NA TESTU

Borbena igračka za vozače koji odbijaju odrasti

Foto: Igor Soban/PIXSELL
Hyundai Kona N
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Hyundai Kona N
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Hyundai Kona N
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Hyundai Kona N
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Hyundai Kona N
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Hyundai Kona N
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Hyundai Kona N
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Hyundai Kona N
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Hyundai Kona N
22.12.2021.
u 13:15
Hyundai Kona N koja samo čeka da vozač snažnije pritisne papučicu gasa pa da se i zvukom i odzivom jasno deklarira kao sportski automobil puno je više od pukog prijevoznog sredstva
Pogledaj originalni članak

Sportska verzija Hyundaijeva najprodavanijeg modela, Kona N, privukla je daleko više pozornosti nego što smo očekivali. Odnosno, privukla je pozornost daleko šireg kruga ljudi. Na prvu, pomislili bismo da će nabrijana Kona zanimati mlađu publiku željnu reskog, sportskog zvuka i dinamičnijih detalja na karoseriji, potkrijepljenih, naravno, agilnošću i dobrim ubrzanjem. I zanima ih, naravno, ali ono što nismo predvidjeli jest da će Kona N privući i vozače u ozbiljnijim godinama, ali i mlade koji će tek za koju godinu biti u prilici polagati vozački ispit. Mlade danas, nažalost, rijetko koji automobil privuče. No, Kona N ih zanima te je naš testni primjerak svoje mjesto našao u galerijama svih aplikacija kroz koje današnji klinci žive.

Kona je i u 'civilnoj' izvedbi poželjna zbog dopadljivog dizajna, kompaktnih dimenzija, relativno prostrane putničke kabine, dobro posloženog paketa opreme i uzornih voznih osobina podjednako prilagođenih skućenijim gradskim ulicama i povremenim izletima izvan grada. No, ova, borbena Kona N koja samo čeka da vozač snažnije pritisne papučicu gasa pa da se i zvukom i odzivom jasno deklarira kao sportski automobil puno je više od pukog prijevoznog sredstva. Tepamo joj da je igračka za nas koji odbijamo odrasti, a rasli smo uz automobile i s njima. Ništa čudnoga, jer Hyundaijeva N linija inspirirana je motorsportom. S Konom N, Hyundai N odjel i Hyundai Design Center prvi su put surađivali na razvoju SUV tipa karoserije. Kona je dobila ekskluzivne crvene detalje, obloge u boji karoserije, široki usisnik zraka sprijeda, naglašeniji stražnji spojler s integriranim trokutastim kočionim svjetlom, dvostruki ispuh, 19-inčne kotače s crvenim kočionim čeljustima. Bočni prag također je izveden u crvenoj boji. Specifični crveni detalji jako lijepo izgledaju na svijetlo plavoj boji karoserije. Kona N malo je snižena u odnosu na klasičnu Konu.

Pred vozačem se protežu digitalni instrumenti od 10,25-inča, a osnovne se informacije prikazuju i na head-up zaslonu. Grafika inspirirana trkaćim igrama ekskluzivna je za N modele. Centralni dodirni zaslon također je 10,25-inčni, a također ima nadograđeni dizajn grafika i funkcija inspiriranih utrkama, kao što su indikator g-sile i mjerač vremena kruga. Školjkasta sportska sjedala pružaju odličan oslonac. Crveni gumb NGS (N Grin Shift) na sportskom multifunkcionalnom volanu podsjeća na izdašan bazen snage Kone N, a veća snaga i visok okretni moment dostupni su pri srednjem i visokom rasponu okretaja u minuti. Njezinih 280 konjskih snaga iz 2,0 T-GDI turbaka preko 8-stupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom prenosi se na prednje kotače. Pritiskom na NGS gumb, Kona N izravno prebacuje u najprikladniji stupanj prijenosa za maksimalno ubrzanje. Brzih i neprimjetnih izmjena, N-DCT mjenjač savršeno se uklapa u ovu sportsku cjelinu, a brzine se mogu mijenjati i preko polugica iza kola upravljača. Ni iznimno dinamična vožnja ne iziskuje dodatan napor, vozač se ne mora 'boriti' s automobilom. Kona N savršeno surađuje.

Kako bi iz N modela izvukao najviše, vozaču su na raspolaganju Launch Control, N Corner Carving Differential i N Grin sustav upravljanja s pet načina vožnje. Različiti načini rada prilagođavaju parametre motora, ovjesa, upravljanja, elektroničke kontrole stabilnosti, zvuka ispuha, diferencijala za rezanje zavoja (e-LSD), mjenjača. Brz odziv automobila vještom vozaču omogućava poigravanje na zavojitoj cesti, jasno, kad to uvjeti u prometu dozvoljavaju. Kona N u osnovi je gradski SUV, malo povišene karoserije, no bez obzira na to nema neugodnog naginjanja ni pri malo bržoj slalom vožnji. Savršeno precizno upravljanje dosljedno prate snažne kočnice. Sve u svemu, u ovom sportskom SUV-u lako je zaboraviti da vozite SUV model. Kona N istinski je sportski automobil maskiran u SUV karoseriju. Prebogato opremljena Kona N stoji 319.990 kuna.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

IN
invazijaleptira
12:05 24.12.2021.

Hyundai mi je jedan od najboljih automobila, a ovaj model mi deluje top, nadam se da cu imati prilike da ga jednom provozam u mms rent a caru.