW na baterije, a do stotke za devet sekundi

Foto: BMW
BMW na baterije, a do stotke za devet sekundi
22.02.2011.
u 13:00
Električni automobil ponajprije će biti za gradsku vožnju, a baterije će se moći napuniti za pola sata, i to na kućnoj utičnici ili na posebnim punionicama
Pogledaj originalni članak

Nakon više godina govorkanja, BMW je napokon javno izrekao planove o lansiranju novog podbrenda na tržište. Iako se neslužbeno moglo čuti da će se novi brend koji će biti lansiran 2013. godine s modelom Megacity zvati i-Setta, po legendarnom modelu toga bavarskoga proizvođača, službeno je nazvan BMWi.

Zadržano je, dakle, početno slovo legendarnog modela, ali ne i čitav naziv. Koliko je trenutačno poznato, Megacity - koji je BMW preimenovao u i3 - bit će dug oko četiri metra i imat će laganu karoseriju, izrađenu od karbonskih vlakana te aluminijsku šasiju. Sama karoserija tako će težiti od 250 do 350 kilograma manje od tradicionalne čelične. Za razvoj budućega i3 modela od ključne je važnosti ActiveE (nastao na osnovi Serije 1 Coupe), koji će početkom ožujka biti pokazan u Ženevi jer će imati isti pogon.

Bez štetnih plinova

Iz litij-ionske baterije snagu za život vući će elektromotor sa 170 KS. ActiveE s tim agregatom do stotke stiže za devet sekundi. Maksimalna brzina mu je 145 km/h, a s jednim punjenjem može prevaliti do 160 km. Puni se putem klasične kućne utičnice ili na posebnim punionicama koje omogućavaju da se napuni za pola sata. Po navedenim specifikacijama, jasno je da će ‘i’ gama biti ekološki brend.

– BMW je pokretač inovacija, pa je logično da novi auto zaživi kao podbrend BMW-a – rekao je Norbert Reithofer, čelnik bavarskog proizvođača, čije su snage sada usmjerene na razvoj i3, auta koji neće emitirati štetne plinove, bit će efikasan, siguran, dobrih voznih osobina. I, prestižan, naravno. BMW ne stvara nišu povoljnih vozila.

Udar na Smart

Riječ je o brendu koji će “udariti” na Daimlerov Smart. BMW-ov brend ‘i’ nastojat će spojiti gradsku živost s ekološkim normama. No, neće nuditi samo gradske modele. Potvrđen je i dizelsko-električni sportski model i8, poznatiji kao Vision Efficient Dynamics, koji do stotke stiže za 4,8 sekunde! Izvorna Isetta poznata je po jednim vratima, a pokretao ju je motor od 13 konja. Modeli pod novim brendom sigurno neće imati ni samo jedna vrata ni samo 13 konja. Ali, obećava BMW, imat će ono nešto, baš poput stare Isette.

Izvanredna povijest Matice hrvatske

Od povijesne baštine do suvremenog kulturnog i znanstvenog središta

Izvanredni profesor dr.sc. Tomislav Galović s Odsjeka za povijest Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, jedan od najistaknutijih povjesničara i stručnjaka za pomoćne povijesne znanosti (heraldiku, diplomatiku...), glagoljaštvo i hrvatsku kulturnu povijest (naročito srednjovjekovnu i institucionalnu), podijelio je uvid u važnost Matice hrvatske kao temelja institucionalne kulture hrvatskog društva.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

KR
kreont
17:46 22.02.2011.

da i ja ću ga moći \"povoljno\" uvesti u hrvatsku, jer u hrvatskoj uopće ne vlada naftaški klan koji nigdje u razvijenom svijetu ne može raditi što radi u lijepoj našoj

TI
tintilinic100
22:33 14.03.2011.

Ti ga nečeš imati potreba uvoziti u RH jer za njega nečeš imati novaca. A naftaški klan ne vlada, ne znam od kuda ti to sada. Sigurno se npr.u švicarskoj voze auti na struju.. možeš misliti. Koristi se isto benzin kao i ovdje.