Razgovor

Infositovih 15 godina rada iz Poreča

Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Infosit
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Infosit
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Infosit
30.10.2017.
u 17:07
S Goranom Mrvošem, osnivačem Infosita, IT tvrtke sa sjedištem u Poreču, razgovarali smo o Infositovih 15 godina rada
Pogledaj originalni članak

Već dugo ste u ICT biznisu. Jeste li ikada pomišljali preseliti se u neki veći centar ili to u današnje vrijeme nema smisla s obzirom na povećanu mobilnost?

– Da, Infosit je već 15 godina u IT biznisu i nedavno smo to i proslavili. Uglavnom radimo s turističkim kompanijama te je posve prirodno da nam je tu i sjedište. Osim petnaest ljudi u sjedištu tvrtke, ovdje u Poreču, ostalih petnaestak sjedi u uredima u Rijeci, Zagrebu te u Meksiku, u kojem je naš Davor koji se tamo preselio još prije desetak godina te vodi tim koji se brine o dizajnu te razvoju sučelja aplikacija. Upravo nam tehnologija omogućava da ne moramo svi biti na istoj lokaciji i da se posao može učinkovito organizirati i kada su timovi dislocirani. Razvili smo vještinu komunikacije na daljinu, sinkronizacije dogovora oko posla putem Skypea. Iskustvo nam je pokazalo da je u radu i komunikaciji na daljinu nužno koristiti videopoziv jer trebate vidjeti drugu osobu, izraz lica, kretnje, gestikulaciju. Sve je to komunikacija. Ne komuniciramo samo riječima, nego čitavim tijelom.

Koje su zapravo prednosti vašeg položaja i pozicije, a što biste naveli kao mane?

– Rekao bih da je prednost užitak življenja u Istri. To je, naravno, moj subjektivni stav, ali putujući po svijetu, gledajući život u drugim gradovima i velegradovima, sagledao sam sve prednosti i mane. Uvjeren sam da je za ljude i njihov razvoj naša sredina izuzetno dobra. Naravno, ne treba ostati zatvoren u tim okvirima. Naši ljudi idu na edukacije, bilo fizički bilo online, prihvaćaju nove tehnologije i ni na koji način fizička pozicija nije problem. S druge strane, kada pogledamo poziciju Istre u Europi, prometnu povezanost sa sjevernom Italijom kao vrlo jakom gospodarskom regijom, kad zabodemo šestar u Poreč i obuhvatimo 400-500 kilometara zračne linije, shvatimo koje je to bogatstvo i u ekonomskom i društvenom smislu, biti u tom krugu. I kada nas inozemni partneri pitaju, poput jedne grupacije s kojom radimo u Indoneziji, gdje se vi to u Europi nalazite, znamo im reći preko puta Venecije. To svi razumiju.

Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Infosit
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Infosit
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Infosit
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Infosit

Ono što svi u ICT sektoru navode kao gorući problem jesu stručni kadrovi, odnosno kvalitetni inženjeri. Kako se vi snalazite?

– Problem kvalitetnog kadra, ljudi koje možete izgraditi – globalni je problem. To nije problem ni Istre, ni Poreča, ni Hrvatske, niti je to samo regionalni problem. Ono što je nama bitno, osim stručnosti i spremnosti na učenje, jest da novi ljudi prihvate našu kulturu i prihvate je kao svoju. Prema nekim statistikama, u našoj branši za dvije godine dolazi do tzv. poluraspada znanja.

Znači, polovicu onog što ste znali treba zaboraviti jer više ne vrijedi. Zato ljudi moraju vježbati tehnike brisanja (sa)znanja da bi se oslobodili za nove poglede, nove paradigme kako neke poslovne probleme rješavati putem tehnologije. Trudimo se da nas već i studenti upoznaju za studiranja jer u tom slučaju, kada se jave nakon završenog fakulteta i odluče živjeti u Poreču, znamo da imamo prave ljude koji su izabrali cijeli aranžman – načina života i rada.

