Obrana od internetskih predatora

Fejs lansirao aplikaciju za djecu mlađu od 13 godina

Foto: Reuters/ PIXSELL
Facebook
Foto: Borna Filic/PIXSELL
facebook
File photo of Facebook CEO Mark Zuckerberg during a town hall at Facebook's headquarters in Menlo Park, California Facebook CEO Mark Zuckerberg is seen on stage during a town hall at Facebook's headquarters in Menlo Park, California September 27, 2015. Pi
Facebook
Foto: MARIANA BAZO/REUTERS/PIXSELL
Facebook ima nešto više od 1,8 milijardi korisnika u svijetu, no Mark Zuckerberg zabrinut je jer globalizacija još nije gotova
05.12.2017.
u 20:43
Messenger Kids novi je proizvod Facebooka koji djeci trebaju otvoriti roditelji i samim time kontrolirati ih dok su online
Pogledaj originalni članak

Facebook, najpopularnija svjetska društvena mreža, prvi put otvara svoja vrata i za sve one mlađe od 13 godina. Istina, ne mogu otvoriti profil na društvenoj mreži, no sada mogu koristiti Facebookov proizvod za dopisivanje i videopozive – Messenger. Aplikacija za sve mlađe od 13 godina zove se Messenger Kids i novi je proizvod dizajniran s ciljem da djecu obrani od internetskih predatora. Omogućuje im povezivanje sa svima koji imaju Messenger, a to su mahom svi oni koji i imaju Facebook profil. Dodatak cijeloj priči jest ugrađeni nadzor roditelja.     

Ništa bez roditelja

Dakle, da bi netko mlađi od 13 godina otvorio aplikaciju Messenger Kids, za to mora pitati roditelje, odnosno mora ih nagovoriti da u njegovo ime na njegovu uređaju otvore tu aplikaciju i to putem svojih profila. Samim tim roditelji dobivaju ovlasti nad cijelim Messenger profilom djeteta te mu mogu odabrati prijatelje za dopisivanje, ali i uključiti ga u svoje grupe. Radi se o proaktivnoj roditeljskoj kontroli, objašnjavaju u Facebooku, koja se razlikuje od ostalih aplikacija. A usto, objašnjava Antigone Davis, žele potaknuti komunikaciju unutar obitelji i zbližavanje njenih članova. Prema istraživanjima, djeca između 6 i 11 godina sklona su istraživanju te postavljanju samostalnih aplikacija koje predstavljaju rizik, tvrde u Facebooku. Stoga bi upravo njihova aplikacija za djecu, uvjeravaju, trebala biti poželjna među roditeljima jer im pruža dodatne ovlasti i nadzor.

Uz brigu za sigurnost djece, Facebook ima i vrlo pragmatičan razlog za promociju novog proizvoda namijenjenog nižim dobnim skupinama. Iako je i dalje najveći i trenutačno mu nijedan konkurent nije ni blizu, ništa ne želi prepustiti slučaju. Zašto? Jer drugi oblici društvenih mreža te chat i videoservisa poput Snapchata, Twittera, Vibera preotimaju korisnike. Odnosno mladi koji se tek uključuju u komunikaciju online, kažu trendovi, radije biraju druge servise, a ne Facebook na kojem su im roditelji. Stoga je logično da im se omogući nova aplikacija kroz Messenger Kids platformu, koju se zapravo roditeljima predstavlja kao sigurnu opciju, tako da stvore naviku. Za sada Messenger Kids funkcionira isključivo na tržištu SAD-a i trenutačno radi samo na Appleovu operativnom sustavu iOS-u. U tom kontekstu valja naglasiti da američko i europsko tržište nisu jedinstveni. Dapače, Europa se u posljednje vrijeme izuzetno bori za zaštitu privatnosti, posebice u online svijetu. U svjetlu toga donesena je i posebna Uredba o zaštiti osobnih podataka koja se dotiče gotovo svih segmenata zaštite i bit će jedinstvena za sve zemlje EU. Uredba je i rigidnija od dosadašnjih zakona, stupit će na snagu 25. svibnja sljedeće godine i trebala bi dodatno ojačati zaštitu privatnosti.

Prevencija i edukacija

Pod povećalom su upravo američki internetski divovi te bi se lako moglo dogoditi da Europa ne odobri ni ovu najnoviju aplikaciju Facebooka, kao što je već neko vrijeme na ledu Googleova aplikacija namijenjena djeci. No vratimo se sigurnosti i privatnosti djece na internetu te aplikacijama koje su namijenjene djeci mlađoj od 13 godina.

– Opasnosti u online svijetu postoje i rastu, internetski predatori ne prezaju ni pred čim. No protiv takvih stvari ne možemo se boriti ni zabranama ni blokiranjima, već jedino oprezom, odnosno prevencijom i edukacijom kako djece tako i njihovih roditelja. Digitalizacija svega je neminovna te, uz dobrobiti koje donosi, svi trebaju biti upoznati i s mogućim zloporabama. Pukim boravkom u online svijetu ostavljamo svoj digitalni otisak i toga trebamo biti svjesni te se naučiti štititi – kazuje nam Boris Radanović iz Centra za nestalu i zlostavljanu djecu.     

Pogledajte i VIDEO: NAJBOLJI MOBITELI 2017.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar Senf na kobasi
Senf na kobasi
17:43 05.12.2017.

Bolesno!