najbolja fotogalerija

Dodijeljene su prestižne Masterweb nagrade. Nagrađen i Večernji.hr!

Foto: Promo foto National Geographic
Masterweb 2015
Foto: Promo foto National Geographic
Masterweb 2015
20.03.2015.
u 09:28
Večernji se može pohvaliti još jednom nagradom, a to je Masterweb u kategoriji Najbolje foto-galerije
Pogledaj originalni članak

U sklopu konferencije 'Weboo 2015 – Dan Internetskog Marketinga', koja se održala u The Movie Pubu u četvrtak (19. ožujka 2015.), uživo su dodijeljene nagrade ''Masterweb 2015'' u 3 zanimljive kategorije:

  1. Najbolje internetsko bankarstvo
  2. Najbolja foto-galerija
  3. Najbolji servis za online prodaju ulaznica

Masterweb nagrada priznanje je struke – jedino ovog tipa koje se dodjeljuje u Republici Hrvatskoj te je posebna čast svim dosadašnjim dobitnicima Masterweb nagrade, a podršku kroz sponzorstvo dao je Avalon s nesebičnim paketima za svih 9 dobitnika. Finalisti su odabrani na temelju zadovoljavanja osnovnih uvjeta prema odluci organizatora, a konačnu odluku o TOP3 pobjednicima donosi sam žiri koji za ovu prestižnu nagradu za web-zajednicu čini profesionalan tim od 9 osoba: Marina Obšivač, Emanuel Blagonić, Saša Stanković, Marko Radelić, Matija Gračanin, Dražen Tomić, Goran Čandrlić, Zorin Radovančević i Siniša Randić.

Najbolje internetsko bankarstvo
U ovoj su kategoriji pobjednički okus odnijeli:
1. Privredna Banka Zagreb (PBZ)
2. Raiffeisen Bank Austria (RBA)
3. Zagrebačka banka (ZABA)

Stručni tim (žiri) analizirao je i promišljao sadašnje i buduće internetske tehnologije te društveni i marketinški aspekt online poslovanja, a pozitivnom selekcijom dao je javno mišljenje o smjeru budućeg razvoja upotrebljivosti weba: ''Očito je da je za TOP 3 borba bila 'bit' na 'bit' bez obzira na, ipak, dosta velike razlike u ocjenama. Neke od banaka posljednjih godina intenzivnije razvijaju mobilna rješenja, neke intenzivnije internetska, dakle kroz browser, a ne mobilne aplikacije i stoga je možda baš u tome i problem. Trebalo bi paralelno razvijati oba rješenja jer u konačnici banka dobiva zadovoljnijeg korisnika, upravo onog koji banci zbog svojih poslova može pristupiti online. 

Manje banke u svoja internetska bankarstva uglavnom su implementirale tek osnovne značajke (pregledi računa, plaćanje naloga i slično), dok veće banke nude pristup i upravljanje širem spektru bankarskih usluga te daju korisnicima i neke dodatne pogodnosti (npr. aplikacije za upravljanje financijama). Ostalima bismo preporučili da prošire mogućnosti svojih rješenja jer u današnje vrijeme značajan broj klijenata želi što više toga obaviti iz udobnosti naslonjača, umjesto odlaska u poslovnicu i čekanja u redu.''

Najbolja fotogalerija
Zadatak žirija bio je pregledati domaće web-portale i njihove fotogalerije te pri tome rangirati najresponzivniju (koja odlično radi na najvećem broju rezolucija) fotogaleriju koja ujedno i pruža odlično korisničko iskustvo (eng. UX; user-experience).

Nepobjedivi sa svojim fotogalerijama bili su:
1. Ilirija d.d. Biograd
2. Večernji.hr
3. NK Hajduk

Žiri je za ovaj odabir TOP3 pobjednika usuglašen izjavom: ''Žiri je ocjenjivao ukupno 28 galerija, tako da je ova kategorija uvjerljivi 'prvak' po broju prijava za Masterweb 2015. Galerije su različite, od odličnih do loših, s tim da prevladava najviše prosječnih. Rješenja su zaista svakakva, od web-stranica koje imaju posebnu mobilnu stranicu na kojoj ne postoji galerija (što je bitno utjecalo na ocjenu), do posebno prilagođenih galerija koje prate dizajn i rade odlično na svim uređajima od mobitela do desktopa. Također, ima onih koji su razvijali svoju galeriju iz nule, dok ima i onih koji su koristili gotova rješenja. I jedno i drugo je dobro, iako smo prednost davali galerijama koje su vizualno usklađene sa samom internetskom stranicom.

Imajući na umu kako korisnici danas koriste uređaje, vodili smo računa o tri kategorije: (1) vizualni dojam, (2) upotrebljivost (ima li galerija mogućnost navigacije putem tipkovnice, gašenja galerije putem tipkovnice, rade li na mobitelu kontrole s prstima i sl.) te (3) dojam na mobilnim uređajima.

Na kraju smo odabrali tri najbolje galerije.

(1) Ilirija Biograd,  ocjena 5,0 – ova je galerija jednoglasno odabrana kao najbolja od svih prijavljenih. Izgledom je potpuno uklopljena u dizajn internetske stranice te je maksimalno upotrebljiva i na tipkovnici i na mobilnim uređajima putem ''touch gesturesa''. Dizajn se prilagođava malim ekranima, dok je za tablet korišten isti dizajn kao i za, primjerice, desktop računala – što je sasvim u redu jer se galerija može koristiti na tabletu putem dodira po ekranu.

(2) Večernji.hr, ocjena 4,11 – od svih portala koje smo pregledali, Večernji list je napravio najbolju fotogaleriju. Dizajn se uklapa u izgled portala, a korištenje je jednostavno svima koji su koristili i ekrane osjetljive na dodir. Mala zamjerka na povremene probleme kod rada na tabletu te nepodržavanja ''touch gesturesa'', što bi utjecalo na jednostavnost korištenja.

(3) NK Hajduk, ocjena 3.83 – galerija NK Hajduk primjer je galerije koja je prilagođena dizajnu, iako nije izrađena iz nule, već je korišteno gotovo rješenje. To je dobar smjer za sve internetske stranice koje ne mogu razviti svoju galeriju zbog ograničenog budžeta. Minus je što galerija ne podržava ''touch gestures'' na mobilnim uređajima, iako je i bez toga dobila dobre ocjene, što je svrstava na treće mjesto svih pregledanih galerija.''

Najbolji servis za online prodaju ulaznica 

Žiri je testirao funkcionalne mogućnosti web-aplikacija za online prodaju ulaznica sa strane kupca te ih rangirao prema vizualnom dojmu i korisničkom iskustvu (eng. UX; user-experience).

Najbolji servisi u Hrvatskoj su:
1. Entrio
2. Regolina
3. Eventim

Evo i što je zaključio stručni žiri: 'Analizom konkurenata u ovoj kategoriji, pobjedu je odnio www.entrio.hr ponajviše zbog najboljeg ''user experiencea''. Mogućnosti kreiranja vlastitih događaja, jednostavnost korištenja i distribucije kroz društvene mreže i vlastite web-stranice zasigurno su pridonijeli najboljim ocjenama. Ostali servisi, iako napredni u pogledu sadržaja i pristupa, još uvijek malo zaostaju za servisom Entrio.hr, ali smatramo da kroz sljedeće iteracije mogu poboljšati svoja korisnička sučelja te postati još popularniji. Istaknuli bismo iznimno dobru selekciju sadržaja na Regolina.com te razočaranje malim brojem ulaznica za koncerte na drugim servisima za online prodaju ulaznice.'

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.