BMW-ov glavni izložak na salonu automobila u Frankfurtu, koji je upravo
zatvorio vrata, nesumnjivo je bio konceptni primjerak Vision
EfficientDynamics.
Riječ je o modelu kojim su se željeli
prikazati trendovi za sportske automobile budućnosti, što podrazumijeva
i ekološku osviještenost. Dizajn Visiona potpisuje Mario Majdandžić
(33), podrijetlom iz Čepina, a ovako važan model izvrstan je povod za
razgovor s mladim dizajnerom.
Kako je i kada počeo vaš profesionalni put izvan Hrvatske?
Još
prije dvanaest godina, nakon što sam završio gimnaziju i odslužio vojni
rok, otišao sam u Njemačku, ne s namjerom da studiram, već da radim na
gradilištu. Nakon kojih godinu dana rada na "baušteli", vidio sam da mi
takav posao ipak ne leži, pa sam si dao truda da naučim njemački jezik.
Išlo mi je dosta dobro pa sam se sjetio da u blizini Stuttgarta, u
Pforzheimu, postoji sveučilište, na kojem sam počeo studirati. Kao
klinac uvijek sam crtao automobile i neke crteže, čak ih slao u
Autoklub.
Nakon četiri godine, završio sam studij i počeo raditi u Volkswagenu.
Na kojim ste modelima radili?
Dvije
sam godine proveo u VW-u, a radio sam na nekoliko različitih projekata.
No, ni jedan od njih nije krenuo u serijsku proizvodnju. Uvidio sam da
je BMW mnogo inovativnija tvrtka, osobito kad je riječ o dizajnu, pa
sam prešao tamo.
Temelji li se vaš rad na konceptnim automobilima ili ipak više pozornosti posvećujete serijskim vozilima?
Moja
zaduženja ipak su serijska vozila. No, naravno, nitko ne može odoljeti
ovakvom projektu. Bio je raspisan natječaj na koji se javilo 25
dizajnera, a imao sam sreće da moj projekt pobijedi.
Koliko je dizajnera radilo na Vision EfficientDynamicsu?
Četvorica.
Jedan kolega bio je zadužen za osmišljavanje interijera, drugi je imao
zadaću pripremu strukture i dijelova poput sjedala, treći se brinuo za
detalje, a ja potpisujem izgled eksterijera.
Vision djeluje vrlo dinamično i sportski. Odakle inspiracija?
Glavnina
ideja dolazi iz formule 1, a tu su i neke zadane smjernice. Želio se
izbjeći klasični dizajn vozila kada se govori o aerodinamici. Zbog toga
su korištena krilca koja imaju i svoju funkciju, ne samo estetsku.
Možemo reći da sve na ovom automobilu ima svoju funkciju.
Hoće li se na osnovi ovog koncepta pripremiti serijski automobil?
Sama
tehnologija već se primjenjuje, ali govorimo li o modelu kao
dizajnerskom rješenju – ne. Ovaj je automobil zamišljen samo za
izražavanje novih ideja, a ne kao priprema za novo vozilo. To ne znači
da se neki elementi neće pronaći kao detalji i na vozilima koja kreću u
prodaju.
Hrvatski dizajner autor je BMW-ova izloška Vision EfficientDynamics
Koga ljubi Zrinka Ljutić? Skijaška zvijezda svoju sreću ne skriva
Zrinka je osvojila utrku slaloma te drugi vikend zaredom pobijedila u Svjetskom skijaškom kupu. Uspjeh je to kojim je privukla puno pozornosti na sebe, a vrlo brzo su se mnogi zapitali i krenuli tražiti više informacija o našoj skijašici.
Zloba im viri iz očiju: Ovo su najpokvareniji horoskopski znakovi
No, kao i u svemu drugome, i među horoskopskim znakovima postoje oni koji se smatraju ‘dobrim’ i oni koji nose reputaciju ‘loših’ ili ‘pokvarenih’. Evo koji su to horoskopski znakovi na glasu kao najpokvareniji i zašto
Gdje je danas Oliver Mlakar? Živi na selu, a radi i u 90. godini
Za sebe kaže kako nije klasičan penzioner jer nije 'zasjeo' uz televiziju i telenovele. Obavezno gleda Dnevnik i povremeno sportske prijenose, a projekte na kojima radi pomno bira.
Je li ovakva ambalaža put prema čišćoj budućnosti?
U svijetu koji se suočava s rastućim izazovima klimatskih promjena, briga o okolišu postala je ne samo odgovornost nego i ključni imperativ za tvrtke.
Stakleni stropovi i ljepljivi podovi: kako nevidljive prepreke koče napredak žena
Metafore poput "staklenog stropa", "ljepljivog poda" i "potrgane prečke" već su dugo prisutne u jeziku kada se govori o rodnoj neravnopravnosti u poslovnim strukturama.
Nije točno da je sajam \"upravo zatvorio vrata\" nego traje do nedjelje 27.9.2009.