Iza Cipra i Srbije

Hrvatska treća u Europi po travanjskom rastu prodaje novih vozila

Foto: Grgur Žučko/pixsell
Hyundai Tucson
Foto: Goran Jakuš/Pixsell
Peugeot 208
Foto: VL
tržište auta
02.06.2016.
u 11:00
Prodaja je u travnju u plusu svuda osim u Švicarskoj
Pogledaj originalni članak

Hrvatska je - nakon što je Jato Dynamics analizirao travanjske podatke o novoregistriranim automobilima diljem Europe - izbila na treće mjesto popisa država s najvećim tržišnim rastom. Prodaja novih automobila u našoj je zemlji u travnju skočila 27 posto (u odnosu na travanj 2015., sa 3763 na 4788 automobila), u Srbiji 36, a u Cipru 55 posto.

Švicarskoj 28.130 novih auta

No, to za Cipar znači samo 873 travanjska automobila, a za Srbiju 2708. U minusu je samo Švicarska, koja je ovoga travnja zabilježila 1,8% manje novoregistriranih automobila nego lanjskoga travnja (28.130 u odnosu na 28.660 automobila).

Foto: VL

Jato Dynamics redovito analizira podatke za 29 europskih tržišta, pa je došao do toga da je ukupno tržište u travnju raslo za 8,9 posto, dok na godišnjoj razini - dakle, od početka ove godine do kraja travnja - rast iznosi 8,3%. Samo tijekom travnja put do novih vlasnika našlo je 1,32 milijuna automobila, a od početka godine na svih 29 promatranih tržišta zajedno prodano je 5,25 milijuna novih osobnih automobila.

SUV modeli i dalje su u trendu te na taj segment otpada čak 24 posto ukupno registriranih automobila. Snažnije od njega u Europi je rastao samo segment sportskih automobila, koji se u odnosu na travanj 2015. ‘nabildao’ za 30 posto. S druge strane, pada prodaja gradskih automobila i jednovolumena, kojima manji i SUV modeli srednje veličine također otimaju dio kupaca. Oko 12 posto automobila ukupno registriranih u travnju nosi Volkswagenov znak, pa taj njemački proizvođač - zahvaljujući Golfu, Polu i Passatu - nastavlja predvoditi tržište. Nije ga poljuljao ni travanjski rast od samo 2,4% in April, odnosno što na godišnjoj razini raste slabije od ostalih proizvođača. Renault na svim tržištima pokazuje stabilan rast, a pozicioniranjem na trećem mjestu približio mu se Ford.

Kadjar ispred Qashqaija

U europskih Top 10 marki još su Opel, Peugeot, Audi, Mercedes, BMW, Fiat i Škoda. Tri njemačke premium marke i Fiat jedini su iz Top 10 u postotku nadmašili ukupan tržišni rast. Renaultov Kadjar, pak, Nissan Qashqaiju uspio je preoteti titulu najprodavanijeg SUV-a u Europi.

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

DU
Deleted user
18:09 03.06.2016.

Veliki modeli i luksuzna klasa. Kategorizacija bez veze. Kao E klasa nije luksuzna.

Avatar lvan12
lvan12
22:26 04.06.2016.

vow... rent-a-car kuce kupuju aute na 6mj leasing pred pocetak sezone...

DU
Deleted user
19:58 04.06.2016.

Da ali država je za skoro pedeset milijuna kuna nedavno nabavila nove automobile. Pa izbacite te brojke gdje nešto država kupuje i onda izračunajte pravi postotak kupljenih automobila koje su kupili građani.