S lijepim vremenom na ceste su se vratili i najugroženiji sudionici u prometu – vozači dvokotača. Motociklisti i mopedisti lani su sudjelovali u 2529 prometnih nesreća, a u tim ih je nesrećama ozlijeđeno 1960, što znači da 77% nesreća u kojima sudjeluju završi s ozlijeđenim vozačima dvokotača.
Brzi i bez kacige
Lani ih je poginulo 55. Sudar ili pad s motocikla je naprosto vrlo rizičan, baš kao što je i to sama vožnja na dvokotaču. Svaka 45. nesreća u kojoj su sudjelovali motoristi završila je sa smrtnom posljedicom, dok je, primjerice, lanjski ukupni prosjek u cestovnom prometu jedna poginula osoba u svakoj 102. nesreći.
Često su tome krivi sami vozači modeda i motocikala, zbog nepropisne vožnje, prije svega prevelike brzine i nepropisnog pretjecanja, ali i nepoštivanja obveznog nošenja zaštitne kacige. Primjerice, lani je policija uhvatila 6796 vozača bez zaštitne kacige, a koliko ih se tek još vozilo bez kacige a da nisu sankcionirani?! Od 55 motociklista poginulih lani, njih deset nije imalo kacigu.
Ali, nisu za nesreće uvijek krivi motociklisti. Prema podacima MUP-a, motociklisti i mopedisti su skrivili 53,7 posto nesreća u kojima su sudjelovali, a u 48,7 posto slučajeva su bili krivi u nesrećama sa stradalim osobama. Zbog toga vozači automobila moraju dodatno pripaziti na mopediste i motocikliste, pogotovo u ovom prijelaznom razdoblju kada se treba naviknuti da su se "motori" vratili na ceste.
Najčešće pogreške vozača automobila su nedovoljna provjera mrtvog kuta, što je vrlo opasno jer su dvokotači slabije uočljivi od osobnih automobila. Nadalje, česte pogreške vozača automobila su skretanje i prestrojavanje bez žmigavca, oduzimanje prednosti motociklima te neoprezno otvaranje vrata u zaustavljenoj koloni. Motociklistu ne treba mnogo da izgubi ravnotežu i padne s motocikla.
Precijene sposobnost
Najčešće pogreške motociklista, pak, su precjenjivanje vlastite sposobnosti i podcjenjivanje opasnosti, nekorištenje kacige, vožnja neprilagođenom brzinom, vožnja nogostupom, upravljanje neregistriranim motociklima i bez položenog vozačkog ispita te uklanjanje blokade s mopeda. Motociklisti ipak trebaju imati na umu da je motocikl osjetljiviji na stanje podloge nego automobil, pa šahtovi, blato, šljunak na cesti, kolotrazi, kružni tokovi, rupe na cestama znatno otežavaju i ugrožavaju vožnju motociklima.
U naslovu članka je velika neistina. Vjerojatnost pogiblje na motociklu je 40 puta veća nego u automobilu. To kazuju američke istraživanja, provedena na velikim uzorcima. Naslov zapravo propagira motociklizam. Da je motocikl samo dvaput opasniji, to bi bio raj na zemlji! Najviše me čudi što autor nema intuiciju koja bi ga korigirala, dok je pisao naslov da se nije bio zapitao "je li moguće da je samo dvaput opasnije biti na dva kotača s 200 konja, juriti 300 na sat, ubrzavati u 3 s do stotke, nego se voziti u debelom autu, zavaljen i zavezan u sjedalu...".