Fiat 500 hrvatski je automobil godine, a "pratilje" su mu Mazda2 i Nissan Qashqai

HR auto 2008.: Okršaj titana

Foto: import
HR auto 2008.: Okršaj titana
17.12.2007.
u 21:23
Pogledaj originalni članak

Fiat 500 hrvatski je automobil 2008. godine. Drugo mjesto, prema ocjeni Hrvatskog novinarskog žirija, pripalo je Mazdi2, a treći je Nissan Qashqai. Zlatni, Srebrni i Brončani volan pobjednicima će biti uručeni potkraj siječnja sljedeće godine, na svečanosti koja će otkriti i dobitnike 14 posebnih priznanja.

Fiat 500, Kia ceed, Mazda2, Nissan Qashqai, Peugeot 308 i Renault Laguna borili su se u četvrtak za mjesto na vrhu, za titulu HR auto 2008.. Poput pravih titana iz grčke mitologije, tih šest finalista prestižnoga izbora za nacionalni automobil godine - koji 14. godinu organizira Zbor automobilskih novinara Hrvatskoga novinarskog društva - najbolje su što je autoindustrija ove godine ponudila.

Svi su redom traženi, svi nude dobar omjer uloženoga i dobivenoga. Stoga ne čudi što se do posljednjeg trenutka nije moglo naslutiti tko će ponijeti titulu. Za najveće favorite slovili su Fiat 500 i Mazda2, no nakraju je žiri prednost ipak dao reinkarnaciji nekad popularnog fićeka, i to sa 72 boda, prema Mazdinih 55 te Nissanova  44.



Završni okršaj odvijao se, dakle, u srijedu. Testni dan na kojem su finalisti morali usporedno pokazati za što su sve sposobni Zbor automobilskih novinara organizirao je u suradnji sa AMC Centrom za sigurnu vožnju. AMC-ov poligon u Mićevcu logičan je izbor, jer je opremljen i simulatorima vožnje na snijegu, ledu, u kišnim uvjetima...

Upravo su takvi bili i ispiti koje su za finaliste pripremili stručnjaci iz AMC Centra za sigurnu vožnju. Uz brzu izmjenu vozne trake (tzv. Los-test) na suhoj i skliskoj podlozi, mjerenje zaustavnog puta na skliskoj podlozi, kočenje s izbjegavanjem prepreke, usporedbu radijusa okretanja, upravljivost vozila, žiri je testirao i mogućnost prijevoza putnih torbi i dječjih kolica, ali i smještaj dječje sjedalice.

Jer, automobil godine mora ispuniti kriterije praktičnosti, isplativosti, dobrih voznih osobina, kvalitete. Naravno, emocije pritom nije moguće isključiti, što je također kumovalo Fiatovoj pobjedi.


Deset medija u novinarskom žiriju

U konkurenciju su u startu ušli svi novi automobili koji su predstavljeni ove godine, a na hrvatsko tržište stižu do kraja ožujka sljedeće godine. Bilo ih je ukupno 39, a članovi Zbora automobilskih novinara, koji djeluje pri Hrvatskom novinarskom društvu, glasovanjem su izabrali šest finalista. Finaliste je potom na testnom danu još jednom isprobalo deset članova žirija, kako bi o njima moglo donijeti konačni sud. Hrvatski novinarski žiri Zbora automobilskih novinara HND-a čine Mato Pavličević (slobodni novinar), Sandra Mikulčić (Večernji list), Mirko Vukotić (Glas Slavonije), Majda Lojo (Auto servis), Edi Prodan (Novi list), Zvonimir Vogrinc (Auto moto magazin), Ozren Adamović (Auto motor i sport), Matko Jović (Autopartner), Dubravko Kuleš (Vjesnik) i Hrvoje Gattin (AutoNet).

Pogledajte na vecernji.hr