Uskoro će biti dvije godine otkako je internetski div Google opet krenuo u sferu društvenih mreža. U lipnju 2011., nakon dugog iščekivanja, puštena je u rad nova društvena mreža Google+. Od tada bombastičnih najava da će Google+ ugroziti lidersku poziciju Facebooka nije ostalo puno. To se nije dogodilo, ali Google+ se nastavio mijenjati i usavršavati te se može reći da je pronašao svoju "nišu" među društvenim mrežama.
Iako je krenuo uz pompozne najave, Google nije uspio maknuti Facebook s trona društvenih mreža, čak ni približiti se toliko da bi ga imalo ugrozio.
Unatoč tome ne treba misliti da je Google+ promašaj. Među njegovim vjernim korisnicima napravljena je jedna dobra društvena mreža na kojoj je komunikacija zapravo znatno kvalitetnija nego na Facebooku. Usudio bih se reći da je Google+ prije preuzeo poziciju Twittera po strukturi korisnika.
Većina ljudi koji su usko vezani za web i medijsku industriju razmjenjuje iskustva na Googleu+ bez ometanja "običnih korisnika", onih koje spomenuti Facebook ima najviše.
Što je to Google napravio u zadnje dvije godine?
Od početka je Google krenuo nekako pokušavajući natjerati korisnike da rade isto što i na Facebooku, dijele fotografije, objavljuju statuse i igraju online igrice. To se, naravno, pokazalo prilično krivim smjerom te je Google sam napravio zaokret za 180 stupnjeva. Zašto korisnicima ne dati neki benefit od mreže?
Kako je u pretraživanju Google i dalje najjači, jednostavno su stavili puno veći naglasak na to da usko integriraju rezultate Googleova pretraživanja sa svojom društvenom mrežom.
Tako su uveli famozni "Google Autorship" pa u rezultatima pretrage možete vidjeti autora nekog sadržaja s linkom do njegova profila. Bit je Autorshipa vezati pravu osobu uza sadržaj koji objavljuje.
Druga i možda najveća stvar jest što na rezultate pretraživanja utječe gumb +1 koji je na neki način isto što i Facebookov lajk. Ali, dugoročno gledajući, Google-ov +1 znatno je jači i važniji za vaš sadržaj i web-stranicu od lajka jer i dalje najveći promet većina web-stranica dobiva preko pretraga, a ne preko Facebooka.
Treća, ali ne i manje bitna stvar jest veći fokus na interese korisnika, od dodavanja grupa i događaja do pretrage i recenzija lokalnih poslovnih subjekata. Također je dodana i opcija za kreiranje stranica umjesto profila za tvrtke.
I zadnja, možda i jedna od najjačih prednosti mreže Google+, jest Hangouts koji je većini korisnika postao zamjena za Skype, što zbog praktičnosti, što zbog jednostavnije interakcije i rada s kolegama koji su udaljeni pa sve do mogućnosti live streaminga Hangoutsa na YouTube, što je pogodno za konferencije, političare, različite online radionice ili pak intervjue.
Kad je riječ o poznatijim ljudima, Barrack Obama jedan je od političara koji je u svojoj kampanji, ali i mandatu koristio Hangouts za live streaming objava i intervjua na YouTube.
Gledajući sada te dvije godine od nastanka mreže Google+, može se reći da je znatno napredovala i, što je pohvalno, krenula je svojim smjerom ne kopirajući previše dosadašnje koncepte.
Budućnost se već nazire, uza sve jaču integraciju sa svojom tražilicom, sve će se više korisnika pridruživati, a rast će i broj poslovnih korisnika s obzirom na to da Google sve više i jače integrira svoje proizvode u svoju mrežu. Jedino što ostaje jest oglašavanje, koje zasad nije dostupno, no prema nekim najavama, Google bi uskoro mogao krenuti i u tom smjeru.