Domaći poduzetnici u vrijeme krize okreću se rabljenim teškim gospodarskim vozilama, dok u Peugeotu i Citroënu kažu da se u poslu najčešće koriste nova komercijalna i laka gospodarska vozila, piše Poslovni.hr. U Europi je prodaja novih kamiona počela padati još 2008. godine, a trend se nastavio do danas.
U tvrtki Auto Hrvatska, koja prodaje laka i teška gospodarska vozila marki Man, Neoplan, Otokar, VW, Ford, Fiat i Toyota, kažu da potražnja ovisi o djelatnosti i načinu eksploatacije.
− Potražnja je puno manja i za novim i za rabljenim vozilima. Nedostatak obrtnoga kapitala i stroži uvjeti financiranja razlog su nešto veće potražnje za rabljenim gospodarskim vozilima - objašnjavaju, dodajući kako je novo vozilo u startu skuplje, ali je pokriveno jamstvom te su troškovi održavanja manji. S druge strane životni vijek vozila je sve duži pa dobro održavano rabljeno vozilo služi i nakon nekoliko godina.
Laka gospodarska vozila najbrojnija su kategorija teretnih vozila na hrvatskim cestama, a među najmanjima se ističu proizvođači Citroën, Peugeot i VW.
Tomislav Miletić, glavni direktor Peugeota Hrvatska, smatra da nabava rabljenih vozila za poslovne potrebe nije dugoročno rješenje ni pokazatelj racionalnosti jedne tvrtke.
− Vodilja za sve koji nabavljaju novo vozilo jest da najniža cijena nije jamstvo i najmanjeg troška − ističe Miletić.