PREPORUČUJEMO Tjedan dana brodom na sjevernom Jadranu

Idealne rute sjevernog Jadrana

Foto: import
Idealne rute sjevernog Jadrana
13.08.2006.
u 19:01
Pogledaj originalni članak

Ako ste unajmili ili imate brod na vezu na sjeveru Jadrana, preporučujemo vam jednu od mogućih tjednih ruta. Naravno, ako je brod vaš, možete si priuštiti na svakome od tih mjesta ostati dulje. Krećete li iz Pule, primjerice, gdje je u blizini čak nekoliko marina, Veruda, ACI-jeva, Pomer, lučica u Volmama, pokraj prekrasnog svjetionika Porer, krenite prema Unijama, na kojima će vas oduševiti njihova tradicionalna arhitektura, koja je privukla čak i poznatog finskog arhitekta koji je ondje ostao živjeti i pokrenuo proizvodnju maslinova ulja.

Susak, jugozapadno od Unija, pješčani je otok zanimljivih nošnji i ljudi, s predivnom plažom u uvali Srakane te u Marakolu. Kroz prolaz Veli Žapal doplovit ćete do Malog Lošinja. Ovisno o vremenu, trećega dana možete posjetiti Ilovik te otočić Sv. Petar na kojem se stara srušena kamena crkva vidi s mora. Ilovik je u ovo doba "ljubičasti otok", sav u rascvjetalim bugenvilijama. Do Premude će vam otamo biti potrebno još otprilike sat plovidbe.

Na Premudi je odlično sidrište u Uvali Premuda. Premuda živne samo u ove ljetne dane, ali i sada je to otok bez civilizacije na kakvu smo naučili. Zatim odlučite, hoćete li u preostala dva dana obići Skardu, Silbu, Olib, Ist i Molat, te se s unutarnje strane, pokraj Lošinja, kroz Ostor vratiti na Kvarner pa natrag u Pulu, ili se zadržite na Lošinju i s njegove unutrašnje strane otplovite prema gradu Rabu na istoimenom otoku.

S južne je strane Oliba Južna Slatina, jedan od najljepših jadranskih "bazena". Ako ste odlučili obići Ist, posjetite radionicu u kojoj na tradicionalan način od gline izrađuju peke...Vodite računa da je most u Osoru otvoren od 9 do 17 pa nemojte kasniti jer ćete morati prenoćiti te tek sljedećeg dana krenuti prema sjeveru. Dobro pritom pratite vremensku prognozu jer je na tom potezu česta bura, koja vam može posve promijeniti plan.

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr