Jeste li se ikada pitali zašto vaš automobil prilikom vožnje unazad proizvodi karakteristični "zavijajući" zvuk, koji se inače ne čuje prilikom normalne vožnje?
Odgovor je jednostavan - za "rikverc" se koristi drugačija vrsta zupčanika u odnosu na ostale brzine u mjenjaču.
Kako objašnjava portal Jalopnik, u većini mjenjača za "normalne" brzine koriste se zupčanici s kosim zubima, koji su relativno tihi. S druge strane, za vožnju unatrag koriste se zupčanici s ravnim zubima. Njihova je proizvodnja puno jeftinija, a za "rikverc" se koriste tri zupčanika, pa trošak raste. Dodatna ušteda je u tome što za ravne zupčanike nisu potrebni sinkronizatori.
Foto: STR-5959/PIXSELL
Međutim, zupčanici s ravnim zubima imaju bitan nedostatak - proizvode "klikajući" zvuk svaki put kada se zubi dodirnu. Kada se ti klikovi nižu jedni za drugim pri velikoj brzini, uho ih čuje kao visoki zavijajući ton. A kako malo tko dugo i često vozi unatrag, taj zvuk vozačima ne smeta toliko koliko bi im smetao kada bi ga stalno slušali pri normalno vožnji unaprijed.
Zanimljivo je da trkaći automobili i za ostale brzine koriste zupčanike s ravnim zubima, pa oni i u normalnoj vožnji "zavijaju".
>> Nova pošast na cestama: policija će pojačano sankcionirati nepropisno korištenje mobitela u vožnji
>> Niste vješti u parkiranju automobila? Ovo bi vam moglo pomoći!
Trkaci automobili koriste zupcanike s ravim zubima jer mogu prenjeti vecu snagu, a ne zbog 'ustede na masi'.