Dok se stanje na listi najprodavanijih automobila mijenja iz godinu u godinu, a isto tako različiti modeli pobjeđuju na najrazličitijim izborima i anketama, jedan se model već više od desetljeća konstantno nalazi na vrhu jedne top-liste. Riječ je o Volkswagenu Golfu, a top-lista o kojoj govorimo odnosi se na krađe automobila u Hrvatskoj. Prema podacima iz MUP-a, svaki sedmi ukradeni automobil ove godine bio je Golf (14,3 posto).
MUP-ova baza podataka nažalost još ne nudi precizne podatke o pojedinačnim modelima ukradenih automobila. Najprecizniji se uvid može steći "prelistavanjem" dnevnih izvještaja o krađama na MUP-ovoj web stranici, ali i na njoj je dio automobila teško identificirati jer ponekad se spominje samo marka automobila. Ipak smo uspjeli sastaviti popis najpopularnijih modela među kradljivcima.
Golfu se opasno, s gotovo istim postotkom, približio veći brat Passat, jer je ove godine ukradeno tek nekoliko Passata manje nego Golfova. Volkswagen je dakako i ukupno najpopularnija marka među kradljivcima, s udjelom od 32 posto. To pak dalje upućuje na sljedeću kategoriju - nacionalnost automobila, a tu su Nijemci nadmoćni s udjelom od čak 60 posto. Talijanske marke imaju udio od 16 posto, a francuske oko osam posto.
Iako MUP u bazi podataka zajedno vodi sve talijanske modele, pregledom pojedinačnih izvještaja o krađama uvjerili smo se da zapravo 90 posto otpada na Fiata, a dvije trećine ukradenih Talijana je Fiat Uno. Ove godine ukradeno ih je pedesetak. I Francuze policija zbraja zajedno, a kad se marke razdijele, vidi se da zapravo nema nijednog posebno ugroženog modela. Uvjetno rečeno, zbog desetak krađa najugroženiji je Renault Clio. Zapravo najpopularniji francuski model među lopovima nije automobil nego već Citroënov dostavnjak Jumper.
Njemački premium brandovi podjednako su ugroženi, ali unutar tih marki sasvim je različita podjela na modele. Prosječni ukradeni Mercedes stariji je od 10 godina, a Audije i BMW-e lopovi vole mlađe. Najugroženiji su Audijevi modeli A6 i A4, a zanimljivo je da na popisu ukradenih nema nijednog A3. Kod BMW-a popularni su aktualni SUV modeli X3 i X5 te Serija 3 starijih godišta.
Najskuplji ukradeni automobil je Audi A8, vrijedan gotovo milijun kuna, kojeg je netko 28. travnja izvezao iz garaže AutoZubaka u Sesvetama. Drugi je po vrijednosti, 650.000 kuna, Porsche Cayenne njemačke registracije, ukraden 30. svibnja u Zagrebu. Ukradena su ukupno tri Cayenna, a zanimljivo je da su preostala dva nestala iste noći. Očito se radilo o naručenim krađama. Na sličan su način tijekom svibnja u roku od deset dana ukradena tri Volkswagena Touarega. Među Opelima podjednako su zastupljeni Vectra, Kadett i Astra, a od Fordovih modela lopovi vole Escort. Kradljivci nisu zaboravili ni proizvod iz Kragujevca jer je zabilježeno desetak krađa Yuga.
Nađeno 59 posto vozila
Broj krađa vozila lani se smanjio (2004. - 2199 krađa, 2005. - 2019 krađa), a ove godine to se nastavlja jer je ukradeno 855 vozila. Policija postiže i sve bolje rezultate što se tiče pronalaska ukradenih vozila. U prvih šest mjeseci ove godine postignuta je rekordna učinkovitost od 59 posto, odnosno nađeno je 505 ukradenih vozila. Zagreb i županija u ukupnom broju krađa u pravilu sudjeluju s oko 50 posto, ali u posljednje tri godine udio se smanjuje i trenutačno je na 47,5 posto. Zato je drastično porastao udio krađa u Splitu i okolici, s 8,5 posto prije dvije godine na ovogodišnjih 14,3 posto.