Nakon što je potpuno ovladao tržištem tražilica i nametnuo se kao neupitno prvi izbor odraslih korisnika interneta, Google se okreće i novoj publici. Američka tvrtka najavila je da razrađuje posebne verzije svojih servisa kao što su YouTube ili Gmail, specifično namijenjene djeci mlađoj od 13 godina. Time će Google zaobići odredbe COPPA-e, propise o zaštiti dječje privatnosti koji trenutačno mlađima od 13 godina brane uporabu tih internetskih servisa.
Stalni uvid za roditelje
Naime, u ovome trenutku tko god se registrira na neki od servisa poput YouTubea ili Gmaila dužan je upisati svoju godinu rođenja. Ima li manje od 13 godina, sustav ga automatski prebacuje na stranice koje objašnjavaju privatnost djece te odbijaju nastavak registracije. Dječja verzija Googleovih servisa bit će nešto drukčija. Sustavi su prilagođeni tako da roditelji u svakom trenutku imaju mogućnost uvida na koji način djeca koriste internet, ali će ujedno imati i uvid u to koje podatke Google i njegovi servisi prikupljaju i čuvaju o svojim korisnicima. Drugim riječima, Google će o korisnicima mlađima od 13 godina znati puno manje nego što zna o svojim odraslim klijentima.
Iako Google službeno nije komentirao razvoj svojih “sustava za djecu”, neslužbeno tvrdi kako želi da djeca što prije i što lakše počnu koristiti internet u njegovu punom obujmu. Tvrdi da brojna djeca mlađa od 13 godina već sada imaju svoje račune na tim servisima, i to na vrlo jednostavan način, lažući pri registraciji o svojoj godini rođenja.
Foto: Reuters/PIXSELL
– Takvo što više neće biti potrebno, želimo da naši korisnici poštuju zakone i pravila, tvrde inženjeri koji razvijaju nove sustave. Ipak, najava novih oblika YouTubea ili Gmaila uzbunila je i udruge za zaštitu prava djece.
– Ako Google ne obavi posao dobro i ne postavi sustave pravilno, privatnost milijuna djece diljem svijeta bit će ugrožena, a roditelji neće imati kontrolu i uvid nad činjenicom da netko skuplja informacije o njihovoj malodobnoj djeci – kaže Jeff Chester, direktor američkog Centra za digitalnu demokraciju, organizacije koja se brine o sigurnosti na mreži. Kako tvrde, pokušavaju već sada odgonetnuti na koji način Google planira postaviti sustav i kako ga kontrolirati kada jednom počne raditi.
Odgajanje budućih kupaca
Ipak, po svemu sudeći, prvi i osnovni motiv Googlea vjerojatno nije njihova želja da djeca i roditelji poštuju COPPA-ina pravila, niti je osnovna svrha prikupljanje informacija o klincima koji si još gotovo ni nos ne znaju obrisati sami. Riječ je o nečemu drugom i puno unosnijem. Stvaranjem internetskih servisa namijenjenih isključivo djeci do 13 godina Google ulazi u segment prodaje edukacijske opreme stječući pri tome prednost pred svojim konkurentima. Naime, upravo je Google prije nekoliko godina na tržište lansirao Chromebook, laptop namijenjen učenicima i studentima koji se temelji na operativnom sustavu Chrome. Nije sporno da je taj laptop po svojim karakteristikama vrlo dobar, no isto tako nije sporno da nije ugrozio primat klasičnih laptopa i računala zasnovanih na operativnom sustavu Windows. Dubljim povezivanjem djece s Googleovim servisima, to bi se moglo relativno brzo promijeniti. Google bi sada mogao “odgajati” svoje buduće kupce. Plasirajući kroz svoje servise aplikacije namijenjene Chromebooku, stvarajući sliku Chromebookove superiornosti nad ostalim sustavima, za samo nekoliko godina imat će milijune djece koja će uskoro sama, kao tinejdžeri kupovati svoje prvo računalo. I jasno je što će izabrati.
Google treba ispravljati krive Drine sto roditelji uopce ne znaju sto im djeca rade na internetu ili ih nije ni briga.13 god je i dobna granica za Facebook a svako dijete ima profil na FB a roditelji se ni ne zanimaju sto im djeca postaju tamo.Roditelje treba naucit baratat racunalima jer uz mrvicu znanja lako se postavi kakvim sadrzijima djeca mogu pristupati