NOVI SUV

FOTO Vraćaju li se povoljniji auti? Dacia objavila detalje o velikom SUV-u za manje od 25.000 eura

Foto: Dacia
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Foto: Dacia
11.10.2024.
u 07:00
Bigster je prvi model Renault Grupe koji je dobio potpuno novi pogonski sklop Hybrid 155, kombinirajući 4-cilindrični benzinski motor od 107 KS, dva elektromotora (motor od 50 KS i visokonaponski starter/generator), bateriju od 1,4 kWh i automatski mjenjač
Pogledaj originalni članak

Dacia je objavila detaljnije informacije i fotografije novoga Bigstera, velikog SUV-a koji se u Hrvatskoj očekuje tijekom proljeća iduće godine. Naravno, za konkretne hrvatske cijene još je prerano, no globalno se govori o manje od 25.000 eura za početnu benzinsku izvedbu, odnosno manje od 30.000 eura za hibridni Bigster. Svakako, bit će zanimljivo kad ovaj obiteljski automobil stigne na tržište, jer on bi modele C-SUV segmenta ponovno trebao učiniti pristupačnijima širem krugu ljudi. Dizajnerski, čvrsto je na tragu upečatljivog konceptnog vozila Dacia Bigster Concept iz 2021. godine – izdašne dimenzije dodatno naglašavaju moćni geometrijski oblici. Dacijin Y potpis izvana je vidljiv na svjetlosnim sklopovima, u kabini na ventilacijskim otvorima i ručkama na vratima. Prepoznatljivost marke je neupitna, a vanjštinom dominiraju i zaštite podvozja, lukova blatobrana i bokova vozila. Zaštitne ploče izrađene su od novog materijala Starkle®, koji uključuje reciklirane sastojke.

Foto: Dacia

Kako mu i naziv govori, Bigster je – velik. Dugačak je 457 cm te je 181 cm širok i 171 cm visok. U putničkoj se kabini može smjestiti do sedam odraslih osoba. Putnici na stražnjoj klupi, navode iz Dacije, na raspolaganju imaju prostor za noge vodeći u klasi. Vodeći u klasi je i prtljažni prostor. U konfiguraciji s pet sjedala, Bigsteru u prtljažnik pravilnog oblika stane 667 litara. Djeljiva stražnja klupa povećava praktičnost – kad se preklope nasloni stražnjih sjedala otvara se mogućnost utovara predmeta dugih 2,7 metara.
Bigster je prvi model s Dacijinim novim elektrificiranim pogonskim sklopovima koji pružaju najbolju učinkovitost u klasi, navodi proizvođač. Tako je Bigster prvi model Renault Grupe koji je dobio potpuno novi pogonski sklop Hybrid 155, kombinirajući 4-cilindrični benzinski motor od 107 KS, dva elektromotora (motor od 50 KS i visokonaponski starter/generator), bateriju od 1,4 kWh (230V) i automatski mjenjač. Ima četiri stupnja prijenosa za ICE motor i dva za elektromotor. Kombinirajući regenerativno kočenje s visokim kapacitetom povrata energije baterije i učinkovitost mjenjača, Bigster do 80% gradskih vožnji može odraditi isključivo na struju. Također, automobil se uvijek pokreće u potpuno električnom načinu rada. U gami je i Bigster TCe 140. Dostupan prvi put u Dacijinom asortimanu na ovoj razini snage, ovaj se pogonski sklop temelji na motoru TCe 130 iz Dustera. Ova prva razina elektrifikacije kombinira novu generaciju 1,2-litrenog 3-cilindarskog turbobenzinca temeljenog na Millerovu ciklusu s blagim hibridnim sustavom od 48V i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Hibridni sustav podržava motor s unutarnjim izgaranjem tijekom faza pokretanja i ubrzanja, optimizirajući vožnju i smanjujući potrošnju goriva (5,6 l/100 km). Regenerativno kočenje puni bateriju od 0,8 kWh.

Foto: Dacia

Dacia je europski lider u plinskim inačicama, pa je neizostavan i Bigster ECO-G 140. Plinska instalacija ovdje dolazi u kombinaciji  s 48V blagohibridnim sistemom. S dva spremnika koji sadrže ukupno 99 litara goriva (50 litara benzina i 49 litara LPG-a) Bigster ECO-G 140 ima domet do 1450 km. Novi Bigster – 22 cm odignut od tla - napravljen je da skrene s utabanih staza, posebno u izvedbi TCe 130 4x4, dakle s pogonom na sve kotače, 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i blagohibridnim sustavom od 48 V za maksimalnu učinkovitost. Ovaj hibridni sustav podržava 1,2-litarski 3-cilindrični turbo motor tijekom pokretanja i ubrzanja, smanjujući potrošnju goriva i emisiju CO2. Bigster TCe 130 4x4 ima 4x4 prijenos Terrain Control s pet načina vožnje, a sustav kontrole vožnje na nizbrdici standardan je na Extreme inačici.
U interijeru novog Bigstera dizajneri su se usredotočili na bitne stvari: prostor, ergonomiju i udobnost. Visoko postavljena okomita armaturna ploča povećava prostor dostupan putnicima sprijeda. Informacije bitne za vožnju grupirane su na digitalnoj instrumentnoj ploči - od 7" ili 10", ovisno o izvedbi - dok se informacije povezane s multimedijskim sustavom prikazuju na 10,1-inčnom središnjem zaslonu osjetljivom na dodir, standardnom na svim Bigster modelima. Ovisno o razini opreme, Bigster se isporučuje s tri vrste središnje konzole sprijeda: niskom, srednjom ili – prvi put u Daciji – visokom konzolom s naslonom za ruke, s hladnjakom, indukcijskim punjačem i velikim prostorom za skladištenje. U odnosu na ranije modele marke, zvučna izolacija je poboljšana, kao i udobnost sjedala i kvaliteta materijala. Na višim razinama opreme kupci se mogu odlučiti za crni krov, dakle za dvobojnu izvedbu – prvi put na jednoj Daciji. U ponudi će biti i dvozonski klimatizacijski uređaj, panoramski stakleni krov koji se može otvoriti (također prvi put u Daciji), bežično punjenje mobitela, modularni krovni nosači.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.