PROMO

Električan, automatiziran, umrežen: novi Passat privremeno postaje električni automobil, vozi djelomično automatizirano i po želji je online

Foto: VW
Novi Passat
Foto: VW
Novi Passat
Foto: VW
Novi Passat
Foto: VW
Novi Passat
Foto: VW
Novi Passat
Foto: VW
Novi Passat
Foto: VW
Novi Passat
Foto: VW
Novi Passat
Foto: VW
Novi Passat
Foto: VW
Novi Passat
Foto: VW
Novi Passat
Foto: VW
Novi Passat
Foto: VW
Novi Passat
05.11.2019.
u 10:48
Početak u listopadu: najinovativniji Passat svih vremena nastavlja priču o uspjehu bestselera koji je prodan više od 30 milijuna puta
Pogledaj originalni članak

Marka Volkswagen u listopadu je na tržište plasirala temeljiti tehnički update novog Passata. Update mijenja vozilo srednje klase koje se već prodalo više od 30 milijuna puta i time postalo najuspješnijim modelom u svojem segmentu iz temelja: s infotainment sustavima sljedeće generacije (MIB3) ovaj je Volkswagen po želji stalno online te tako donosi revolucionarne nove funkcije i usluge u vozilo. Novi sustavi potpore kao što su „Travel Assist" istovremeno usavršavaju sigurnost i udobnost te pružaju priliku da se Passat kao prvo vozilo marke Volkswagen može voziti djelomično automatizirano do brzine od 210 km/h. Iznova će se bestseler nuditi kao limuzina i Variant.

GTE - privremeno vozilo s nultom stopom emisije. Jedna od istaknutih značajki u programu nova je verzija Passata GTE. On je prvi model u novoj generaciji plug-in hibridnih modela marke Volkswagen sa znatno većim dosegom. Odlučujuće svojstvo: baterija s većim energetskim kapacitetom. Povećanje u slučaju Passata iznosi 31 posto. S pohranjenom energijom, koja sada iznosi 13 kWh, električni se doseg u novom WLTP ciklusu povećava na do 55 km kada je riječ o Variantu; doseg iznosi 56 km kada je riječ o limuzini. Ove vrijednosti iznose oko 70 km u NEFZ ciklusu - 20 km više nego kod modela prethodnika. Time se iz temelja mijenja automobilski život s Passatom GTE. Naime, čak će i u milijunskim gradovima kao što je Berlin ili Pariz povećani kapacitet energije baterije biti dovoljan da se većina dnevnih dionica sada može prijeći potpuno električno, a time i bez emisija ispušnih plinova. Zahvaljujući novokonfiguriranom hibridnom modusu sada je k tomu znatno jednostavnije uštedjeti dovoljnu količinu energije i tijekom dugačke vožnje kako bi se odredište u gradu moglo doseći bez emisije ispušnih plinova.

Foto: VW
Novi Passat

GTE - također predodređen za dugačke staze. Na dužim stazama i pri brzinama većim od 130 km/h snažni električni motor podržava učinkoviti benzinski motor (TSI) Passata GTE. Pri tome električni pogon djeluje kao dodatni pojačivač sile koji posebno u sportskom modusu „GTE" nudi sasvim novu vrstu razvoja snage jer električni motori iz jedne sekunde u drugu donose najveći mogući okretni moment. Jedno je sigurno: aktualni plug-in hibridni pogon Passata GTE središnji je tehnološki izum za novo doba električne mobilnosti. Naime, u Passatu GTE stapaju se prednosti električnog pogona i kvalitete vozila za vožnju na dugačke staze u jedan od najučinkovitijih modela srednje klase današnjice - nulta stopa emisije u gradu, čista učinkovitost na dugačkim stazama: Passat GTE sa snagom od 160 kW / 218 KS kao jedno od prvih vozila u svojoj klasi već sada ispunjava granične vrijednosti norme za ispušne plinove Euro 6d koja će za nova vozila vrijediti tek od 2021. godine.

Foto: VW
Novi Passat

2.0 TDI Evo - predvodnik nove generacije dizelskih motora. U području dizelskih motora s turbopunjačem u Passatu svoj debi ima novorazvijeni 2.0 TDI Evo sa snagom od 110 kW / 150 KS. Ovaj inovativni 4-cilindrični motor stvara znatno manje emisije CO2 od usporediva motora u modelu prethodniku te se smatra predvodnikom nove generacije dizelskih motora. U pogledu emisija motor 2.0 TDI Evo u novom Passatu opremljen je SCR sustavom s dva katalizatora i dvostrukim doziranjem sredstva AdBlue. Tri dodatna dizelska motora Passata odlikuju se snagom od 88 kW / 120 KS, 140 kW / 190 KS i 176 kW / 240 KS. Pogonski spektar benzinskih varijanti obuhvaća tri TSI motora sa snagom od 110 kW / 150 KS, 140 kW / 190 KS i 200 kW / 272 KS. Svi TSI i TDI pogoni u skladu su s normom za ispušne plinove Euro 6d-TEMP. K tomu je svaki Passat u pravilu - bez obzira na to je li riječ o benzinskom, dizelskom ili hibridnom pogonu - opremljen filtrom za čestice.

