Promo

Hrvatski telekom operateri žele raditi na unapređenju odnosa s potrošačima i izgradnji povjerenja

Foto: PR FOTO
telekom operateri
Foto: PR FOTO
telekom operateri
Foto: PR FOTO
telekom operateri
Foto: PR FOTO
telekom operateri
VL
Autor
PR Članak
11.06.2015.
u 15:59
Pogledaj originalni članak

Šest hrvatskih telekom operatera, nadležne institucije i predstavnici potrošačkih udruga okupili su se danas u Zagrebu kako bi na okruglom stolu "Prava potrošača po pitanju telekomunikacija u Hrvatskoj" raspravljali o problemima, novoj regulativi, najboljim praksama i mogućnostima za unapređenje odnosa s potrošačima po pitanju potrošačkih prava u telekomunikacijskoj industriji. Usuglasili su se da je pravi put za to poboljšanje komunikacije među svim zainteresiranim stranama i obvezali se da će nastaviti surađivati kako bi se to postiglo.

Ovaj okrugli stol organiziran je u sklopu predstavljanja Strategije jedinstvenog digitalnog tržišta za Europu koja promovira bolju dostupnost digitalnih usluga za potrošače i poslovnu zajednicu i u sklopu informativne kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!".

Zrinka Reisinger iz Europske komisije (Opća uprava za komunikacijske mreže, sadržaj i tehnologiju) predstavila je ključna potrošačka prava po pitanju telekomunikacija iz europske perspektive, naglasivši kako je glavni cilj Europske komisije osigurati visoku razinu zaštite potrošača. Također, rekla je kako osnovni set potrošačkih pravila u elektroničkim komunikacijama ima za cilj osiguranje transparentnosti, pronalaženje učinkovitog načina za rješavanje izvansudskih sporova i ubrzanje procesa promjene operatora za krajnjeg korisnika.

Novo istraživanje Europske komisije* je pokazalo da većina potrošača (61%) smatra da operatori pokretnih telefonskih mreža i telekomunikacijske tvrtke ne poštuju njihova potrošačka prava, što predstavlja znatan pad u razini povjerenja u odnosu na 2013. (-11 pp), a među njima najveće nepovjerenje pokazuju mladi između 21 i 30 godina (67%). Također, istraživanje je pokazalo da gotovo dvije trećine potrošača (63%) ne zna koja su njihova potrošačka prava prilikom potpisivanja ugovora za novi paket za mobitel na ulici koji kasnije žele otkazati. Sve to nam jasno govori da kompanije uz potporu nadležnih institucija moraju proaktivnije komunicirati prema potrošačima i biti transparentniji u svojim poslovnim praksama. Potrošači, s druge strane se trebaju podrobnije informirati o svojim pravima, uslugama koje telekom operateri na tržištu nude kao i nadležnim institucijama te potrošačkim udrugama koje im mogu pružiti savjet i podršku".

Okrugli stol potaknuo je konstruktivnu debatu o primjeni potrošačkih prava po pitanju telekomunikacijskih usluga između svih ključnih dionika - HAKOMA, tržišne inspekcije, potrošačkih udruga te vodećih hrvatskih telekom kompanija kako bi se razmijenile ideje, informacije i iskustva s ciljem poticanja bolje poslovne prakse.

Predstavnici telekom kompanija Iskon Internet, Hrvatski Telekom, Metronet, Optima Telekom, Tele2 i Vipnet istaknuli su kako su svjesni svoje obveze da na jasan način potrošačima moraju objasniti sve detalje ugovora i usluga, točne troškove, prava i obveze koji ih se tiču.

Načelnik Sektora tržišne inspekcije pri Ministarstvu gospodarstva RH (Uprava za inspekcijske poslove u gospodarstvu) Vedran Lukman i Marina Ljubić Karanović iz HAKOMA naglasili su kako je edukacija ključna točka razumijevanja između svih zainteresiranih strana, a posebno su istaknuli potrebu bolje pripreme predstavnika telekom kompanija na terenu.

Hana Jurić iz Društva za zaštitu potrošača Istre rekla je: "Drago nam je vidjeti da telekom operatori pokazuju volju da se problemi riješe, sada se zajednički moramo potruditi da se to pretoči u konkretne rezultate za potrošače."

Sve relevantne informacije o pravima potrošača po pitanju telekomunikacijskih usluga kao i o ostalim potrošačkim temama mogu se pronaći na službenoj web stranici informativne kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!", kao i na Facebook stranici kampanje.

*Istraživanje provedeno od strane Europske komisije na reprezentativnom uzorku hrvatskih građana od 21-45 godina, korištenjem metodologije Eurobarometar studije. Istraživanje će biti objavljeno sredinom lipnja 2015.

Pogledajte na vecernji.hr