Redizajniranu verziju Mercedesove E-klase imali smo priliku voziti na hrvatskoj novinarskoj prezentaciji na cestama Gorskog kotara, istovremeno s novinarima iz čitave Europe. Luksuzna Mercedesova limuzina više srednje klase osvježena je u svim karoserijskim verzijama i na raspolaganju nam je bilo više verzija najtraženijeg sedana, karavanski T-Model, All-Terrain karavan i atraktivan Coupe.
E-klasa je tradicionalno jedan od najbitnijih Mercedesovih modela koji je u 10 generacija prodan u 14 milijuna primjeraka (aktualan model od 2016. u 1,4 milijuna), ali sve više njezin značaj opada sve snažnijom SUV-manijom. Vanjski izgled je blaže osvježen, nova je maska hladnjaka a najveća novost je što već u osnovnoj verziji stiže s velikim integriranim znakom (oprema Avangarde je sada početna oprema), dok će se klasični izgled s Mercedesovim legendarnim “nišanom” moći samo posebno naručiti (tu varijantu uzima zaista mali broj kupaca, velikom većinom iskusnijih).
Redizajnirana su i prednja LED svjetla, koja sada očekivano dolaze u seriji. Veća promjena stigla je na sražnjem dijelu na kojem su svjetla sada izvedena vodoravno i po prvi puta kod E-klase trendovski prelaze i na poklopac prtljažnika. Unutrašnjost je sada u potpunosti digitalna.
Kao i kod ostalih Mercedesovih modela digitalni kokpit stiže u dvije verzije, uz dva zaslona, instrumentni i središnji. Serijski stiže uz dva 10,25-inčna zaslona, a uz doplatu uz dva 12,3-inčna. Novi je i upravljač, koji stiže u dvije izvedbe. Multimedijski MBUX sustav posljednje generacije donosi mnoge korisne značajke poput standardne glasovne kontrole i asistenta za virtualnu stvarnost.
Među brojnim sustavima pomoći vozaču su i Active Assist distronic s podešavanjem brzine na temelju rute, aktivnom pomoći pri zaustavljanju, kretanju i upravljanju te Active Blind Spot Assist koji sada dolazi s upozorenjem pri izlazu iz vozila.
E-klasa nudi zaista široki raspon pogonskih sklopova, a novost je čak sedam plug-in hibridnih verzija (dizel i benzin, limuzina i karavan, sa stražnjim i pogonom na sve kotače). Ponuda benzinskih motora kreće se u rasponu snaga od 156 do 367 KS, dok kod dizelskih modela taj raspon iznosi od 160 do 330 KS. Svi benzinci i jedan dizelaš (300d) dolaze uz tehnički dodatak ISG tehnologiju blagog hibrida, odnosno integrirani starter-generator (48-voltni električni sustav) snažan 14 ili 22 KS.
Novost je 4-cilindrični 2.0 benzinski turbo motor u modelu E300 s drugom generacijom integriranog startera-generatora (ISG) koji razvija do 22 KS dodatne snage i 180 Nm više okretnog momenta. Kod dizelaša je novost 6-cilindrični dizelski motor u modelima E350d i E400d s 272 odnosno 330 KS.
Prvo smo sjeli u sedanski model 450 4Matic s 367 KS. Savršeno tih i uglađen uz ISG tehnologiju autocestom od Zagreba do Fužina smo krstarili kao u kakvom mlažnjaku, a silaskom s autoceste u sport+ modu svoju je sportsku narav pokazao na zavojitim goranskim cestama. Nakon toga sjedamo u prekrasni Coupe 400 d 4Matic sa 330 KS koji je na spuštanju do Grobnika pokazao svu potentnost, a kladili bismo se da bi samo rijetki u kabini mogli prepoznati da se radi o dizelašu. Na cesti ali i blagom makadamu isprobali smo i zanimljivu blago podignutu karavansku verziju All-Terrain.
Početna cijena nove E-klase za model E200 d iznosi 423.890 kuna, a najtraženiji E 220 d košta 458.335 kuna. Za hibridnog benzinca E 300 e treba izdvojiti 484.980 kuna, a za hibridnog dizelaša E 300 de 499.738 kuna.
Uz nju dolazi i 10 litara antikorozivne zaštite.Audi i Bmw trljaju ruke.