LUDILO U FINSKOJ

Isprobali smo kako se Porscheovi modeli ponašaju na ledu

Foto: porsche
Porsche
Porsche
Foto: porsche
Porsche
Foto: porsche
Porsche
Foto: porsche
Porsche
19.02.2015.
u 18:00
Dok je kod treninga sigurne vožnje cilj izbjegavati proklizavanje auta, kod sportske vožnje kontrolirano klizanje “po boku” sama je bit zabave
Pogledaj originalni članak

Duboko u arktičkom krugu, na zaleđenim jezerima u okolici poznatog finskog skijališta Levi, isprobali smo kako se Porscheovi modeli ponašaju na ledu. Nijemci su u Laponiji, gdje je od kraja listopada do početka travnja sve zaleđeno, napravili vozački trening centar na 60.000 četvornih metara. Na tom “igralištu” za ljubitelje sportskih automobila, održavaju Porsche Ice Force, već kultni tečaj sportske vožnje ispunjene driftanjem (kontrolirano proklizavanje automobila i bočni prolasci zavojima). Program koji se sastoji od tri dana po 8 sati vožnje i četiri noćenja stoji 5690 eura. Papreno, ali onima koji si to mogu priuštiti vrijedi svakog centa. Mi smo imali jedan vozački dan.

Za početak smo sjeli za upravljač Cayman GTS-a sa središnje smještenim motorom koji razvija 340 KS i stražnjim pogonom. Na ledenoj stazi s mnogo zavoja, uz isključen ESP, treba biti vrlo oprezan i dozirati brzinu, jer stražnji je pogon za drift na asfaltu idealan, ali na ledu dolazi do lakšeg nekontroliranog preupravljanja i rotiranja vozila. Zbog toga ne smijete biti prebrzi na gasu, ali zato treba biti munjevit za upravljačem i konstantno ispravljati putanju.

Nakon Caymana na red je došao legendarni 911 Turbo S sa 560 KS, koji do stotke stiže za 3,1 s i juri 318 km/h. Zbog pogona na sva četiri kotača kontrolirano proklizavanje “po boku” je mnogo lakše nego s Caymanom bez obzira na to što 911-ica ima znatno veću masu. Zbog okretnog momenta od čak 700 Nm za driftanje je dovoljno konstantno imati nogu na gasu i brzo upravljati volanom, a elfer na ledu radi krugove “po boku”. Pravi užitak. I na stazi je zbog 4x4 pogona 911 bilo lakše kontrolirati. Veći je izazov bio na skliskom terenu kontrolirati mnogo teže SUV-ove Macana te posebno Cayennea. Ali, ni to, nakon kratkog privikavanja, nije problem. Dapače, postaje pravi gušt zbog kojeg s Porscheova ledenog igrališta ne biste htjeli tako brzo otići.

>> Porsche razmišlja o manjoj Panameri

>> Iz obiteljskog auta na stazi se pretvara u zvijer

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

ZA
zambezi
09:40 20.02.2015.

A ako je tako ko u članku,hrvati nema druge nego pohrlit na tečaj vožnje,a onda po Porshe.