Prije dvije godine u ovo doba mnogi autozastupnici već su počinjali pripreme za proljetni salon automobila na Zagrebačkom velesajmu. Velika kriza koja je jako pogodila autoindustriju, a posljedice toga trpi i domaće tržište automobila koje je palo na polovicu prošlogodišnjeg, dovela je do toga da još nema informacija tko će uopće sudjelovati, a tko će ipak preskočiti izlaganje na ZG Auto Showu 2010..
Smanjene blagajne
U neslužbenim razgovorima mnogo je informacija koje govore kako vodeći “igrači” neće sudjelovati jer smatraju to nepotrebnim troškom u ovoj teškoj situaciji, odnosno vrlo lošim omjerom uloženo/dobiveno. Ipak, kada ih se službeno upita kakva je situacija, takav stav gotovo se i ne može ponoviti. Tako je jedino odgovor iz Honde vrlo jasan.
- Novac za ovu manifestaciju nemamo, izdatak je to koji je iznad naših mogućnosti – istaknula je Ana Srdoč iz Rutinga.
Zasad ne sudjeluje ni japanska Toyota, ali to nije konačan odgovor. Odgovor iz Citroena kazuje, pak, kako definitivno namjeravaju izlagati na ZG Auto Showu 2010., ali sve je još podložno promjeni.
Također, budući da još nemaju potvrđen budžet za sljedeću godinu, teško im je reći koliko će biti skromniji, jer to ovisi i o konačnoj ponudi samog Zagrebačkog velesajma. Vjeruje se da bi zakupljeni prostor mogao biti 10 do 15 posto manji od onog koji su imali na ZG Auto Showu 2008..
Svi ostali zastupnici kriju se iza odgovora “nismo još ništa definitivno odlučili”. I dok se velika većina njih pravda da to isključivo ovisi o budžetima, odnosno odlukama koje će biti “diktirane” iz samih centrala, jer ipak velika većina zastupnika djeluje kao podružnica a samo su rijetke u privatnom vlasništvu, situacija je ipak nešto složenija.
Smisao autosalona
Od same financijske stavke mnogima je mnogo bitnije tko će biti ostali izlagači. Jer u slučaju da nekoliko važnijih marki definitivno potvrdi, odnosno otkaže sudjelovanje, to bi moglo izazvati drukčije razmišljanje kod ostalih koji još nisu odvagnuli ni na jednu stranu.
Sam je smisao autosalona da se na jednom mjestu mogu pregledati sve marke i svi noviteti, a ne da recimo ima Renaultovih i Mazdinih, a nema Volkswagenovih i Fordovih.
Vjerujemo da će se u narednih nekoliko tjedana dobiti kristalnija slika, te da će se znati u kojoj mjeri će se održati proljetna priredba.