JEDAN JE NAČIN ISPRAVAN

Čekate li da se auto zagrije ili krećete odmah? Evo što je ispravno

Foto: Igor Soban/PIXSELL
Prometna gužva u centru Zagreba
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Prometna gužva u centru Zagreba
Foto: Pixabay/ilustracija
prozor automobila ilustracija
02.03.2024.
u 12:13
Zagrijavanje motora u mjestu traje duže nego u vožnji, ulje se intenzivnije degradira i dijelovi se više troše
Pogledaj originalni članak

Treba li u hladnim mjesecima automobil nakon paljenja ostaviti da malo radi ili možemo odmah krenuti, pitanje je koje izaziva podjele. Mnogi će se složiti kako bi trebalo motor ostaviti da se malo zagrije pa tek onda krenuti, no koliko je to ispravno? 

Međutim, riječ je o potpuno pogrešnom vjerovanju. Automobil ne treba raditi 'na prazno' i motor se ne treba zagrijavati jer na taj način mu se samo skraćuje vijek.  Ako sjedite u hladnom automobilu dok se on ne zagrije, prestanite to raditi. To može ukloniti ulje sa stijenki cilindata  što vodi do habanja, a u isto vrijeme, upaljeni motor dok ne dođe do radne temperature nepotrebno troši gorivo.

VEZANI ČLANCI: 

Osim toga, zagrijavanje motora u mjestu traje duže nego u vožnji, ulje se intenzivnije degradira i dijelovi se više troše. Rad u 'leru' zbog lošijeg procesa izgaranja goriva dovodi i do toga da se nesagoreno gorivo pretvara u uljni film i završava u karteru.

S druge strane, novi automobili imaju senzore koji otkrivaju niske temperature u motoru te se svi dijelovi motora počinju ravnomjernije zagrijavati nego u praznom hodu. Međutim, i tu postoje iznimke. Ako je riječ o automobilima starim dvadesetak godina, kakve voze brojni Hrvati, tada je zagrijavanje motora i rad u 'leru' zapravo i poželjan. 

FOTO Znate li što znače ove lampice u automobilima? Zbog nekih morate odmah ugasiti vozilo!

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Automobil VW Tiguan Allspace

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

LE
lektor
14:39 02.03.2024.

Kad se motor uopće ne bi palio, to se ne bi događalo.

SU
SULUD
13:11 02.03.2024.

Vjerujem inžinjerima koji su mi na novom autu ugradili start stop sustav radi okoliša naravno. Sada čim upalim hladan auto on mi ga ugasi na prvom semaforu. I tako točno dvadeset i tri puta dok ne dođem do posla koji je udaljen 5 km. Vjerujem da će mi motor i akumulator dugo raditi jer inženjeri ipak najbolje znaju sve