Do 2025. očekujemo 100 milijardi konekcija i osam milijardi pretplata na pametne telefone te povezivanje šest i pol milijarde ljudi na deset milijardi uređaja. Svijet se povezuje. Mi u Huaweiju vjerujemo da je “Bolje Povezan Svijet” dobra stvar, nešto čemu svi trebamo stremiti i ne čekati da nam padne u krilo...
Spoj hi-techa i baroka
Dolazi li iz Huaweija, vodećeg svjetskog pružatelja rješenja informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT), ovakvoj poslovnoj platformi treba vjerovati svaku riječ. Kineski div zapošljava 170.000 ljudi, a svoja rješenja, proizvode i servise razvija u 170 zemalja diljem svijeta, poslužujući trećinu svjetske populacije, što je, prema tom kriteriju, čini najvećom telekomunikacijskom kompanijom na svijetu. A nije naodmet spomenuti ni godišnji prihod od 46,5 milijarde dolara, ostvaren samo u protekloj godini. Tijekom posjeta Pekingu, novinari iz srednje i istočne Europe dobili su rijetku priliku zaviriti u golem kompleks koji spojem visoke tehnologije i barokne arhitekture ostavlja, diplomatski rečeno, snažan dojam. Stropovi nalikuju otvorenom, zvjezdanom nebu, dok ulašteni podovi podsjećaju na morsku površinu. Hodnici vode do manjih salona opremljenih skupocjenim stilskim namještajem, vitrinama s kubanskim cigarama, knjigama i enciklopedijama. A eksterijeri... to je pak posebna priča. Umjetno jezero sa slapovima, “engleski” podšišana trava, nekoliko vila u francuskom stilu (a la dvorac Versailles), ali i park s kopijama antičkih i renesansnih kipova otkriva nesuđenu profesiju osnivača tvrtke koji je, priča se, htio biti arhitekt.
“Operacija Europa”
U dvorani za prezentacije, direktori iz odjela za odnose s javnošću svoje će goste povesti na “kratko putovanje do uspjeha”, kako to zamišlja Huawei. Govoreći o “operaciji Europa”, moglo se čuti kako Huawei usko surađuje s ključnim operaterima: British Telecom (BT), Deutsche Telekom (DT), Vodafone, Telefónica O2, Telecom Italia... tek su neki od njih. No, u globalnim razmjerima, doslovce svi mobilni i fiksni operateri na svijetu koriste barem poneko Huaweijevo tehničko rješenje, a najveći broj do sada podignutih LTE mreža u svijetu koristi infrastrukturu upravo ovog kineskog dobavljača. No, ponos kompanije trenutačno su novi nosivi uređaji, kojima žele preuzeti vodeću poziciju u tom segmentu potrošačke elektronike, ponajviše Huawei Watch, prvi pametni sat tog kineskog proizvođača. Zaslon je moguće prilagoditi u 40 opcija, bilo da je riječ o klasičnom ili digitalnom satu, modulu za praćenje zdravstvenih pokazatelja: potrošenih kalorija, napravljenih koraka. Pogoni ga operativni sustav Android, pa u kombinaciji s mobilnim telefonom, korisnik može primati SMS-ove, e-mailove, funkcije kalendara, obavijesti o pozivima... Uz izuzetna daljnja ulaganja u ljudske potencijale i razvoj novih tehnologija, osobito u segmentu razvoja 5G mreža i standarda LTE-Advanced, ali i osvajanju samog vrha zakuhale tržišne arene top-modela smartfona i tableta, godišnji profit koji se mjeri u milijardama dolara kineskog diva eksponencijalno raste. Kao i ugled tvrtke. Naime, uz Lenovo, Huawei je najpoznatiji kineski brend u inozemstvu, prema globalnom istraživanju kineskog nacionalnog imidža za 2014. godinu. Huawei, koji je specijaliziran u telekomunikacijskoj opremi i rješenjima, poznat je među 27 posto populacije u razvijenim zemljama i 63 posto u zemljama u razvoju.
Zaposlenici vlasnici
Temelje tvrtke još je 1987. udario Ren Zhengfei, bivši časnik kineske vojske i visokopozicionirani član Partije, a Huawei je i danas privatna kompanija u potpunom vlasništvu svojih zaposlenika. Neslužbeno, stvarni je vlasnik zamagljen a već se godinama nagađa kako je to upravo – kineska vlada. No, nije tema za razgovor u šetnji sjedištem Huaweija.
Možda i najvažniji segment poslovanja za njih su razvojni centri u kojima se stvaraju tehnologije budućnosti te smartfoni i tableti koji osvajaju svijet omjerom cijene i kvalitete jer iznimno važnim drže klesanje vlastitih kadrova pa je novopridošlim zaposlenicima, i onima koji će to tek postati, na raspolaganju i privatno sveučilište unutar tvrtke. – Više od polovice naših djelatnika angažirano je u razvojnim laboratorijima gdje nastaje tehnologija budućnosti. Inženjere se regrutira, u pravilu, odmah nakon diplome, a u fokusu našeg interesa isključivo su najbolji studenti s najboljih kineskih sveučilišta – kaže Roy Peng, djelatnik iz odjela informiranja. A postanu li jedan od 170 tisuća zaposlenika u “obitelji”, vlasnicima vizit-karte s prepoznatljivim logotipom u obliku crvenog lopoča, čekaju ih i dionice tvrtke. Budućnost, gledana unutar visokih zidova kineskog giganta, zajamčeno je svijetla.
>> Novi kineski smartphone predstavljen u Zagrebu - jamstvo 3 godine
Samo vi vjerujte rižojedima, norci jedni! Pogledajte malo u budućnost. Kad se komunjare i mafija udruže - nema toga kaj nije kancerogeno. Prije više od sto godina ljudi su govorili da kad žuta rasa zavlada svijetom - on nestaje!