Vratila se Ford Puma! Odjeknula je nedavno ta vijest, a iako su se nostalgičari, koji se još uvijek rado sjećaju u vožnji zabavnog malog kupea od prije 20-ak godina, ponadali da se Puma vratila u istom segmentu, prevarili su se. Puma se nakon 18 godina izbivanja s automobilske scene vratila, ali u najtraženiji segment, u segment malih SUV automobila. I mišljenja smo da Ford s tim nije pogriješio. Naziv Puma svakako privlači pažnju, a novo izdanje divlje mačke i u B-SUV izdanju ima puno toga za ponuditi. Što točno, provjerili smo isprobavši Ford Pumu opremljenu blagohibridnom verzijom EcoBoost turbomotora koji iz jedne litre zapremnine izvlači 125 konjskih snaga.
Da Ford zna složiti malen, ali moćan motor, već je poznato. No, uvijek nas iznova veseli isprobati EcoBoost. Ovdje je on došao u slabijoj blagohibridnoj izvedbi – postoji i ona od 155 KS, a početni je motor “obična” izvedba 1,0 EcoBoosta od 95 konja. No, ovakav poput isprobanog prava je mjera za novu Pumu. Reagira brzo, radi uglađeno, s odličnim ručnim mjenjačem surađuje vrhunski. Ford je već niz godina u samom vrhu po svojim ručnim mjenjačima, pa i za ovaj 6-stupanjski ugrađen u Pumu imamo samo riječi hvale. Brzine mijenja brzo, glatko, užitak ga je koristiti. Kombinacija odličnog, sportski podešenog podvozja, agilnog motora i brzog mjenjača vuče na nabiranje sve više i više kilometara. A oni su u gradskoj vožnji zabavni i neopterećeni, jer dimenzijama se Puma uklapa u urbanu prometnu džunglu. Još je zabavnija na međugradskoj zavojitoj cesti. Autocesta joj nije najdraža, ali i na njoj solidno povuče i ne buči pretjerano. Ukratko, s ovim je motorom i s izvanrednim ručnim mjenjačem Ford Puma i kao mali SUV jako zabavna u vožnji.
EcoBoost Hybrid tehnologija poboljšava Pumin 1,0-litreni EcoBoost benzinski motor s integriranim starterom/generatorom od 11,5 kW, koji omogućava oporavak i skladištenje energije koja se obično gubi tijekom kočenja i usporavanja, kako bi se napunila 48-voltna litij-ionska zrakom hlađena baterija. Ovaj blagi hibrid sa 125 KS ima emisiju CO2 od 124 g/km i deklariranu potrošnju goriva od 5,4 l/100 km. Bez obzira na pripadnost SUV/crossover segmentu i robusnom izgledu, ništa nas nije potaknulo na silazak s asfaltiranih prometnica. Nije ovo automobil za to. SUV “odijelo” ipak je samo šminka, koja donosi i povišen položaj u vožnji i prostraniju kabinu. U osnovi, ovo je gradski “momak” koji voli fine stvari. Vizualno, Puma je otvorila novo poglavlje Fordova dizajnerskog identiteta sa stilskim značajkama koje uključuju prepoznatljiva prednja svjetla i atletske linije. Sprijeda u oči najprije upadaju upravo ta svjetla zbog čijeg oblika Puma malo podsjeća na Porscheove modele. S boka, pak, sliči na Jaguarove SUV-ove. Ni jedna ni druga asocijacija nisu loše... U cjelini, Puma izgleda prilično atraktivno, dinamično i u trendu, a rekli bismo i da će te linije u trendu ostati još niz godina. Slična dizajnerska nota provlači se i kroz interijer, koji je također kombinacija elegancije i sportskih elemenata, kromiranih detalja i finih materijala.
Nastala na temelju Fieste, nova je Puma “ušla” između Kuge i EcoSporta. Duga je 420,7 centimetara, te je 180,5 cm široka i 155,5 visoka. Vozač i suvozač ne pate od manjka prostora, prostrano im je i udobno. Straga je ipak malo skučenije, posebice ako se tamo ugura troje odraslih. Što se tiče visine na stražnjem sjedalu, dobrodošli su svi visoki do 190 cm. Oni preko toga osjećat će se klaustrofobično, ali u ovom segmentu to je potpuno razumljivo. Prtljažnik, iznenađujuće, prima 456 litara, što je za ovako mali SUV odlična zapremnina. Štoviše, po prostranošću prtljažnika Puma je uvjerljivo najbolja u klasi. Od ostalih modela u svom segmentu izdvaja se i bogatstvom opreme. Sportski paket ST-Line obuhvaća, među ostalim, automatski klima-uređaj, el. podizanje prozora i sklapanje retrovizora, putno računalo, tempomat, digitalnu instrumentnu ploču, navigaciju, B&O Play Sound System s 10 zvučnika, 8-inčni zaslon, glasovnu kontrolu, aluminijske papučice, bežično punjenje mobitela, sustav radara i kamere za pomoć protiv sudara, aktivno kočenje, Active Park Assist, kameru za vožnju unazad, prepoznavanje prometnih znakova, parkirne senzore, LED svjetla... Cijena nove Ford Pume kreće od 159.990 kn za 1,0 Ecoboost 125 KS Groove model. Isprobani primjerak stoji 226.405 kuna.