Prava igračka

Vozili smo Hyundaijev prvi sportski automobil

Foto: Hyundai
Hyundai i30 N
05.10.2017.
u 08:27
Prvi Hyundaijev sportski auto iz nove “N” divizije oduševljava voznim svojstvima i pravi je konkurent senatorima s prednjim pogonom u “hot hatch” klasi
Pogledaj originalni članak

Prvo pa muško! Hyundai je na krilima uspjeha u WRC rally prvenstvu napravio svoj prvi sportski automobil i nakon prvih vožnji okolicom Rima i na stazi Vallelunga možemo samo reći da su Korejci napravili odličan posao. Hyundai i30 N razvijen je u korejskom Namyangu, a dovršen u njemačkom Nürburgringu pod dirigentskom palicom bivšeg šefa BMW-ova M odjela Alberta Birmana. Kompakt i30 tek je prvi automobil iz buduće sportske Hyundaijeve “N” divizije.

A da su krenuli vrlo ozbiljno prije vožnje pistom objasnio nam je sam šef testiranja vozila i razvoja sportskih Hyundai automobila. Vrlo detaljno, segment po segment, tumačio je kako su “običan” i30 pretvorili u jurilicu.

Foto: Hyundai
Hyundai i30 N
Foto: Hyundai
Hyundai i30 N
Foto: Hyundai
Hyundai i30 N
Foto: Hyundai
Hyundai i30 N
Foto: Hyundai
Hyundai i30 N
Foto: Hyundai
Hyundai i30 N
Foto: Hyundai
Hyundai i30 N
Foto: Hyundai
Hyundai i30 N
Foto: Hyundai
Hyundai i30 N
Foto: Hyundai
Hyundai i30 N
Foto: Hyundai
Hyundai i30 N
Foto: Hyundai
Hyundai i30 N
Foto: Hyundai
Hyundai i30 N
Foto: Hyundai
Hyundai i30 N

– Ključan faktor kod sportskih automobila nije samo sirova snaga već pravovremeni odziv na pritisak gasa, a jedna od najbitnijih stvari je hlađenje. Ručni smo mjenjač u potpunosti prilagodili, baš kao i prednju osovinu. Zapravo, promijenili smo sve bitne dijelove auta i stvorili pravog zabavnog sportaša. i30 N je pravi pobjednik kad se zbroji zabava koju dobije kupac za svoj novac, a ne kako se obično kaže vrijednost za novac – kaže Albert Birman.

I zaista, i30 N, pogotovo njegova jača izvedba Performance koja iz 2-litrenog turbo motora izvlači 275 KS (početna verzija ima 250 KS) i 353 Nm okretnog momenta (u overboostu 378 Nm) te s boljim kočnicama, ojačanjem stražnjeg ovjesa i blokadom diferencijala. Na stazi je to prava sportska igračka koja uz posebne Continentalove gume razvijene baš za i30 N Perormance impresionira lakoćom brzih prolaska kroz zavoje, kočenjem i ubrzanjem uz ultraprecizni mjenjač kratkih hodova.

Ali, Hyundai i30 N briljira i na cesti gdje je vrlo komforan i udoban - koliko to može biti - po čemu podsjeća na VW Golf GTI i tu ima prednost pred konkurentima jer može biti obiteljski auto (u ponudi samo s pet vrata), a kad vlasnik to želi s njim može uživati na stazi. U vožnji okolicom Rima i samim gradskim središtem prosječna potrošnja nam je bila 9,2 l/100 km. Cijena je početne verzije sa 250 KS 239.990 kuna, a Performance s 275 konja stoji 259.990 kuna. Puno? Uzme li se u obzir što sve i30 N nudi i to da je povoljniji od konkurencije, cijena je realna i očekivana.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.