Kako pokazuju i podaci o broju registriranih automobila, kriza u svijetu automobila završila je za zapadna tržišta, no kod nas još traje vrlo teško razdoblje.
Vjeruje se da će se to nastaviti sve do sredine godine, a onda bi ipak trebalo doći do stagnacije, odnosno lagana rasta. Izlazak iz krize vidljiv je i na salonu automobila u Ženevi, gdje su izloženi brojni noviteti, od kojih će se neki vrlo brzo moći naći i u domaćim prodajnim salonima. No, da je svjetska gospodarska kriza ipak učinila svoje, jasno je i po strukturi automobila koji su svoje prvo prikazivanja imali upravo na švicarskom tlu.
Razumnije kupnje
Naime, kupci su sve realniji i razumniji pa sve manje kupuju automobile koji nisu po njihovoj mjeri, bilo da je riječ o financijskom aspektu, odnosno o samoj činjenici o količini potrebna prostora. Stoga su sve brojniji mali automobili i to ne samo jeftiniji, već i oni koji pripadaju tzv. premium segmentu. Tako je jedna od najvećih novosti – o kojoj smo, doduše, već mnogo pisali – Audijev najmanji model A1, izravni konkurent BMW-ovoj Mini diviziji. Govorimo li ipak o automobilima namijenjenima širem spektru kupaca, svakako valja spomenuti Nissan Micru, koja je konačan izgled krila do otvaranja salona. Riječ je o četvrtoj generaciji modela koju je predstavnicima sedme sile predstavio sam Carlos Ghosn, glavni izvršni direktor tvrtke Nissan Motor. Model je to koji će se prodavati u 160 zemalja i proizvoditi u četiri različite tvornice, a nastao je na novoj platformi koja osigurava više prostora u putničkoj kabini. U Europi će imati samo dvije motorizacije. Obje su inačice Nissanova novog 1,2-litrenog trocilindričnog atmosferskog benzinskog motora s oznakom HR12. Obična nudi snagu od 80 KS, a tu je i verzija s kompresorom i start/stop sustavom od 98 konja. Veliku pozornost privukao je i maleni crossover model Juke, koji bi trebao napraviti novu revoluciju u segmentaciji vozila.
Brojni noviteti
Volkswagen je ponudu Pola proširio izvedbama GTI i Cross, tu je pick up model Amarok i novi Touareg, Škoda je obnovila paletu Fabia modela, a Seatova Ibiza dobila je karavansku inačicu.
Francuski Renault pripremio je novi roadster Wind, koji će se proizvoditi u tvornici Revoz u slovenskom Novom Mestu. Nastao je na platformi Twinga, a novost je i CC izvedba Meganea. Mazda je pak pripremila novu generaciju jednovolumena Mazde5 i obnovljenu “šesticu”, a Kija novi Sportage.