ISTRAŽILI SMO U kojim se slučajevima svakako isplati posegnuti za plemenitim benzincima

Dizel je mrtav, živio benzin

Foto: import
Dizel je mrtav, živio benzin
23.12.2007.
u 20:09
Pogledaj originalni članak

Prvi put u povijesti cijena eurodizela i eurosupera na našim se nacionalnim benzinskim crpkama izjednačila, pa je za litru, ili crnog ili zlatnog goriva, potrebno izdvojiti točno osam kuna.

Iako ni dosad razlika nije bila velika, znakovito izjednačavanje vrijednosti dvaju goriva mnoge je vozače ostavilo bez teksta. Hoće li, ili bolje, dokle će cijena eurodizela rasti - teško je predvidjeti, no sigurno je da će se razlika između eurodizela i eurosupera sve više smanjivati i na drugim crpkama osim Ininih.

Porast popularnosti turbodizela plemenite je benzince potisnuo u drugi plan, što je šteta jer će svaki strastveni vozač žetone staviti na zlatno gorivo. Pogledajte samo garaže kolekcionara - u njima nećete naći modele s oznakama TDI, JTD, HDI

Zbog izjednačavanja cijena goriva, nikako ne i presudnog pri kupnji auta, predlažemo vam nekoliko benzinskih i turbobenzinskih alternativa dizelašima. U pravilu je riječ o jeftinijim modelima koji prosječno troše 30-ak posto više, ali su zato neusporedivo ugodniji za vožnju, zabavniji su i brži.


Benzin kao imidž

Nijedan prestižni, supersportski ili ultraluksuzni automobil u najpoželjnijem obliku ne postoji opremljen jedino dizelskim motorom. Isto tako, mišljenja smo kako ni "zemaljski" modeli plemenitih gena ili posebnog imidža ne bi trebali biti opremljeni motorom na crno gorivo. Iako je 1,6-litreni common rail turbodizelski motor sa 110 KS najčešći u modelima PSA koncerna pravo remek-djelo u svojoj klasi, ne možemo ga zamisliti u Mini Cooperu. Ako se već pod poklopcem ne može naći najjači turbomotor sa 175 KS, neka to barem bude slabija izvedba 1,6 motora sa 120 KS. Cijena je opet na strani snažnijeg benzinca jer je jeftiniji za oko 12 tisuća kuna. Primjer benzina u službi imidža ponavlja se i u Jaguaru S-Typeu, gdje je PSA koncern smjestio svoj 2,7-litreni V6 dizelski dragulj. Odličan je to motor, ali aristokratskoj mački puno bolje pristaje benzinska šesterocilindarska trolitrenka sa 238 KS.

Pogledajte na vecernji.hr