VEZOVI Na Jadranu sve više brodova ali premalo mjesta u marinama

Bogatstvo za mjesto u moru

Foto: import
Bogatstvo za mjesto u moru
07.05.2007.
u 19:00
Pogledaj originalni članak

Nakon svakog se nautičkog sajma analiziraju i zbrajaju rezultati, koliko je brodova prodano, kojih dimenzija, cijene,... Iako mnogi od njih odlaze stranim vlasnicima, brodovi uglavnom ostaju u Jadranu. Brojni bogati kupci - Rusi, Rumunji, Mađari, Nijemci - kupuju brodove za koje vezove plaćaju na Azurnoj obali, no što je s ostalima, i domaćima
.
Prema podacima Ministarstva mora, prometa i veza, na Jadranu su ukupno 43 marine, raspoređene u tri kategorije prema opremljenosti, dizalicama, kapacitetima i ostalim kriterijima koje propisuje ministarstvo, u kojima je 4045 suhih vezova te 12.429 vezova u moru. Najviše je marina u Istarskoj županiji, čak 12, zatim slijedi Šibensko-kninska s devet marina, Primorsko-goranska i Zadarska koja svaka ima po sedam marina te Dubrovačko-neretvanska županija s dvije marine, ACI marinom Dubrovnik u Komolcu te ACI marinom u Korčuli.

Kako je na otvaranju zagrebačkog Sajma sporta i nautike rekao ministar Kalmeta, u Hrvatskoj nedostaje 15 tisuća vezova te marine za megajahte, kojima je naš Jadran sve privlačnije odredište. Premalo je čak i suhih vezova, pa se mnogi vlasnici manjih brodova snalaze zimi spremajući brodice u dvorišta, garaže... Ukupno je u Hrvatskoj, prema podacima ministarstva, znači prijavljenih, 4045 suhih vezova.

Veliki je problem s trajnim vezovima, rade se liste čekanja, a taj je problem najizraženiji zimi. Ako se i otvori koje slobodno mjesto, ono je često u manje zaštićenom dijelu marine, ili ne odgovara dimenzijama broda.

Preporučujemo stoga, prije nego što se odlučite kupiti plovilo, raspitajte se i rezervirajte trajni vez. Za brodove koji su kod nas najčešći, do 12 m duljine i do 15 m duljine, titulu najskuplje marine drži ACI Opatija gdje je godišnji trajni vez 4700 eura za brod do 12 m, te 6000 eura za brod do 15 m.

Najjeftinija je Korčula, do koje se pak dugo putuje, sa 1939 eura za brod do 12 m. Brod do 15 m duljine, primjerice, u Šimunima na Pagu može se smjestiti za 2790 eura godišnje. Za tranzitne vezove, kad odredite rutu, najbolje je rezervirati telefonski ili preko interneta.

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr