Sretni zaposlenici i zdrava radna atmosfera nešto su u što Degordian ulaže od vremena kad su bili startup sa svega nekoliko zaposlenika, a nije se promijenilo ni danas kada taj broj premašuje 120 ljudi u 4 ureda. Zaposlenicima se pruža prilika da se razvijaju u bolje stručnjake i bolje ljude, a ako su sretni na poslu, veća je vjerojatnost da će biti angažirani i lojalni firmi.
Koliko su takvi napori dali truda dokazuje i činjenica da je Degordian 6 puta izabran za Najboljeg poslodavca. Otišli su i korak dalje te, u suradnji s psiholozima, razvili svoj alat koji detaljno analizira zadovoljstvo i angažiranost zaposlenika — Stethoscope. Na temelju dobivenih rezultata uprava i HR, u suradnji s voditeljima odjela, osmišljavaju
učinkovite planove za poboljšanje i sustavno rade na onim točkama koje su lošije ocijenjene.
Transparentni rezultati
Odlučili su po prvi puta javno objaviti svoje rezultate godišnjeg istraživanja zadovoljstva, a razlog tome je jednostavan — kako bi svi potencijalni zaposlenici mogli vidjeti kako je zapravo raditi u Degordianu, odnosno, koliko i čime su zadovoljni njihovi zaposlenici i na taj način privukli potencijalne zaposlenike koji bi bili kulturološki fit.
“Želimo privući ljude koji su fit za nas, odnosno one kojima odgovara naša kultura, ali i one koji odgovaraju našoj kulturi. Na poslu ipak provodimo čak polovicu budnog dana. Nama nije cilj da našim zaposlenicima posao bude samo mjesto gdje zarađuju za život, već mjesto gdje se ugodno osjećaju, razvijaju i gdje su ispunjeni. Stoga želimo otvoreno komunicirati — kako je raditi kod nas”, naglašava Antea Britvić Božičković, Human Resources Director.
Iznad prosjeka u industriji i na tržištu
Rezultati su pokazali kako su zaposlenici u Degordianu po zadovoljstvu u svim kategorijama iznad prosjeka.
Naime, prilikom analize rezultata, Stethoscope nudi opciju usporebe rezultata tvrtke s tržištem i industrijom u kojoj se nalazi. U slučaju Degordiana, dobivena je usporedba s hrvatskim tržištem (tirkizna linija), dok je industrija u kojoj djeluju i s kojom se uspoređuju Marketing & IT (plava linija). Kategorije koje su se ocjenjivale bile su autonomija, suradnja, komunikacija, angažiranost, inovacije i promjene, vodstvo tvrtke, učenje i razvoj, lojanost, vizija, organizacija rada, work-life balance te uvjeti rada.
Ispunjavanje upitnika je potpuno anonimno, stoga su prikazani ukupni rezultati na razini cijele tvrtke. Stethoscope također nudi razne mogućnosti filtiriranja rezultata, primjerice po pojedinim timovima, što je svakako od velike važnosti za HR i voditelje tih timova kako bi vidjeli na čemu treba raditi s pojedinim timom. Ukupna je ocjena zadovoljstva iznosila 3.71, što svakako dokazuje da strategija ide u dobrom smjeru, ali i otvara još mnogo prostora za poboljšanje.
Prostor za napredak
Iako se na prvu rezultat u kojem je njihovo zadovoljstvo bolje od prosjeka čini kao uspjeh, uvijek postoje određena područja kojima nisu zadovoljni.
“Koliko god smo s mnogo toga zadovoljni, jer ipak smo u svim kategorijama iznad prosjeka tržišta i industrije, na većini dimenzija i daleko iznad, mi nismo zadovoljni ovim rezultatima. Svakodnevno preispitujemo ono što radimo te pokušavamo identificirati uska grla koja možemo poboljšati”, ističe Antea Britvić Božičković.
Ovakav upitnik služi upravo kako bi se otkrili pain pointsi i kreirali akcijski planovi za njihovo poboljšanje. HR to radi tako da sjedne sa svakim voditeljem te interpretrira rezultate do razine pojedinog tima i identificira probleme na toj razini. Smatraju to učinkovitim načinom izgradnje timova budući da svi imaju uvid u rezultate te zaposlenici dalje, kroz razgovor s voditeljem, mogu i sami dati svoj doprinos u njihovu rješavanju.
“Ovo je dio naše kulture. Do sada smo se jako trudili graditi kulturu stalne povratne informacije te želimo i dalje nastaviti u tom smjeru. Želimo da ljudi zaista osjećaju da ih se pita, da mogu dati svoju perspektivu uzroka određenih rezultata, ali i predložiti načine za poboljšanje. Želimo da voditelji i zaposlenici na ovim pitanjima sve bliže surađuju”, naglašava Antea Britvić Božičković.
Pulse — kratki mjesečni upitnik koji prati rezultate promjena i zadovoljstva tim promjenama
Stethoscope istraživanje provodi se jednom godišnje, a kako bi se u međuvremenu vidjelo radi li se na onim točkama koje su zaposlenici ocijenili kao lošije, postoje i kraća mjesečna istraživanja pod nazivom Pulse. To je kraći upitnik koji u svega nekoliko pitanja nudi analizu trenda, raste li ili pada zadovoljstvo u pojedinim kategorijama. Budući da je ovo istraživanje provedeno krajem godine, u Degordianu su do sada su napravljena tri Pulsea te su samo dokazala kako pokrenute aktivnosti vode u dobrom smjeru.
Važno je napomenuti kako su ovdje prikazani rezultati samo skraćena verzija Stetoscope izvještaja. Potpuni izvještaj puno je kompleksniji od ovdje prikazanih rezultata i pruža veliki broj vizualizacija, grafova i podataka. Ako vas zanimaju detaljniji rezultati na razini cijelog Degordiana, njih možete provjeriti na satisfaction.degordian.com.