Stručnjaci upozoravaju

Društvene mreže koriste metode kao kockarske tvrtke, na mozak djeluju poput kokaina

Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Društvene mreže koriste metode kao kockarske tvrtke, na mozak djeluju poput kokaina
09.05.2018.
u 09:41
"Moramo početi prepoznavati cijenu vremena provedenog na društvenim medijima"
Pogledaj originalni članak

Društvene mreže koriste iste metode kao kockarske tvrtke kako bi stvorile psihološku ovisnost, a te metode aktiviraju iste moždane mehanizme kao kokain, upozoravaju stručnjaci.

Takve metode mogu čak i dovesti do fenomena fantomskih poziva i notifikacija, pojave kada osjećamo da nam smartphone zvoni iako nas nitko ne zove, prenosi Guardian.

- Facebook, Twitter i druge tvrtke koriste metode slične onima u kockarskoj industriji da bi zadržale korisnike na svojim stranicama - kaže Natasha Schüll, autorica knjige Addiction by Design, u kojoj se objašnjava kako su kockarski aparati i drugi sustavi konstruirani da stvore ovisnost.

Schüll također tvrdi kako korisnici mreža poput Snapchata i Facebooka ili igre Candy Crush bivaju uvučeni u ponavljajuće cikluse neizvjesnosti, iščekivanja i povratnih informacija, a nagrade su tek toliko dovoljne da biste i dalje ostali unutar svega toga.

Bivši Googleovac Tristan Harris također društvene mreže uspoređuje s kockarskim aparatima - kao i u kockanju, i u društvenim mrežama ne znamo kada ćemo biti "nagrađeni" i najčešće ne nalazimo ništa zanimljivo, ali upravo zbog toga se stalno vraćamo. Profesor bihevioralne ovisnosti sa Sveučilišta Nottingham Trent Mark Griffiths kaže kako su te nagrade razlog zbog kojih korisnici društvenih mreža stalno provjeravaju svoje ekrane.

- Društveni mediji puni su nepredvidljivih nagrada. Oni pokušavaju privući pozornost korisnika kako bi ih nagnali da stvore rutinu i iz navike provjeravaju svoje ekrane - kaže Griffiths.

- Moramo početi prepoznavati cijenu vremena provedenog na društvenim medijima. To nije samo igra, to utječe na nas financijski, fizički i emocionalno - poručuje Natasha Schüll.

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar Apsalar
Apsalar
11:01 09.05.2018.

Haha a je baš, candy crash "ovisnost" hahaha Više se ja bojim ovisnosti o stvarnim slatkišima 😁 A "društvene mreže" su obični fejk. To su egoistične mreže i eutanazija mislećeg procesa.

DU
Deleted user
23:00 13.05.2018.

Od početka fakebooka gledajući okolinu utvrdih da je to za djecu i narcisoide + gubljenje privatnosti pa nisam nikad na "društvenim" mrežama otvarao račun i kako vrime ide vidim da nisam nimalo pogriješio.