EV ponuda auta

Dacia Spring najjeftinija, Tesla Model 3 najisplativiji

27.05.2023.
u 11:53
Ponuda električnih automobila sve je veća i gotovo da nema proizvođača koji ne nudi auto na struju, a na tržištu je i sve više kineskih električnih vozila
Pogledaj originalni članak

Ponuda električnih vozila na našem je tržištu sve veća. Gotovo da nema značajnijeg proizvođača koji u ponudi nema automobil na struju, a na tržištu su se počeli pojavljivati i novi igrači, uglavnom s proizvodima iz Kine, koji svoju ponudu temelje baš na električnim automobilima.

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (FZOEU) nam je potvrdio da će i ove godine poticaja za ekološka vozila biti, no još se ne zna kad će biti raspisan javni poziv i kakva će biti procedura te koliki će biti poticaji. 

Lani su na službenoj listi osobnih vozila na električni pogon Fonda na koje se mogla dobiti subvencija od 70.000 kuna bile 172 različite izvedbe osobnih električnih automobila. Dakle, ne 172 modela električnih vozila, nego ukupno 172 različite izvedbe. Primjerice, VW ID.3 je na listi imao četiri izvedbe – ID.3 Pro, ID.3 Pro S, ID.3 Pro Performance i ID.3 Pure Performance.

Ove se godine očekuje još veća i raznovrsnija ponuda. No, kao i svi drugi automobili, i većina automobila s pogonom na struju je poskupjelo, i to osjetno.

Najpovoljniji automobil na struju na našem tržištu je i dalje Dacia Spring, maleni gradski automobil rumunjskog proizvođača koji nudi bateriju kapaciteta 26.8 kWh i službeni WLTP domet od 230 km. Cijena Dacije Spring uz Essential opremu iznosi 23.700 eura. Uz očekivani poticaj od 70.000 kuna (9290 eura), kupci mogu očekivati kupnju Springa uz "poguranac" države za 14.410 eura.

Već nekoliko godina najtraženiji električni automobil u Hrvatskoj je Renault Twingo E-Tech. Slično kao i kod Springa, radi se o gradskom automobilu koji nudi bateriju kapaciteta 22 kWh i domet s jednim punjenjem od 190 km. Na javnom pozivu za subvencije 2021. zaprimljeno je čak 433 zahtjeva za poticaje na Renault Twingo E-Tech, a lani više od 250.

No, električni Twingo je sada osjetno skuplji nego lani, a pogotovo u odnosu na primjerice 2020. godinu kada je njegova cijena bila 140.000 kuna, pa se uz poticaj od maksimalno 40% redovne cijene mogao kupiti za 84.000 kuna. Današnja cijena Renault Twinga E-Tech je 26.390 eura (198.835 kuna), pa ako uračunamo očekivani poticaj od 70.000 kuna (9290 eura), dolazimo do cijene od 17.100 eura. Samo za usporedbu, benzinski Renault Twingo stoji 14.990 eura.

Renault još u ponudi ima električni model Megane E-Tech koji dolazi uz dvije razine snage i dva kapaciteta baterije. Uz 130 KS i bateriju od 40 kWh njegova je cijena 38.990 eura, a uz elektromotor snage 220 KS i bateriju od 60 kWh stoji od 47.190 eura.

Suprotno većini drugih proizvođača, američki proizvođač električnih automobila Tesla Motors spustio je cijene svojih automobila. Najpovoljnija Tesla, Model 3, tako je odnedavno pojeftinila 3000 eura. Umjesto 44.990 eura, koliko je donedavno stajala osnovna izvedba sa stražnjim pogonom i baterijom kapaciteta 60 kWh i dosegom od 491 km prema WLTP-u, sada se može kupiti za 41.990 eura. Uz očekivani poticaj od 9290 eura, Tesla Model 3 mogao bi se kupiti za 32.700 eura. Cijena za Long Range Dual Motor verziju s baterijom od 75 kWh i dometom od 602 km cijena iznosi 48.990 eura. Trenutačno najpopularniji električni model u Europi, Teslin kompaktni SUV Model Y, ima početnu cijenu od 47.240 eura, odnosno mogao bi se kupiti uz 9290 eura poticaja za 37.950 eura.

Shvatili ste, ako poticaj bude kao i proteklih godina 70.000 kn (9290 eura), svim daljnjim cijenama možete oduzeti taj iznos i dobiti potencijalnu cijenu automobila uz poticaj. Pod uvjetom da bude u tom iznosu i ako ga uspijete dobiti.

Peugeot u ponudi ima električne modele e-208 i e-2008. Cijena modela e-208 s baterijom od 50 kWh iznosi 38.222 eura. S istovjetnim baterijskim paketom od 50 kWh i elektromotorom od 136 KS model e-2008 stoji od 39.670 eura.

Opel u ponudi ima četiri električna modela osobnih auta. Svi uz PSA pogonsko-baterijski sklop s motorom snage 136 KS i baterijom kapaciteta 50 kWh. Opel Corsa-e ima početnu cijenu od 36.420 eura, Mokka-e 36.111 eura, Combo-e Life 38.230 eura, a Zafira e-Life 57.665 eura.

Citroënov električni novitet e-C4 X uz istovjetan pogonski sustav i bateriju od 50 kWh košta 41.700 eura.

Fiat u ponudi ima jedan električni model 500e koji ima motor sa 118 KS i bateriju kapaciteta 42 kWh te domet od 337 km. Cijena mu je 40.300 eura.

Gotovo istovjetnu cijenu od 40.890 ima Hondin gradski električni model Honda e, koji nudi 154 KS i bateriju od 35,5 kWh, uz WLTP domet od 222 km.

Hyundai Kona EV sa 136 KS i baterijom od 39,6 kWh uz domet od 305 km stoji 36.590 eura, dok snažniji model s 204 KS i baterijom kapaciteta 64 kWh i domet od 484 km stoji 42.100 eura. Veći model Ioniq 5 uz bateriju od 58 kWh i 170 KS stoji 46.990 eura (domet 384 km), dok s 228 KS i baterijom od 77 kWh stoji od 51.790 eura (domet 481 km).

Kijin potpuno novi električni model Niro EV dolazi uz 204 KS i bateriju kapaciteta 64 kWh i stoji od 43.899 eura, dok veći model EV6 stoji od 56.599 eura.

Mazdin jedini električni model u ponudi jest MX-30 koji dolazi uz bateriju od 35,5 kWh koji košta 37.390 eura.

Toyotin prvi električni model u povijesti BZ4x dolazi uz elektromotor s 204 KS i kapacitet baterije od 71,4 kWh, koji prema službenoj deklaraciji može prijeći 512 km, stoji od 65.300 eura.

Subaruova inačica blizanca BZ4x modela Soltera, koja, razumije se, dolazi samo s pogonom na sva četiri kotača uz bateriju od 71,4 kWh ima početnu cijenu od 63.254 eura

Mini nudi jedan električni model – Mini Cooper SE, elektromotor razvija 184 KS i ima bateriju kapaciteta 32,6 kWh. Cijena mu je 36.869 eura.

Nissan Leaf dolazi sa 150 KS i baterijom od 39 kWh uz cijenu od 35.281 eura te s 217 KS i baterijom od 59 kWh s cijenom od 41.761 eura.

Prvi električni model Seatova podbrenda Cupra imena Born nedavno je stigao na tržište. Cijena početnog modela s 204 KS i baterijom kapaciteta 58 kWh jest 43.702 eura. Snažniji model s 231 KS i baterijom kapaciteta 77 kWh koji ima službeni doseg od 552 km stoji 49.053 eura.

Škoda je električnom SUV modelu Enyaq iV, nedavno u ponudu električnih modela pridodala i Enyaq Coupe iV.

Početna cijena za Enyaq iV 60 s baterijom kapaciteta 60 kWh stoji od 48.458 eura, dok model s baterijom od 80 kWh košta od 54.500 eura. Kupeovski SUV Enyaq iV Coupe dolazi samo uz veću bateriju od 80 kWh i njegova cijena starta s 56.606 eura.

