Eksplozija proširene stvarnosti na mobitelima

Foto: Ivica Galović
Eksplozija proširene stvarnosti na mobitelima
07.01.2010.
u 08:00
Mobilni telefoni već koriste tehnologiju koja ljudima pomaže snaći se u prostoru, kao što primjerice iPhone ima razvijenu aplikaciju koja u Velikoj Britaniji pomaže u pronalaženju najbliže postaje podzemne željeznice.
Pogledaj originalni članak

Proširena ili nadograđena stvarnost tehnologija je o kojoj se u posljednje vrijeme dosta priča i koja je relativno tiho ušla na mobitele, ali, tvrde analitičari BBC-a, eksplodirat će upravo u ovoj, 2010. godini. Najjednostavnije objašnjenje proširene stvarnosti jest spoj stvarnog i virtualnog odnosno stvarnog, fizičkog prostora i virtualne nadogradnje tog prostora. Proširena stvarnost zapravo je novi sloj u aplikaciji u koju je implementiran.

Usmjeri li se mobilna kamera u neku građevinu, primjerice Zagrebačku katedralu, u tu stvarnost tada se ubace prošireni elementi, i na zaslonu se pojave informacije o građevini, ali i svim obližnjim uslužnim objektima, poput banaka, hotela i slično.

Proširena stvarnost omogućuje podacima s interneta da se ubace u pravi fizički svijet i time ga prošire. Iako relativno mali sektor u ovom trenutku, analitičar tvrtke Juniper Research predviđa da će proširena stvarnost generirati prihode u iznosu od 732 milijuna dolara do 2014. godine. Upravo mobilni operateri moći će kombinirati i povećati funkcionalnost pametnih telefona, kao što su GPS, video i akcelerometar, uz sve više dostupnih aplikacija koje se temelje na pružanju informacija o lokacijama.

Mobilni telefoni već koriste tehnologiju koja ljudima pomaže snaći se u prostoru, kao što primjerice iPhone ima razvijenu aplikaciju koja u Velikoj Britaniji pomaže u pronalaženju najbliže postaje podzemne željeznice.

Američka društvena stranica koja je temeljena na lokaciji korisnika Brightkite dopušta svima koji je koriste da pronađu svoje prijatelje. Samo trebaju mobilnu kameru usmjeriti u nekom smjeru i dobit će informaciju o prijatelju koji je u blizini, ali i sve njegove podatke koje ima na toj društvenoj mreži te fotografije.

Futurolog Ian Pearson predviđa eksploziju upravo takvih usluga u ovoj godini.
- Iznenađen sam što nismo još u pravom smislu već u proširenoj stvarnosti, no kada krene, bit će to pravi bum koji neće izaći iz mode.

Umjesto pravih ljudi možda ćemo gledati profile s Facebooka u oblačićima na mobilnim zaslonima. Proširena stvarnost zasigurno će podignuti mnogo prašine zbog  pitanja privatnosti, no jednostavno se neće moći zaustaviti, a korisnici će uvijek moći sami odrediti postavke “vidljivosti”.

U ovoj godini vidjet ćemo mnogo eksperimentalnih aplikacija budući da mobilna industrija još uvijek smišlja nove načine za zaradu. Bit će ovo dobra godina za mobilne proizvođače i operatere i sve one koji sudjeluju u kreiranju usluga. Na njima je sad da definiraju novu eru interneta na mobilnim uređajima jer mobiteli mogu mnogo više nego desktopovi, odnosno stolna računala.

Najizgledniji način zarade jest uključivanje reklama u aplikacije proširene stvarnosti. U SAD-u upravo je Brightkite u suradnji s trgovačkim lancem elektroničke opreme pustio reklame BesBuuy te svi korisnici, ovisno o lokaciji, mogu pronaći upravo tu trgovinu, i to na iPhoneu te na mobitelima koji rade na operacijskom sustavu Android.

Lokalni informacijski servis Yelp pak ima alat zvan Monokl koji korisnicima mobitela sugerira najbliži kafić, dok tvrtka Thundre nudi aplikaciju koja korisnicima daje informaciju o tome gdje se proizvod koji žele kupiti nalazi.
- Ova mogućnost da doznate što se u trgovini prodaje, a da i ne kročite u nju sjajna je, pogotovo ako želite izbjeći obilazak trgovina u potrazi za željenim predmetom - tvrdi Paula Abahamson, izvršna direktorica Thundre.

Aplikacije poput ove postat će mainstream, potrošači će biti bombardirani trgovinama i njihovim reklamama o proizvodima i uslugama, predviđaju stručnjaci. Ali Pearson smatra da bi to moglo dati dodatnu snagu i zamah potrošačima.

- Ako ste u M&S i gledate stalak za haljine, moći ćete vidjeti iste takve ili slične haljine u drugim trgovinama - rekao je Pearson te dodao:
- Ili, u trgovini u kojoj su trgovački pomoćnici beskorisni, mogao bi prikazati video te pokazati kako određeni proizvod izgleda i uz to prikazati sve deklaracije.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.