tsunami ulaganja

Najavljene investicije u električne automobile premašuju 90 mlrd dolara

Foto: Pixabay
Električni auto
Foto: Reuters/PIXSELL
FF 91, električni automobil
Foto: Reuters/PIXSELL
FF 91, električni automobil
Foto: Reuters/PIXSELL
FF 91, električni automobil
Foto: Reuters/PIXSELL
FF 91, električni automobil
Foto: Reuters/PIXSELL
FF 91, električni automobil
16.01.2018.
u 07:34
Ulaganja u električne automobile najavljena do danas uključuju najmanje 19 milijardi dolara od strane američkih proizvođača, 21 milijardu dolara u Kini i 52 milijarde u Njemačkoj.
Pogledaj originalni članak

Ford Motor najavio je ovih dana da kani udvostručiti ulaganja u električna vozila na 11 milijardi dolara, no to je samo dio investicijskog tsunami vala globalnih auto kompanija u proizvodnju baterija i električnih automobila, koji doseže vrijednost od najmanje 90 milijardi dolara i dodatno će rasti, piše Reuters.

Taj se novac slijeva u još uvijek mali sektor koji iznosi manje od 1 posto prodaje od oko 90 milijuna vozila svake godine i u kojemu je kompanija Tesla dominantan igrač s lanjskom prodajom od oko 100 tisuća vozila. Vodeći svjetski proizvođači automobila spremaju se uvesti desetke novih baterijskih i hibridnih benzinsko-električnih modela vozila u idućih pet godina.

Ulaganja u električne automobile najavljena do danas uključuju najmanje 19 milijardi dolara od strane američkih proizvođača, 21 milijardu dolara u Kini i 52 milijarde u Njemačkoj. "Tesla se suočava s pravom konkurencijom", kaže Mike Jackson, izvršni direktor tvrtke AutoNation, najvećeg maloprodajnog lanca automobila u SAD-u. Očekuje da bi do 2030. godine električna vozila mogla dosegnuti od 15 do 20 posto prodaje novih vozila u SAD-u.

No, direktori američkih i njemačkih proizvođača, anketirani na marginama Detroit Auto Showa, kažu da je većina tih ulaganja namijenjena za Kinu, gdje je vlada donijela povećanu kvotu prodaje vozila na električni pogon s početkom u 2019. godini. Uz to, ova ulaganja pokazuju da su najveći svjetski proizvođači automobila reagirali na pritisak regulatora u Europi i Kaliforniji kako bi se smanjila emisija ugljičnog dioksida iz fosilnih goriva. Oni su pod pritiskom i zbog Teslina uspjeha u prodaji električnih limuzina i SUV-ova, zbog čega je ta kompanija preplavljena narudžbama.

I dok je Tesla sada najistaknutiji svjetski proizvođač električnih automobila, „uskoro će to biti svatko”, kazao je u Detoritu u ponedjeljak Dieter Zetsche, izvršni direktor njemačkog Daimlera. Najavio je da će Daimler uložiti najmanje 11,7 milijardi dolara u razvoj 10 čistih električnih i 40 hibridnih modela. No, najveće investicije, najavljuje njemački Volkswagen, koji do 2030. kani uložiti 40 milijardi dolara u razvoj električnih verzija njegovih 300-plus globalnih modela.

Američki General Motors objavio je, pak, planove uvođenja 20 novih baterijskih i hibridnih modela do 2023. godine, no nije izvijestio koliko u to točno planira uložiti. Detalje o ulaganjima nisu objavili ni kineski proizvođači, uključujući lokalne partnere Forda, VW-a i GM-a, no poručili su da imaju vrlo agresivne investicijske planove. Sve u svemu, konkurencija na tržištu električnih automobila brzo se zaoštrava, a kupci će odlučiti koje će kompanije profitirati, a koje ne, poručili su direktori najvećih svjetskih proizvođača autmobila na Detroit Auto Showu.

Pogledajte i galeriju: Evo u kakvim se moćnim automobilima voze nogometaši

Foto: Reuters/Pixsell
Luka Modrić
Foto: Reuters/Pixsell
Cristiano Ronaldo
Foto: Reuters/Pixsell
Luka Modrić
Foto: Reuters/Pixsell
Wayne Rooney
Foto: Reuters/Pixsell
Wayne Rooney
Foto: Reuters/Pixsell
Wayne Rooney
Foto: Reuters/Pixsell
Lionel Messi
Foto: Reuters/Pixsell
Lionel Messi
Foto: Reuters/Pixsell
Frank Lampard
Foto: Reuters/Pixsell
Sergio Aguero
Foto: Reuters/Pixsell
Francesco Totti
Foto: Reuters/Pixsell
David Beckham
Foto: Reuters/Pixsell
El Hadji Diouf
Foto: Reuters/Pixsell
Henrikh Mkhitaryan
Foto: Reuters/Pixsell
Henrikh Mkhitaryan
Foto: Reuters/Pixsell
Samuel Eto'o
Foto: Reuters/Pixsell
Samuel Eto'o
Foto: Reuters/Pixsell
Zlatan Ibrahimović
Foto: Reuters/Pixsell
Zlatan Ibrahimović
Foto: Reuters/Pixsell
Samuel Eto'o
Foto: Reuters/Pixsell
Cristiano Ronaldo
Foto: Reuters/Pixsell
Cristiano Ronaldo
Foto: Reuters/Pixsell
Cristiano Ronaldo
Foto: Reuters/Pixsell
Cristiano Ronaldo

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

BU
BubyZG
11:27 16.01.2018.

U svijetu se još uvijek 80% električne energije dobiva iz termoelektrana na fosilna goriva. Uz takav pretežni tip proizvodnje struje, govoriti o "zelenim" električnim automobilima je velika LAŽ !

BL
bluesbob
10:24 16.01.2018.

Tehnologija ništa manje prljava od proizvodnje običnog auta...

Avatar babas
babas
22:07 01.02.2018.

Dizelaši daleko najviše zagađuju,a na dizel su manji porezi nego na benzin. To je vjerojatno zbog toga jer Njemaćka i Francuska su najveći proizvođači dizelaša u svijetu,a oni diktiraju igru u EU.