Početni električni Volkswagenov model je ID.3 s 204 KS, u kombinaciji s baterijom kapaciteta 58 kWh ima doseg od 429 km te stoji od 43.005 eura, dok je cijena s većim paketom baterija kapaciteta 77 kWh (s kojim je službeni doseg 559 km) 50.065 eura. Volkswagenov početni električni SUV model ID.4 dolazi uz identičan elektromotor s 204 KS i samo uz bateriju kapaciteta 77 kWh (doseg 530 km), a njegova je cijena od 51.846 eura. Model ID.4 GTX koji nudi 299 KS uz doseg od 499 km stoji od 61.682 eura. Coupe verzija električnog SUV-a ID.5 sa 77 kWh baterijom i dometom od 534 km stoji od 53.556 eura, a snažniji model ID.5 GTX s 299 KS i dometom od 512 km košta od 65.007 eura.

Nedavno je na tržište stigao i Volkswagen ID.Buzz, električni kombi koji vraća duh starog Bullija u putničkoj i dostavnoj varijanti. ID.Buzz Cargo stoji 58.034 eura, a ID.Buzz Pro košta 63.744 eura. Oba imaju elektromotor od 204 KS i bateriju kapaciteta 77 kWh te doseg od 423, odnosno 425 km.

Volvo u ponudi ima dva električna modela C40 Recharge i XC40 Recharge. Dolaze uz više razina snage i uz dva paketa baterija kapaciteta 60 ili 80 kWh. C40 Recharge 60 počinje s cijenom od 59.364 eura, a uz 80 kWh stoji 61.332 eura. Model XC40 sa 60 kWh stoji od 54.592 eura, a uz bateriju od 80 kWh 56.441 eura.

Jedan od novih igrača na našem tržištu je MG s odličnom ponudom električnih modela. Kineski proizvođač s britanskim naslijeđem nudi početni model MG4 koji sa 170 KS i baterijom od 51 kWh (doseg 350 km) kreće s cijenom od 33.500 eura, dok model s 203 KS i baterijom od 64 kWh (435 km doseg) stoji od 38.000 eura. Uz poticaj bi mogao doći ispod 25.000 eura.

Još jedan kineski proizvođač koji nudi svoje električne automobile na našem tržištu jest DFSK, čiji model Seres 3 stoji 41.130 eura. Električni SUV nudi za tu cijenu odličnu opremu i bateriju kapaciteta 56 kWh uz koju ima službeni domet od 347 km.

Ford za sada ima samo jedan potpuno električni model u ponudi, no ne bilo kakav – Mustang Mach-E. Sportski automobil na struju nudi 351 KS ili 487 KS, uz veliku bateriju od 98,7 kWh s kojom ima doseg od 500 do 541 km. Cijene se kreću od 81.000 eura.

Njemački luksuzni trojac – Audi, Mercedes i BMW – imaju već mnogo električnih modela u ponudi.

Za najpovoljniji električni BMW i3, kao i za modele iX3, i7 i iX trenutačno cijena nije dostupna, a, primjerice, model i4 eDrive35 s 286 KS i baterijom kapaciteta 70 kWh te s dometom od 406 km stoji od 50.956 eura. Model i4 eDrive40 s 340 KS i baterijom od 80 kWh (domet 493 km) košta 58.000 eura.

Audi Q4 40 e-tron s 204 KS uz bateriju kapaciteta 77 kWh (domet 447 km) stoji 59.981 eura, a Audi Q8 50 e-tron quattro s dva elektromotora ukupne snage 340 KS i baterije kapaciteta 89 kWh stoji od 79.634 eura.

Mercedes u liniji EQ ima dvije limuzine – EQE i EQS – i čak 5 SUV modela (EQA SUV, EQB SUV, EQC SUV, EQE SUV i EQS SUV), te jedan kombi, EQV. Najpovoljniji modeli su EQA SUV s cijenom od 59.490 eura i EQB SUV s cijenom od 60.100 eura. Dolaze uz snagu od 190 KS i bateriju kapaciteta 66,5 kWh.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.