Fiat je upotpunio paletu motora svog novog jednovolumena 500L, većeg brata modela 500, koji se proizvodi u obnovljenom pogonu Zastave u Kragujevcu.
Tako će se ljepuškasti i praktični 500L uz postojeći atmosferski benzinac 1,4 sa 95 KS i dizelaš 1,3 M-jet s 85 KS moći kupiti s modernim 0,9-litrenim TwinAir Turbo motorom i novim 1,6-litrenim M-jet turbodizelašem. Oba nova motora razvijaju 105 KS i dolaze uz 6-stupanjski ručni mjenjač.
Zvuk nabrijane \'peglice\'
Najprije smo isprobali turbobenzinca s dva cilindra čiji zvuk neodoljivo podsjeća na zvuk motora nekadašnje \"peglice\", poput nabrijanog mlinca za kavu. Zbog turbopunjača razvija respektabilnih 105 KS i 145 Nm okretnog momenta od 2000 o/min pa prostrana karoserija duga 414 cm dobro ubrzava (12,3 s do stotke), a krajnja brzina je 180 km/h. Na performanse nemamo zamjerki, dapače, ali zvuk će se vjerojatno svidjeti rijetkim nostalgičarima. Tvorničku potrošnju od 4,8 l nismo uspjeli postići, bila je oko dvije litre veća. Tako je to s varljivim turbacima, ako se baš ne pazi sa stiskanjem papučice gasa u gustom prometu.
Dojmljivi turbodizelaš
Mnogo dojmljiviji je novi dizelaš, common rail s direktnim ubrizgavanjem MultiJet i turbopunjačem. Razvija 105 KS, ali i visokih 320 Nm okretnog momenta već od 1750 o/min. Radi tiho i mirno te ga je ugodno voziti u gradu kao i na autocesti. Tvorničke performanse (11,3 do stotke i 181 km/h) u praksi su još uvjerljivije. I potrošnja je mnogo bliža deklariranoj – od 4,5 l/100 km.
Cijene još nisu poznate, ali naznake su da će novi dizelaš biti 3750 kuna skuplji od početnog dizelaša od 85 KS koji stoji od 138.320 kuna. TwinAir Turbo će na naše tržište vjerojatno stići od srpnja, nakon stupanja na snagu novih trošarina.
Cijena 138.320 kuna, a u Americi FIAT500 košta 92.300 kuna.