Passat", „Business" i „Elegance" - nova struktura opreme. Passat iz 2019. godine uvodi se na tržište s novom strukturom opreme. Osnovna će se verzija od sada zvati „Passat". Nakon nje slijedi srednja razina opreme „Business". Vrhunsku opremu krasi naziv „Elegance". Varijante „Business" i „Elegance" k tomu se mogu naručiti s individualizacijom „R-Line". U Hrvatskoj su dostupne razine opreme „Business" i „Elegance". Paralelno s ovim verzijama novi će Passat također biti dostupan i u varijanti „Alltrack" (svestrano vozilo s pogonom na sve kotače i offroad funkcijom). Oprema specifična za model također karakterizira model Passat GTE. K tomu je marka Volkswagen koncipirala ekskluzivnu varijantu posebnog modela ograničenu na 2000 primjeraka: model Passat R-Line Edition u ekskluzivnoj boji „Mondstein siva". U njemu su, primjerice, serijski integrirane sljedeće značajke: jedna od dviju vrhunskih varijanti motora (TDI od 176 kW ili TSI od 200 kW), pogon na sve kotače (4MOTION) i novi sustav potpore „Travel Assist". Početna cijena za Passat Business 1.5 TSI iznosi već od 217.222 kn.

Foto: VW
Novi Passat

Travel Assist" - revolucionarna tehnologija IQ.DRIVE. Pod pojmom IQ.DRIVE, krovnom markom za sustave potpore marke Volkswagen, okupljaju se tehnologije koje vode prema autonomnoj vožnji. Među njih se ubraja novi sustav potpore „Travel Assist". Passat se kao prvo vozilo marke Volkswagen s ovim sustavom potpore može kretati gotovo cjelokupnim područjem brzina (od 0 do 210 km/h / od 30 do 210 km/h u slučaju ručnog mjenjača) djelomično automatizirano. Passat i njegovi sustavi potpore tako odražavaju trenutačno najveći stupanj nadogradnje sustava IQ.DRIVE.

Kapacitivno kolo upravljača - novo sučelje. Marka Volkswagen ulaže u mogućnost intuitivnog rukovanja i dalekosežan, automatski način funkcioniranja tehnologija. U pogledu toga novi će Passat proslaviti svoj debi kao prvo vozilo marke Volkswagen s kapacitivnim kolom upravljača. Ono će prepoznati vozačev dodir i tako tvoriti interaktivno sučelje za sustave kao što je „Travel Assist".

Lane Assist" i „IQ.LIGHT" - vidjeti i biti viđen. Vođenje po voznom traku sustava „Lane Assist" usavršeno je novom višenamjenskom kamerom. Dodatno povećanje sigurnosti i udobnosti nude nova „IQ.LIGHT - LED Matrix glavna svjetla". Nakon Touarega, SUV-a iz više klase, Passat je prvi model marke Volkswagen s interaktivnim Matrix sustavom glavnih svjetala. U novom su Passatu Elegance „IQ.LIGHT - LED Matrix glavna svjetla" dio serijske opreme vozila.

MIB3 - po želji stalno online. Paralelno će se s novim Passatom uvesti treća generacija modularnog infotainment sustava (MIB3). S time su povezane brojne nove funkcije: „App-Connect Wireless" - sučelje za integraciju aplikacija na smartphoneu - zahvaljujući sustavu MIB3, primjerice, prvi put kod marke Volkswagen omogućuje bežičnu integraciju aplikacija na uređaju iPhone putem sustava „Apple CarPlay™". Od sada je Passat k tomu po želji stalno online jer su novi infotainment sustavi MIB3 serijski opremljeni integriranom jedinicom za online povezivost Online-Connectivity-Unit (OCU) s eSIM-om. Osim poboljšanih usluga povezanih s navigacijskim sustavom s informacijama u stvarnom vremenu, preko funkcije „Volkswagen We" i ovdje integriranih online usluga funkcija „We Connect" i „We Connect Plus" (obje su funkcije dio serijske opreme u Njemačkoj) i „We Connect Fleet" (dostupno tijekom uvođenja Passata na tržište u Njemačkoj i Francuskoj) dodatno se omogućuju nove tehnologije i ponude. Među njih se ubrajaju usluge za streaming glazbe kao što su „Apple Music" i „TIDAL", funkcija integracije tehnologija web-aplikacija koje se mogu aktualizirati, prirodno rukovanje govornim naredbama obogaćeno online sadržajem te buduće mobilno rukovanje namještanjima za vozilo koje se temelji na oblaku (individualiziranje). Smartphoneovi (kompatibilni modeli marke Samsung) k tomu se prvi put mogu upotrebljavati kao mobilni ključ za otvaranje i pokretanje Passata.

