Kralj kompaktne klase na tržište izlazi u siječnju. Dakako, radi se o VW Golfu sedme generacije, a njegovi su konkurenti učinili sve kako bi u što boljem svjetlu predstavili svoje izazivače za prestižnu titulu. Japanci će konkurirati i s novim Aurisom.
Radi se zapravo o jedanaestoj generaciji slavne Corolle, ali s ljepšim, modernijim imenom. Ključeve novog Aurisa dobili smo u garaži lisabonske zračne luke, a isprobali smo ga duž rivijere, uz Atlantik. Nažalost, jaka kiša nas je ometala da isprobamo puni potencijal japanskog kompakta, pa smo vozili lagano. Automobilu su ionako ciljna skupina kupci između 35 i 60 godina. Smireni, oni koji od automobila traže pouzdanost, udobnost i – što veću kilometražu. Automobil je to koji ima gene prethodnika, legendarne Corolle, koja je i s pola milijuna kilometara radila kao urica. Dvolitreni dizelaš (124 konjske snage, 133.000 kn) ima snage, vući će godinama, a prvih pet pod garancijom, bez obzira koliko se vozili. Japanski je recept bio za dobru cijenu ponuditi dobro opremljen i moderan automobil. Za 115.900 kuna nude benzinac sa 1,33-litrenim motorom (99 KS), devet zračnih jastuka, hill asistom, LED dnevnim svjetlima itd.
Kako se proizvodi u Engleskoj, kupci su oslobođeni plaćanja carine, a u suprotnom bi cijena bila viša osam posto. Paleta boja je široka, popularne bijele ima u čak tri nijanse. Najveća je razlika u odnosu na prethodnika vanjski dizajn. Ako je prva generacija bila \"okruglica\", ovaj je \"čoškasti\". Oštre čvrste linije sprijeda podsjećaju na Subaru Imprezu, a straga na Alfu Giuliettu. Na stražnjoj klupi ima više prostora nego kod prethodnika, sjedi se niže. Pregledan je, u zavojima leži dobro. Novim Aurisom upravlja se lako. Za razliku od Golfa, dva je centimetra duži, četiri niži i pola viši. Što je važnije, jeftiniji je oko pet posto.
Automobil je to koji vam neće na prvu oduzeti dah, ali će pošteno vraćati uloženo. Godinama. Takva su očekivanja. Onima koji kupuju samo \"kad je prilika\", moglo bi biti zanimljivo da se stari model prodaje po cijeni od 101.000 kuna. Novi Auris idealan je za bračni par čija su djeca već stasala, na stražnjem sjedalu uživa pas, a svaki ga vikend odlaze prošetati uz more. Kad u ožujku krene prodaja, bit će to novim vlasnicima idealan termin za isprobati novi model. Usto, kad im unuk odraste i počne voziti, mogu mu proslijediti ključeve. I on će ga, čini nam se nakon prvih prevaljenih kilometara, još dugo voziti...
Sve je manje VW na našim cestama, ali još će puno proći da se osvijesti činjenica o pouzdanijoj Toyoti, naravno to se odnosi na sve japance. Kad se u Njemačkoj radnici auto industrije BMW, AUDI I MERCEDESA ( to je kvaliteta) umore od posla, idu naravno na gablec, a onda da firma ne stoji, kažu klincima što recimo raznose novine : Ajd sad malo delajte "VAGENE". Novi Auris mi se jako sviđa, volio bih da ne ostane samo na tome. Vozim japanca sedmu godinu, do sada sam mjenjao samo gume. Veliki pozdrav VW tupamarosima.