NOVI MACAN S

Gadget na kotačima i dalje je istinski Porsche

Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Porsche Macan S
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Porsche Macan S
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Porsche Macan S
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Porsche Macan S
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Porsche Macan S
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Porsche Macan S
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Porsche Macan S
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Porsche Macan S
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Porsche Macan S
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Porsche Macan S
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Porsche Macan S
19.01.2022.
u 11:30
Sportskom SUV-u luksuzne njemačke marke dizajn je oštriji, interijer 'napucan' novim tehnologijama, performanse poboljšane. Isprobana S inačica raspolaže s ergelom od 380 konja
Pogledaj originalni članak

Da se stvari temeljito mijenjaju čak i za tradicionalni Porsche, dalo se naslutiti kad je ta luksuzna sportska marka pokazala svoj prvi električni automobil. No, nije taj energetski zaokret jedini kojeg Porsche radi. Pomaka ima više, kroz čitavu gamu modela, i veseli što možemo reći da Porsche sve te promjene radi sa stilom. U svoj toj modernizaciji, u otvaranju prema novim profilima vozača, Porsche je zadržao ono iskonsko, ono što je zapravo i najvažnije svakom pravom ljubitelju ove njemačke marke. Svaki Porsche automobil i dalje je nepogrešivo – Porsche. Pa i kad nam u ruke padne u intenzivnoj narančastoj (papaja) boji, u karoseriji SUV-a dugog 472,6 cm, sa svim čudima tehnike koja vrište da je taj Macan zapravo gadget na kotačima…  Ispod svega toga što nas, realno, neizmjerno veseli, i dalje je 'detalj' koji u konačnici izvlači onaj najiskreniji, onaj nesvjestan osmijeh. I novim tehnologijama 'napucan' Macan, automobil koji je (među svim Porsche modelima) privukao najviše žena, automobil koji je za 80% kupaca prvi Porsche koji su u životu kupili, ispod kože je onaj dobri, stari sportski automobil koji oduševljava startnošću, ubrzanjem, mirnoćom i pri ozbiljnim brzinama. To što ga vole žene i što je mnogima ulaznica u Porsche svijet ne znači da je on light verzija iskonskog Porschea. A, ne… SUV model Macan i u najnovijoj je izvedbi čistokrvni Porsche.

Štoviše, dorađivanja su išla u smjeru postizanja oštrijeg, sportskijeg dizajna te poboljšane dinamike vožnje. Također, novi Macan ima osjetno više mogućnosti za personalizaciju, od kojih su mnoge i u novom interijeru, gdje pažnju plijeni nova centralna konzola s tipkama na dodir. Kazuje to i nova, skraćena ručica mjenjača dizajnirana kao u 911-ici te novi okrugli dizajn elemenata instrumentne ploče (dva analogna i jedan digitalni). Fizički prekidači upravljačke ploče pretvoreni su u tipke osjetljive na dodir. Detalj koji će veseliti tradicionalne ljubitelje Porschea je i Sport Chrono analogni sat. Porsche Communication Management (PCM) uključuje online navigaciju i novi izbornik na 10,9-inčnom dodirnom zaslonu. Školjkasta sportska sjedala udobna su, pružaju izvanrednu potporu i s el. podešavanjem u 14 smjerova teško da netko neće uspjeti naći pravi položaj za novim multifunkcionalnim sportskim upravljačem s novim Sport Chrono prekidačem za promjenu moda vožnje. U pedantno izvedenom, kožom presvučenom interijeru ne možemo ne uočiti prošive i pojaseve u boji karoserije. Tako dobar detalj! 

Srce poboljšanih performansi je, naravno, dorađeni motor. U Macan S inačici, koju smo isprobali, to znači 26 konja više iz šesterocilindarskog benzinca s dva turbopunjača zapremnine 2894 kubičnih centimetara – s 354 KS kod predhodnika na 380 konja u novom Macanu S, na 131 konjsku snagu po litri obujma. Podebljan je i okretni moment i to na 520 Nm (+40 Nm). Promjene su rezultirale kraćim vremenom potrebnim za sprint iz mirovanja do stotke. Macan S to sada odradi za 4,6 sekundi, a maksimum mu je na 259 km/h. Međuubrzanja su još bolja. Odziv na dodir papučice gasa je trenutačan, agilnost uzorna. Potentan motor savršeno surađuje s automatskim 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, s polugicama za mijenjanje brzina na kolu upravljača. Novom Macanu S bolji je omjer između dinamike vožnje i udobnosti, čemu doprinos daje i Porsche Traction Management (PTM), aktivan pogon na sva četiri kotača s elektronički varijabilnim i upravljanim višeslojnim kvačilom, automatski kočionim diferencijalom i sustavom regulacije proklizavanja. Poboljšana je upravljivost, adaptivan zračni ovjes koji uključuje i Porsche Active Suspension Management tvrđi je, no udoban.

Porsche je i estetski doradio svoj kompaktni SUV. Sprijeda je uočljiva nova prednja maska s 3D elementima, integriranim usisnicima zraka i prednjim branikom lakiranim u boji eksterijera. LED glavna svjetla sada uključuju Porsche Dynamic Light System. Macanove bokove krase letvice s 3D strukturom, a sportski duh testnog primjerka naglašavaju i crvene kočione čeljusti, kao i sportski ispušni sistem sa sportskim ispušnim cijevima u srebrnoj boji (opcija za Macan i Macan S). Stražnji dio vozila također je dorađen 3D elementima. Sportski dojam zaokružuje sjajni crni stražnji spojler te LED stražnja svjetla s trodimenzionalnom grafikom i prepoznatljiva svjetlosna traka.
Porsche Macan stoji od 604.654 kn, a cijena Macana S kreće od 716.545 kn. U testnom vozilu opreme je previše čak i za puko nabrajanje, čak i samo serijske. Lakše bi bilo navesti što ovaj Macan S nema, ali to mu je na popisu dodatne opreme, pa stoji 1.020.570 kuna. Za isporuku je dostupan odmah.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.