Male promjene u izgledu, ali velike ispod lima - sažeti je to opis redizajna druge generacije Kije Ceed, korejskog kompakta kojeg Hrvati obožavaju. Ove je godine, naime, Ceed najprodavaniji model u Hrvatskoj, gledaju li se samo privatni kupci.
Kia brzo hvata korak s naprednijom europskom konkurencijom i najveća je novost mali efikasni 1-litreni T-GDI trocilindrični turbobenzinac koji dolazi sa 100 i 120 KS. Isprobali smo ga u jačoj varijanti sa 172 Nm okretnog momenta dostupnog od 1500 o/min. Zbog toga je vrlo ugodan u svim režimima vožnje i zapravo vrlo sličan najboljim konkurentima. Pogotovo je vožnja dinamična u novoj karoserijskoj izvedbi GT Line, u kojoj Ceed - osim atraktivnog sportskog izgleda koji se minimalno razlikuje od pravog sportskog GT modela - nudi i tvrđi ovjes. A u budućnosti će Kije biti još sportskije jer su Korejci u svoje redove doveli donedavnog šefa BMW-ova M Performance odjela Alberta Biermanna. To je još jedna velika akvizicija, nakon Kijinog dizajnerskog preporoditelja Petera Schreyera.
Isprobali smo i drugu veliku novost, DCT 7-stupanjski automatski mjenjač s dvije spojke. U kombinaciji s dizelskim motorom brzine se mijenjaju glatko i ugodno, ali u brzini promjene ipak malo kaska za najboljim DSG mjenjačem Volkswagen grupe ili Fordovim Powershiftom.
Ceed dolazi u tri karoserijske izvedbe, klasičnoj peterovratnoj, trovratnoj (C'eed) i karavanskoj.
Materijali su sada još finiji, završna obrada još bolja, a posebno se radilo na poboljšanju zvučne izolacije.
U ponudi motora osim turbobenzinaca i dalje su 1,4-litreni benzinac sa 100 konjskih snaga, 1,6-litreni sa 135 KS (+7 KS) te tri CRDi dizelaša sa 90, 110 i 136 KS (+8 KS). Osvježeni Ceed počinje se prodavati krajem ovog mjeseca. Cijene još nisu poznate, ali najave ukazuju da će biti malo skuplji od dosadašnjeg.