Natječaj za sufinanciranje ekoloških vozila ponovno će biti raspisan iduće godine, potvrdili su nam u Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Detalji i uvjeti natječaja trebali bi biti slični onima koji su vrijedili u iznimno uspješnim poticajima koji su se građanima i tvrtkama isplaćivali 2014. i 2015., kada je 846 vozila kupljeno uz sufinanciranje države. Odobravano je tada 70.000 kuna za električna vozila, 50.000 za plug-in hibride i 30.000 kuna za “obične” hibride (bez mogućnosti punjenja baterije). U Fondu o iznosima i uvjetima za poticaje još ne mogu reći ništa preciznije. U prijašnja dva kruga natječaja uz poticaje je najviše kupljeno “običnih” hibrida, čak 627, čija se kupnja više neće poticati.
– Tako je previđeno 4. nacionalnim akcijskim planom energetske učinkovitosti. Iako i hibridna i električna vozila imaju prednosti, cilj je poticajima učiniti prihvatljivijima ona vozila koja imaju manji negativan utjecaj na okoliš odnosno manju potrošnju energije iz fosilnih goriva i manju emisiju CO2. Iako energetski učinkovitija od klasičnih vozila, hibridna vozila i dalje dominantno koriste fosilna goriva, a pogon električnih vozila isključivo je na električnu energiju, koja bi u budućnosti trebala dominantno dolaziti iz obnovljivih izvora – opravdavaju svoju odluku u Fondu.
Odustajanje od sufinanciranja hibridnih automobila ne ide na ruku građanima, privatnim osobama, koji su u dosadašnja dva kruga mogli dobiti značajan poticaj za moderan hibrid koji znatno manje zagađuje atmosferu od usporediva dizelaša ili benzinca. Potpuno električna vozila većini građana su još uvijek preskupa, baš kao i plug-in hibridi. Najjeftiniji automobil na struju u Hrvatskoj je VW e-Up s cijenom od 202.266 kuna. Stoga su gotovo sve električne automobile dosad kupovale tvrtke, i to većinom one u državnom vlasništvu.
Ajde, OK. Nema smisla sufinancirati hibride, nema baš puno smisla niti sufinancirati električne automobile, no dobro... Ovaj navedeni VW ne izdrži niti pola dana vožnje po gradu, tak da je realna korist od tog auta nula. To će opet kupiti HEP i slične države ili javne firme da se malo reklamiraju kak su zelene... Ovo je reket EU-a, isto kao i obnovljivi izvori energije, gdje se forsiraju vjetroelektrane i solarne elektrane umjesto da se ulaže u hidrocentrale. No Nijemci su bili veliki proizvođači solarnih kolektora, veliki su proizvođači vjetroelektrana, pa nije teško zaključiti od kud u EU takve ideje... A i dalje je ugljen najjeftiniji energent i dalje su nuklearne elektrane najčišće...