Iako je Ford Focus na zbrojenim europskim tržištima i dalje najprodavaniji model, kod nas mu ne svjetaju ruže, jer čak nije ni blizu prve petorke u klasi. Uz pomoć stalnih akcija koje nudi uvoznik Forda, stanje se u posljednje vrijeme malo popravlja, ali Focus i dalje ostaje u sjeni francuskih, njemačkih i čeških rivala.
Razlog je toga samo u kupcima i eventualno u uvozniku, jer Focus zaslužuje pohvale u svim kategorijama. Uvjerili smo se u to tijekom jednotjednog testa najskuplje trovratne verzije (ne računajući nabrijani ST) s dvolitrenim benzinskim Duratec agregatom sa 145 KS i opremom Titanium.
U najbogatiji paket, u kojem je oprema za kompletnu sigurnost i komfor, dodani su još grijana kožnata sjedala, sportsko podvozje i posebno atraktivni 18-colni naplatci. Više od toga rijetko bi koji kupac dodao, osim možda ESP-a, koji ni u Titanium paketu nije u serijskoj ponudi.
Međutim, s obzirom na Focusovu izvrsnu voznu dinamiku i stabilnost, gotovo da ga i ne treba. Potvrdila su nam se saznanja s prijašnjih testiranja da je Focus najvozljiviji kompakt na tržištu, odnosno da njegov ovjes najbolje prianja za cestu i da obožava okuke, jer precizan upravljač daje vozaču sve informacije o cesti.
Žedni dvolitreni motor odlično surađuje s preciznim i tvrdim mjenjačem, kojem tek nedostaje šesta brzina. Iako su na atraktivnim 18-colnim naplatcima bile gume dimenzija 225/40, automobil nije neudoban. Uzornoj posloženosti i ergonomiji unutrašnjosti malo se toga može prigovoriti. Primjerice, komande radija bile bi vidljivije i upotrebljivije na samom upravljaču nego iza njega. Vozač se lako može razmaziti ugodnim okruženjem u unutrašnjosti, slušajući glazbu iz Sonyjeva sustava, a ni putnicima straga ne treba biti neugodno, jer prostora ima dovoljno.
S obzirom na neveliko brojno stanje novih Focusa, teško je očekivati da će i Titanium verzija privući puno kupaca, jer bogata oprema diže cijenu na gotovo 165.000 kuna i ulazi duboko u srednjeklasno društvo.
Ford Focus 2.0 Titanium
Motor: četiri
cilindra, benzinski
Obujam: 1999
ccm
Snaga: 145
KS (pri 6000 okretaja)
Moment: 185
Nm (pri 4500 okretaja)
0-100 km/h: 9,2
sek.
Maks. brzina: 206
km/h
Pros.
potrošnja: 7,1 lit.
Dimenzije:
434/184/149 cm
Međuos. razmak: 264
cm
Prtljažnik: 385/1245
lit.
Cijena: 164.488
kuna
Kredit: 3276
kn x 60