Pri kupnji novog automobila veliki broj kupaca u obzir uzima i
procijenjenu vrijednost odabranog automobila za nekoliko godina, jer
nije nebitno koliko će vlasnik dobiti novca prilikom prodaje rabljenog
auta.
Stoga su i za naše tržište zanimljivi rezultati posljednjeg
istraživanja čuvanja (ili gubitka) cijene rabljenih automobila nakon
tri godine, koje su u Njemačkoj proveli stručnjaci tvrtke Schwacke,
specijalizirani za procjene vozila po Eurotax sustavu. Procjenjivali su
vrijednost 76 modela u 11 klasa, a svaki je automobil dobio svoj
Automobil Forecast Index (F-SAX).
Apsolutni je pobjednik u istraživanju BMW-ov model 118d. Procijenjeno
je da mu je nakon tri godine vrijednost 71,5 posto početne prodajne
cijene. Inače, BMW-ovi modeli pobjednici su u sedam od 11 analiziranih
klasa automobila.
Među malim automobilima nakon tri godine i prijeđenih 45.000 kilometara
najviše cijenu čuva Škoda Fabia 1.2 HTP Elegance - 57,3 posto. Malo iza
nje je Opel Corsa 1.2 16V sa 56,7 posto vrijednosti. Slijede Toyota
Yaris (54,3), Ford Fiesta (54,2), VW Polo (54,1), Renault Clio (52,7).
Procjenjivani srednjeklasni modeli prešli su 75.000 km u tri godine.
Prva tri mjesta zauzeli su njemački premium modeli. Prvi među njima je
BMW 320d sa 62,1 posto vrijednosti. Slijede Mercedes C220 CDI (57,4),
Audi A4 2.0 TDI (55,8), VW Passat 2.0 TDI (52,6), Ford Mondeo 2.0 TDCi
(51,0), Škoda Octavia 2.0 TDI (49,4).
Posebnu kategoriju čine srednjeklasni karavani. I među njima je BMW-ova
trojka pobjednik sa 65 posto vrijednosti. Mercedesa nema na listi, pa
je drugi Audi A4 (59,3), a treći VW Passat (55,9). Slijede Ford Mondeo
(55,0), Volvo V50 (54,6), Škoda Octavia (52,2) i Opel Vectra (49,8).
Nakon premium marki najbolji Golf
I u višoj srednjoj klasi posebno su procjenjivane limuzine i karavani,
i to nakon prijeđenih 90.000 km. U obje kategorije najbolje stoji BMW
Serije 5, s ostatkom vrijednosti 56,8 i 62,3 posto. Iza njega je dvaput
Mercedes E klase (53 i 57,6 posto).
Kod limuzina treći je Audi A6 (49,3 posto), a među karavanima od Audija
bolje vrijednost drži Volvo V70 D5 (56,1 posto).
Među limuzinama u poretku slijede Jaguar S-Type (48,7), Peugeot 607
(48,2), Volvo S80 (44,8), Chrysler 300C (43,3) i Citroen C6 (42,1), a
karavanima Audi A6 Avant (55,4), Chrysler 300C Touring (45,7) i Saab
9-5 Combi (41,6).
Među velikim vanovima razlike su jako male, a od sedam modela najbolje
cijenu drži Mercedes Viano (56,8 posto). Slijede VW Sharan, Ford S-MAX,
Ford Galaxy, Kia Carnival, Seat Alhambra i Renault Grand Espace sa 51
posto vrijednosti.
SUV je modela na listi osam, a prva dva su BMW-a. X3 zadržava 69 posto
vrijednosti, a X5 ima 65,5 posto. Slijede Mercedes ML 280 CDI (65,0),
Audi Q7 (62,2), Volvo XC90 (62,0), VW Touareg (58,4), Toyota RAV4
(58,0) i Nissan X-Trail (56,0).
Negativni rekorder
Među najluksuznijima pobjedu je Nijemcima uzeo Lexus. Model LS 460 nakon tri godine i prijeđenih 75.000 km ima 53,5 posto početne vrijednosti. Mercedesova S-klasa je na 52,4 posto, a BMW 730i na 47,8 posto. Na listi su još Audi A8 (44,0), Jaguar XJ (43,8) i VW Phaeton 3.2 V6 sa samo 33,6 posto vrijednosti, što je najmanji postotak od svih procjenjivanih vozila.
Nakon premium marki najbolji Golf
Pobjednik istraživanja BMW Serije 1 spada u nižu srednju klasu, pa je i tu najbolji. Inače, za ovu se klasu u istraživanju procjenjivala vrijednost nakon prijeđenih 60.000 km. U toj, u nas najpopularnijoj, klasi, iza BMW-a je na drugom mjestu Audi A3 1.9 TDI sa 57,7 posto vrijednosti. Iza ta su dva predstavnika premium marki pristupačniji modeli. Prvi među njima je VW Golf 1.9 TDI sa 57,2 posto vrijednosti. Slijede VW Jetta 1.9 TDI (56,7), Seat Leon 1.9 TDI (56,6), Ford Focus 1.6 TDCi (53,0), Opel Astra 1.9 CDTI (51,7) i Citroen C4 1.6 HDi(49,8).