U prvi mah mislio sam da je Mustang – rekao nam je kolega dok smo parkirali novi Peugeot 508. Isto smo čuli i od još jednog od brojnih znatiželjnika koji su ga izbliza željeli vidjeti. Nama više sliči na talijansku školu dizajna, ali sve to dobro opisuje kakvu reakciju izaziva pojava crvene 508-ice gdje god se njome dovezete.
Nova francuska limuzina D segmenta koju su Peugeotovi dizajneri umjesto kao klasičnu limuzinu oblikovali kao atraktivnu kupe limuzinu bez okvira prednjih vrata naprosto je stilski odlično posložena, a da pritom nije žrtvovano previše od komfora i prostranosti u kabini. Istina, 508 koji je dugačak 475 cm nije najprostraniji u klasi, a ne može se mjeriti ni s kraćom Škodom Octavijom, ali pruža solidan prostor u kabini i 487 litara prtljažnika koji se sriva iza masivnih petih vratiju, što je praktično rješenje u nekim situacijama. Ipak, treba reći da je zbog masivnog središnjeg grebena sprijeda smanjen vozački prostor, što bi moglo smetati višima od 190 cm. Za nas niže nema problema pa se u 508-ici osjećamo kao u pilotskoj kabini sa zaista ugodno dizajniranim instrumentima uz vrlo kvalitetnu završnu obradu i materijale.
Unaprijeđen i-Cockpit
Već standardni Peugeotov i-Cockpit dominira u unutrašnjosti, sve je složeno kako treba, od logično smještenih glavnih tipki pa do prema vozaču zakrenutog 10” središnjeg multimedijskog ekrana na kojem se jednostavno upravlja ostalim funkcijama poput navigacije, dok bismo primjerice za podešavanje klima-uređaja ipak voljeli imati fizičku tipku. Peugeotov i-Cockpit podrazumijeva gledanje na instrumentnu ploču (koja je u GT opremi serijski potpuno digitalna) na 12,3-inčnom ekranu, iznad malog kola upravljača a ne klasično kroz upravljač. Jednima se to jako sviđa, dok drugi moraju spustiti volan više nego što bi željeli, ali u svakom slučaju Peugeot je u tome originalan i nastavlja u tom i-Cockpit stilu.
U GT benzinskoj verziji ispod poklopca motora poznati je 1,6-litreni turbobenzinac koji je PSA grupa davno razvila s BMW-om. Sada umjesto okruglih 200 KS razvija 225 konja i 300 Nm okretnog momenta.
Sportske performanse
S njim je 508 pravi sportski automobil, pogotovo u sport modu, kada se motor, mjenjač i ovjes prilagođavaju za dinamičnu vožnju, a do stotke mu treba samo 7,3 s, dok je maksimalna brzina 250 km/h. Odabirom comfort moda Peugeot 508 postaje vrlo udoban automobil stare francuske škole udobnosti. Prosječna mu je potrošnja oko 9 l/100 km, a u gradu treba računati blizu 10 l/100 km. Cijena zaista bogato opremljenog i aktaktivnog sportskog 508 s GT opremom iznosi 309.330 kuna.
Pogledajte lokacije kamera na našim cestama:
kaj po boji izgleda ko mustang? a samo je duplo skuplji od mustanga