Foto: VW
Novi Passat

Volkswagen We" - otvorenost novim idejama. „Volkswagen We" dodatno se unaprjeđuje u novom Passatu. S funkcijom „Volkswagen We" razvijena je digitalna platforma za povezivanje mobilnih online usluga kako bi se one mogle vrlo jednostavno nuditi i isporučivati. Pri tome nastaju ponude iz otvorenog sustava koji se neprestano dodatno razvija. Marka Volkswagen u ovom se pogledu neprestano otvara specijaliziranim partnerima te u suradnji s njima razvija nove usluge. Suradnja s lokalnim start-up poduzećima, tvrtkama i administracijama stvara prostor za nove koncepte kao što su „We Park" (bezgotovinsko parkiranje) ili „We Deliver" (takozvane „Car-Access- Based-Services", dakle usluge koje servisnim partnerima omogućuju jednostavan i siguran pristup vozilu). Individualna funkcija „Volkswagen ID" svim kupcima marke omogućuje centralan pristup svim Volkswagenovim uslugama - a time i potpuno novom spektru internetskih informacija i usluga.

Digital Cockpit" - umrežen sa sustavom MIB3. Hardver i softver sustava MIB3 tvori digitalno umreženu jedinicu s novim „Digital Cockpitom" u Passatu. Za razliku od sustava prethodnika („Active Info Display") digitalni su instrumenti dosljedno unaprijeđeni. Grafike na zaslonu s izraženijim kontrastima jasne su i kvalitetne. Spektar funkcija podignut je na sasvim novu razinu. Tri različite konfiguracije zaslona sada se mogu individualizirati putem samo jedne tipke („View") na također novom višenamjenskom kolu upravljača. Detaljna namještanja k tomu se mogu komforno i individualno prilagođavati putem sustava MIB. Akcenti boja na zaslonu, primjerice, odražavaju aktualnu boju ambijentalnog osvjetljenja.

Vanjski dizajn - LED diode kao izvori svjetlosti. Marka Volkswagen unaprijedila je i poboljšala dizajn Passata. Sada su također redizajnirani prednji i stražnji branik, zaštitna rešetka hladnjaka te natpis Passat koji se sada nalazi na sredini stražnjeg dijela vozila. Nezamjenjiv dizajn svjetala k tomu osiguravaju nova LED glavna svjetla, LED svjetla za dnevnu vožnju, LED svjetla za maglu i LED stražnja svjetla. Također su novitet u programu boje kao što su „Lapiz plava" i „Bottle zelena". Četiri nova naplatka od lakog metala s dimenzijama od 17", 18" i 19" k tomu obogaćuju spektar kotača.

Foto: VW
Novi Passat

Unutrašnjost - estetika digitalnog svijeta. U unutrašnjosti se Passat od modela prethodnika razlikuje po novim dekorativnim elementima i materijalima, novooblikovanim oblogama vrata, novoj boji opreme, novim instrumentima te također novom višenamjenskom kolu upravljača koje je uvijek dio serijske opreme. Na mjestu analognog sata na instrumentnoj ploči sada se nalazi otmjeni natpis Passat s pozadinskim osvjetljenjem. U središnjoj se konzoli k tomu upotrebljava otvoreni, veliki pretinac za odlaganje s opcijskim induktivnim sučeljem za smartphone i osvijetljenim USB-C priključkom koji se nalazi pokraj njega. Ekrani „Digital Cockpita" i infotainment sustava noću se stapaju s osvijetljenim tipkama kapacitivnog višenamjenskog kola upravljača i okolnim ambijentalnim osvjetljenjem (do 30 boja) u kako estetsku tako i funkcionalnu pozornicu informacija i rukovanja preplavljenu svjetlom. Akcenti boja ambijentalnog osvjetljenja također se održavaju u infotainment sustavu i „Digital Cockpitu".

Sound sustav Dynaudio - precizno usklađenih 700 W. Danski stručnjak za Hi-Fi Dynaudio vrlo je opsežno prilagodio sound sustav snage 700 W unutrašnjosti novog Passata. Time se jamči da se glazba u vozilu - bez obzira na to o kojem je izvoru riječ - reproducira s najboljim zvukom koji se ikad mogao čuti u Passatu.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr