Treći Nissanov model, koji je u proteklih nekoliko godinu podvrgnut maratonskom testiranju, nakon Primere i X-Traila, bio je mali monovolumen Note. Preuzeli smo ga lani u svibnju, a trebalo nam je manje od osam mjeseci da prođemo 50.000 kilometara.
Tu bi kilometražu prosječan hrvatski vozač prošao tek za četiri godine, što je pokazatelj kakvu dinamiku korištenja mora proći automobil na maratonskom testu.
Dnevni prosjek od dvjestotinjak kilometara skriva brojna putovanja u najudaljenije dijelove Europe, na kojima se ponekad prelazilo i više od 1000 km u jednom danu, a ne moramo ni spomenuti da smo Hrvatsku prošli uzduž i poprijeko.
Na svim tim putovanjima Note se pokazao kao izvrstan izbor za svakog tko traži prostrani i višefunkcionalni automobil za relativno malo novca. Jer početna je cijena Notea ispod 100.000 kuna, čak i za model s klimom, a sve ostalo što nudi razlog je za čistu peticu u ocjenjivanju omjera uloženog i dobivenog.
Dužinom od 408 cm Note spada u klasu gradskih auta, ali visina, međuosovinski razmak i unutarnja prostranost čine ga konkurentnim skupljim kompaktima.
Sjedi se povišeno, ali i najviši vozači imaju prostora za glavu i ramena. Izgled vozačkog kokpita nije na razini lijepog trokrakog upravljača, ali bitnije je da je ergonomija gotovo uzorna. Neki su vozači jedino imali prigovor na položaj mjenjača.
Tajna prostranosti straga je klizna klupa, koja se može pomicati 16 cm naprijed - nazad. Zbog toga se putnik straga desno ponekad može voziti kao u limuzini najviše klase i rastegnuti noge, ako je suvozačko sjedalo pomaknuto prema naprijed. Udobnost stražnjih sjedala ipak nije na razini limuzine, ali to se ni ne očekuje.
Kad je stražnja klupa pomaknuta posve unatrag, prtljažnik nudi 280 litara obujma. Ovisno o potrebama korisnika, može biti i malo i puno. Obitelj s malom djecom i dječjim kolicima može imati problema, ali čim se prestanu koristiti kolica, otkriva se da je to dovoljno za mnoštvo stvari. Pomakne li se klupa prema unaprijed, prtljažnik se proširuje na 427 litara, a to već svakome mora biti dosta.
Spuštanjem naslona dobivaju se 1332 litre obujma, ali sjedala ne uranjaju u podnicu, pa je upotrebljivost takvog prtljažnog prostora ograničena.