NOVI AUTO STYLE

Europa vrednuje CO2, a mi bismo aute vagali...

Foto: Anto Magzan/Pixsell
Europa vrednuje CO2, a mi bismo aute vagali...
18.09.2014.
u 16:15
U novom broju magazina AutoStyle pročitajte kolike bi bile naknade po spornom nacrtu izmjena i kako su taj problem riješile neke europske zemlje
Pogledaj originalni članak

Dok se čitava Europa još od 2008. godine u određivanju visine godišnje naknade za ceste koju treba platiti svaki vlasnik vozila vodi (i) količinom ugljičnog dioksida, mi razmišljamo o težini vozila kao jedinom kriteriju. Osim zastarjelog načina razmišljanja, problem je i netransparentnost jer o mogućim se poskupljenjima naknade za ceste u javnosti tek nagađa temeljem povremenih, više ili manje službenih izjava.

Onaj tko bi se trebao službeno očitovati o izmjeni visine naknade za ceste – dakle, Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture – to čini tek demantirajući izjave partnera kojima je ranije samo poslalo prijedlog izmjena Pravilnika o visini godišnje naknade za uporabu javnih cesta pri registraciji vozila. No, udruge i pojedinci koji su dobili taj prijedlog – ili nacrt nacrta, kako ga u Ministarstvu zovu – s pravom su pomislili da bi i se ove izmjene mogle dogoditi bez dubljeg promišljanja, pa su svoj stav poslali i medijima, strahujući da će izmjene podignuti cijene cestarina za osobna vozila do 100 posto.

Uslijedio je odgovor Ministarstva u kojem se objašnjava da bi cestarina trebala biti ''samo'' 50 posto skuplja, što znači da bi za prosječan osobni automobil cijena sa 450 skočila na 675 kuna. Novac je potreban za poboljšanje županijskih i lokalnih cesta, a upravo su u nižim cijenama obveznog osiguranja vozila neki vidjeli prostor za njegovo pribavljanje, ne zamarajući se pritom pitanjem je li novac koji je vozaču zbog jeftinijeg osiguranja ostao u džepu njegov ili državni. Očito pritisnuti negativnim reakcijama javnosti, nama su sada iz istog Ministarstva na pitanje o izmjenama Pravilnika o visini godišnje naknade za uporabu javnih cesta odgovorili da na tome uopće ne rade!

Foto: VL

Kako bi se zainteresirani o ovoj temi ipak mogli bolje informirati, u novom broju magazina AutoStyle – koji će u srijedu, 24. rujna, biti na kioscima po cijeni od samo tri kune uz Večernji list – donosimo iznose naknada za ceste po spornom "nacrtu nacrta", ali i pregled načina obračunavanja tih naknada u pojedinim europskim zemljama.

Donosimo i izračun isplativosti dizelaša, benzinca ili hibrida, otkrivamo koje će se napredne tehnologije uskoro naći u serijskim autima te kako očistiti tvrdokorne mrlje sa sjedala automobila. U novom broju magazina AutoStyle možete pronaći i pregled svih noviteta koji će premijerno biti izloženi na Pariz Auto Showu, a možete pročitati i kakvim se na prvim vožnjama pokazao novi Opel Adam Rocks. Isprobali smo i novu Škodu Octaviju RS, a provjerite i naše preporuke za kupnju automobila s pogonom na sva četiri kotača.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 10

HA
hacker
21:13 18.09.2014.

Onaj koji više prelazi kilometara više troši pa time i više izbacuje CO2, naknadu ugraditi u cijenu goriva - jedino pošteno!

DV
djani.vogi
16:23 21.09.2014.

Smješan teskt ali istinit !

Avatar NJUŠKALO
NJUŠKALO
12:12 23.09.2014.

Koji auto više izbacuje CO2 ? Hrvatska o tome ne odlučuje jer ne proizvodi automobile.To je samo još jedan argument za dodatni namet na račun ekologije. Hrvatska jedina u svijetu spaljuje višak LPG plina i time dodatno zagađuje okoliš. Automobili u Hrvatskoj su i dalje precijenjeni a sve to poskupljuje prijevoz i uništava ekonomiju i gospodarstvo. Nijima nije potreban novac za poboljšanje županijskih i lokalnih cesta nego za dvostruko farbanje tunela. Neka manje preplaćuju radove i neka manje uzimaju provizije pa će biti novaca. Bogaćenje na račun siromašnih prirodan proces ?