U Hrvatsku je stigao novi Citroen C5 X, a nudi se po početnoj cijeni od 279.900 kuna. Ovim novim modelom koji je spoj limuzine, kupeovskog karavana i SUV-a francuski se proizvođač nakon pet godina vratio u D segment u kojem sa svojim legendarnim udobnim i često avangardnim limuzinama ima veliko povijesno naslijeđe.
I najnoviji C5 X je prava avangarda, nešto novo i sasvim drugačije na tržištu. Dinamičan, trendovski povišen, praktičan i prostran crossover nadasve je udoban, a uz aktivni ovjes prava je komforna krstarica. Dugačak čak 480 centimetara i uz međuosovinski razmak od 278,5 cm te kapacitet prtljažnika od 545 litara, C5 X pruža odličnu prostranost. Odignutost od tla mu iznosi 19,4 cm i pruža neke outdoor značajke, iako se ne nudi 4x4 pogon već isključivo prednji.
U unutrašnjosti je ugodno i udobno, uz fine materijale naglasak je stavljen na naprednu multimediju i povezivanje pa C5 X serijski dolazi uz dodirni 12-inčni središnji zaslon, četiri USB C utičnice i opciju bežičnog punjenja pametnih telefona. Novost je i prošireni head-up zaslon koji olakšava vožnju. Nadalje, nova Citroenova perjanica donosi sve sustave pomoći vozaču razine 2 autonomne vožnje, poput Highway Driver Assista koji se sastoji od prilagodljivog regulatora brzine s funkcijom Stop & Go i sustava pomoći za održavanje putanje u voznom traku.
Jedinstvenost na tržištu stiže u obliku aktivnog ovjesa Advanced Comfort (progresivni hidraulični amortizeri i elektronički upravljan ovjes) koji donosi doživljaj vožnje kao na letećem tepihu i s kojim se bez muke prelaze sve prepreke, rupe, kanali, uspornici i druge nepravilnosti na cestama.
C5 X serijski stiže uz 8-brzinski EAT automatski mjenjač, a dizelskog pogonskog agregata u ponudi neće biti.
Benzinska ponuda motora starta s 1,2-litrenim trocilindarskim turbobenzinskim motorom snage 130 KS i 230 Nm pri 1750 okr./min. Do stotke stiže za 11,3 sekunde, a maksimalna brzina mu je 210 km/h. Snažniji benzinac jest 1,6-litreni četverocilndrični turbak snage 180 KS i 300 Nm pri 1900 okr./min. Ubrzanje od 0 do 100 km/h mu traje 8,8 sekundi, a krajnja brzina je 230 km/h.
Tehnološki najnaprednija opcija i svojevrsna zamjena za dizelaša jest plug-in hibrid već poznat iz PSA grupacije. Temelji se na 1,6-litrenom benzincu i uz elektromotor sinergijski donosi 225 KS i 360 Nm. U električnom načinu rada domet je 55 km, a maksimalna brzina 135 km/h. Hibridna vožnja je jednostavna, dinamična, tiha i glatka te štedljiva, uz punu bateriju potrošnja prema WLTP-u na 100 km jest 1,3 l/100 km uz emisiju CO2 od 29 g/km.
Početna cijena hibridnog modela iznosi 372.438 kuna uz Feel Pack paket opreme.
ovo ozbiljno razmatram, samo ne znam kako cu provariti zavjet da vise nikada necu kupiti vozilo PSA grupcije. Razlog toga zavjeta je bila katastrofalno losa podrska nakon kupnje. Vrhunski nejubazno i neprofesionalno osoblje u servisu, CIB. A mogao bi ga kupiti i servisirati u Sloveniji i onako pljunem do tam.