Kada je pak riječ o proizvodima, usmjerili ste se na turizam i potrebe fiskalizacije. Što vam je zapravo glavni biznis?

Infosit je u osnovi projektno orijentirana tvrtka, natječemo se za projekte na tržištu. Kada kompanije, recimo, imaju inovativan poslovni proces i žele nešto odraditi na nov, drukčiji i bolji način, onda nam se obrate. Mi im pomažemo od početka, od razgovora i osmišljavanja rješenja – jer nam kompanije pristupaju u pravilu s nekim problemom i ciljem – pa kroz razvoj i testiranje, edukaciju, pisanje dokumentacije i slično. Tu ne staje naš odnos s klijentima. Ostajemo im na raspolaganju i nakon isporuke proizvoda.

Vrlo često s nama potpisuju dugoročne ugovore o suradnji i razvoju tih rješenja, nadogradnji i usklađivanju s razvojem tehnologija. U tom procesu rada na projektima nekad pronađemo priliku za neki spin off, za neki proizvod. Od onih živućih proizvoda, sami ste rekli, tu je mobilna aplikacija za fiskalizaciju koja je nastala kao startup projekt unutar naše kompanije, što je pravac koji potičemo kod zaposlenika.

Naš core biznis je izrada rješenja za kompanije koje imaju inovativne poslovne zahtjeve i to radimo jako dobro, to pokazuju naše referencije, naša dugovječnost na tržištu. A proizvodi i usluge koje eventualno pružamo dodatna su vrijednost.

Na čelu ste istarskog ogranka ICT sektora pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, aktivni ste i u CISExu. Kako ocjenjujete status ICT-a u Istri?

Da, prihvatio sam tu ulogu, s ciljevima koje smatram bitnima za sve kompanije koje djeluju u Istri, a to je fokusiranost na izvoz, na ljudske resurse i na udruživanje, odnosno klasteriranje i međusobno pomaganje da bi se lakše probili u veće projekte. ICT u Istri nije, naravno, primarna grana, svi znamo da je to turizam, ali bitno je razumjeti da postoje ljudi u Istri koji su izvrsni u ICT-u, koji stvaraju svjetska rješenja, pogotovo za turizam čime se bavi nekoliko kompanija. Postoje kompanije koje imaju urede u svijetu.

Sve su to uspješne i pomalo samozatajne tvrtke, fokusirane na svoja rješenja i svoje klijente i o njima se ne čuje puno. Istra je, kako sam već naveo, iznimno dobro područje za život.

Kada tomu dodate kvalitetnu infrastrukturu koja vam omogućava da radite ICT-rješenja za cijeli svijet, zapravo ste dobili zonu za koju bih volio da jednog dana postane „Silicijska dolina“ ne samo Hrvatske, nego i Europe, da ljudi mogu vrlo kvalitetno živjeti i iznalaziti rješenja za cijeli svijet.

Što bi se, po vama, možda moglo popraviti u Istri u smislu lokalnih uvjeta i poslovnog okruženja? A što biste izdvojili kao svijetli primjer koji bi mogle primijeniti ostale županije?

– To je izuzetno teško pitanje. Što se tiče lokalnog okruženja, vrlo nam je bitno da su životni uvjeti za naše obitelji kvalitetni. Volio bih, recimo, da škola radi u jednoj smjeni, da postoji produljeni boravak za djecu više kvalitete... Svjesni smo financijskih ograničenja lokalne i državne uprave i zato ne očekujemo da će netko za nas to rješavati.

Nastojimo se sami unutar kompanije organizirati da bismo nadoknadili ono što nam naše okruženje ne pruža. Kao svaki poduzetnik, naravno, volio bih imati neke infrastrukturne prednosti poput IT kompanija u nekim velikim zemljama koje imaju vrlo povoljan pristup internetu velike brzine, dostupnost clouda i on premis resursa za računanje i computing, ali vjerujem da i to možemo doseći udaljeno, znači da možemo koristiti resurse, eventualno, Rijeke i Zagreba u slučaju da se pojavi potreba.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.