SAP Business ByDesign

Inteligentno dizajniran softver za male i srednje tvrtke

Foto: SAP
Inteligentno dizajniran softver za male i srednje tvrtke
03.10.2021.
u 08:41
Mala i srednja poduzeća sve više traže ravnotežu između taktičkih inicijativa i postizanja strateških poslovnih ciljeva uz podršku digitalnih tehnologija
Pogledaj originalni članak

Unatoč tome što „po defaultu” imaju bolje sposobnosti prilagođavanja i najsuptilnijim promjenama u svom poslovnom okolišu, već gotovo dvogodišnje pandemijske gospodarske okolnosti sve više ugrožavaju opstanak malih i srednje velikih poduzeća. Akumulirano iskustvo i poslovno umijeće malih poduzetnika pomažu, no kako bi se male i srednje velike tvrtke nosile s trendovima koje nam je donijela koronakriza, moraju inovirati svoje poslovne modele te nadograditi pa i promijeniti svoje IT sustave kako bi nadoknadile eventualni zaostatak za konkurencijom te osigurale dugotrajniji rast.

Bliže, više, bolje

Opstanak u poslu danas znači biti što bliži svojim kupcima, nuditi im najbolje proizvode i usluge, ali i više angažirati vlastite zaposlenike. Prema nedavnoj analizi konzultantske kuće Oxford Economics, koja je provela anketu među 2000 rukovoditelja iz 19 zemalja, prioritet manjih i srednje velikih tvrtki jest poboljšati doživljaj korisnika i povećati integraciju zaposlenika. To je posebno važno u maloprodaji (48%), logistici (47%) i bankovnim te ostalim financijskim uslugama (40%). Zamijetite kako je riječ o sektorima koji su bili najsnažnije pogođeni pandemijom, uglavnom zbog globalnih poremećaja u lancima opskrbe.

Zanimljivo je, pokazuje to istraživanje, maksimiziranje ova dva čimbenika – doživljaja kupaca i zaposlenika – nadmašuju ciljeve poput povećanja profitabilnosti ili ublažavanja rizika. Iako, i ta dva cilja su visoko na tom popisu.

Standardizacija, komunikacija, transformacija

Ako male i srednje velike tvrtke žele osnažiti sve aspekte svoje konkurentnosti, kako prema sebi veličinom i resursima ravnima tako i prema međunarodnim korporacijama, treba im prava tehnologija. I to ona koje je donedavno bila dostupna samo velikim tvrtkama sa značajnijim financijskim sredstvima.

Tehnologija koja će im pomoći u standardizaciji poslovnih procesa, poboljšanju komunikacije – kako interne (ljudski resursi prema svakom zaposleniku, svaki zaposlenik prema svakom drugom zaposleniku u timu) tako i s tržištem (uska koordinacija službe za korisnike, marketinga i prodaje) te tehnologija koja će tvrtku navesti na povećanje učinkovitosti poslovanja i svakodnevne inovacije. Naravno, tu je i digitalna transformacija. I male i srednje velike tvrtke se digitaliziraju, sve više primjenjuju umjetnu inteligenciju, koriste analitičke alate i automatiziraju sve procese koje mogu automatizirati. Ili, ako to još ne čine – morale bi. Što prije.

Inteligentan alat

Za standardizaciju poslovanja koriste se razni alati, no male i srednje velike tvrtke – koje žele biti u stanju brzo reagirati i što okretnije se prilagoditi okolnostima na tržištu koje se stalno mijenja – moraju raditi inteligentno. I moraju imati pravi alat. Jedan od takvih alata je SAP Business ByDesign. Riječ je o softveru za upravljanje poslovnim resursima (ERP) dostupnom putem interneta (cloud), dizajniranom baš za manja i srednje velika poduzeća. Ali i za novopokrenute, razvojne (startup) tvrtke. Povezuje sve odjele i funkcije (ljudske resurse, financije, prodaju, nabavu, marketing, itd.) i zaposlenike tvrtke, u sebi sadržava vremenom (i u drugim tvrtkama) dobro iskušane najbolje prakse baš za svaki poslovni proces i stalno uključen alat za temeljitu, prognostičku analitiku koji rezultira najpotpunijim, svima jednako predočenim informacijama potrebnima za donošenje najboljih odluka, u stvarnom vremenu. Upravo je izašla najnovija inačica rješenja SAP Business ByDesign.

Prva implementacija u Hrvatskoj i regiji 

MPG – marketinška agencija poznata po prilagodbi specifičnostima svakog klijenta i tvrtka s iznimno velikim brojem međusobno vrlo različitih projekata trebala je rješenje kojim će, na što više razina, stalno pratiti sve ključne pokazatelje poslovanja, posebno profitabilnost i troškovnu učinkovitost projekata – odabrala je SAP Business ByDesign (ByD) 

Automatizirana zaštita i analitika podataka

Instalaciji je prethodilo razdoblje intenzivne komunikacije ključnih ljudi tvrtke s iskusnim konzultantima tvrtke SAPova partnera, zagrebačkog poduzeća B4B, a rezultat je rješenje koje im sada omogućuje granularno praćenje baš svih poslovnih aktivnosti, klijenata, pojedinih projekata, ljudskih i ostalih resursa. MPG se odlučio za ByD jer je to rješenje koje se svojom prilagodljivošću može nositi sa sve većom složenošću i sve zahtjevnijom dinamikom njihova poslovanja. Važan aspekt implementacije bilo je i postići bolju zaštitu poslovnih podataka, koja prije nije bila automatizirana, a pokazalo se da je tvrtki potreban i snažniji sustav autorizacije pristupa informacijama te rješenje koje ujedno ima i snažne analitičke i izvještajne funkcionalnosti. Glavi dio internog tima sastojao se od izvršnog i financijskog direktora i šefice računovodstva, dok su ostali članovi tima bila voditelji poslovnih odjela i njihovi zamjenici.

Dnevna komunikacija odvijala se virtualno, putem jednog od rješenja za videokonferencije, a implementacijski tim se sastajao i uživo, bar jednom tjedno. 

Od problema do inovacije 

Instalacija SAP Business ByDesign rješenja u tvrtki MPG prva je instalacija tog poslovnog softvera ne samo u Hrvatskoj već i u regiji i, kao što smo već naglasili, izvedena je gotovo u potpunosti virtualno, što je posebno dostignuće. Kvaliteta implementacije provodila se stalnim testiranjem funkcionalnosti, a najveći izazov bila je prilagodba specifičnostima hrvatskog financijskog zakonodavstva. To je rezultiralo s dosta dodatnog rada, no uspješno je realizirano. Druga stvar koja je dovela do dodatnog angažmana SAP-ova partnera na implementaciji, bila je prilagodba lokalnom sustavu za automatsko slanje e-računa. To je izvedeno izradom posebne aplikacije unutar rješenja ByD. Tijekom implementacije rješenja SAP Business ByDesign u tvrtki MPG izvedeno je još nekoliko inovacija na razini određenih funkcionalnosti sustava (komunikacija s bankom, itd.), a sam projekt trajao je tri mjeseca, uz dodatna dva mjeseca za edukaciju zaposlenika, i sve to uz sva ograničenja koje je donijela pandemija bolesti COVID-19.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.